Νέα κόντρα Cosco με ναυπηγοεπισκευαστές – Η Ρυθμιστική Αρχή δικαιώνει τους επιχειρηματίες της Ζώνης

Αυτή τη φορά οι επιχειρηματίες της επισκευής πλοίων, μετά από απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, κέρδισαν το δικαίωμα να μην πληρώνουν τέλη για τα επαγγελματικά οχήματα που εισέρχονται στην Ναυπηγοεπισκαυτική Ζώνη, όπως μέχρι σήμερα πράττει η διοίκηση του μεγάλου λιμανιού.

Μία «κόντρα» που κρατάει χρόνια, εκτείνεται σε πολλά επίπεδα και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη πρόθεση του βασικού μετόχου του ΟΛΠ, την κινεζική Cosco, να πάρει άδεια ναυπηγείου και να αλλάξει τον χαρακτήρα της περιοχής των επισκευών πλοίων, να δημιουργήσει μητρώο ναυπηγοεπισκευαστών, να πάρει ένα κομμάτι που σήμερα γίνονται εργασίες σε πλοία, για να το μετατρέψει σε Car Terminal, καθώς και το δικαίωμα διαχείρισης των αποβλήτων της επισκευής πλοίων.

Τα τέλη διέλευσης

Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων μετά από καταγγελία των εργοδοτικών ενώσεων του κλάδου, αποφάσισε ομόφωνα ότι:

-η αμοιβή χρήσης λιμένα για κάθε είσοδο αυτοκινήτων που προβλέπει η διάταξη της παρ. 7 του 3ου Ειδικού Τιμολογίου για τις φορτοεκφορτώσεις ειδών τροφοδοσίας και λοιπών εφοδίων πλοίων, δεν περιλαμβάνει την είσοδο αυτοκινήτων που πρόκειται να εκτελέσουν ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες.

 

Επίσης αναφέρει ότι «η ερμηνεία ότι το προβλεπόμενο ημερήσιο αδιαίρετο δικαίωμα χρήσης λιμένος και εκτέλεσης εργασιών ιδιωτικών γερανών, κατ’ άρθρον 8 του «Κανονισμού και Τιμολόγια στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Ο.Λ.Π.», δεν καταλαμβάνει αυτοκίνητα με την πρόσθετη διάταξη για την φορτοεκφόρτωση υλικών για τη διενέργεια ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών».

Τι υποστηρίζουν

Στην καταγγελία τους, οι εκπρόσωποι των εργοδοτικών Ενώσεων της ναυπηγοεπισκευής επισήμαναν: «οι χρεώσεις αυτές επιβάλλονται και αφορούν τον πλοιοκτήτη και όχι τα συνεργεία επισκευής» καθώς και ότι «η χρέωση εισόδου των οχημάτων επιβάλλεται για κάθε μία είσοδο του ίδιου οχήματος σε χώρο επισκευής, ακόμα και εάν το ίδιο όχημα εισέρχεται πολλές φορές στο χώρο και μάλιστα ακόμη και στις περιπτώσεις που εισέρχεται κενό φορτίου».

 
Περαιτέρω, αναφέρουν ότι οι χρεώσεις εισόδου των οχημάτων στους χώρους επισκευής πλοίων ισχύουν κατά παράβαση των Κανονισμών της ΟΛΠ ΑΕ, καθώς και ότι επιβλήθηκαν το πρώτον από την ιδιωτικοποιημένη Ο.Λ.Π. Α.Ε., αφού κατά το παρελθόν ουδέποτε είχαν ισχύσει αντίστοιχες χρεώσεις. Επιπροσθέτως, καταλήγουν ότι οι χρεώσεις είναι υπέρμετρες και επιβάλλονται παράνομα και καταχρηστικά στα συνεργεία των ναυπηγοεπισκευαστών διότι δεν εμπίπτουν στην περίπτωση 7 των Ειδικών Τιμολογίων της Ο.Λ.Π. Α.Ε. που αφορά σε φορτοεκφορτώσεις ειδών τροφοδοσίας και λοιπών εφοδίων πλοίων, καθώς και παραδόσεις εμπορευμάτων και λοιπών ειδών σε πλοία των ακτοπλοϊκών γραμμών και ως εκ τούτου παραβιάζεται από την Ο.Λ.Π. Α.Ε. το άρθρο 9 της Σύμβασης Παραχώρησης.

Από τη πλευρά του ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά υποστήριξε ότι : «το σύστημα χρέωσης (τρόπος χρέωσης, υπόχρεοι προς πληρωμή και κατηγορίες οχημάτων) εκ των ανωτέρω Κανονισμών δεν είναι αντίθετο με τις διατάξεις της Σύμβασης Παραχώρησης και το Ν. 4404/2016 ενώ και η επιβολή των αναφερόμενων τελών ίσχυαν προ της ιδιωτικοποίησης της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και ειδικότερα ο μεν Κανονισμός και Τιμολόγια στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη ΟΛΠ ΑΕ ισχύει από 1.4.2011, ο δε Κανονισμός Ειδικά Τιμολόγια, από 29.04.2013».

Περαιτέρω, ανέφερε ότι: «είναι προσδιορισμένο στους Κανονισμούς σε ποιες περιπτώσεις είναι υπόχρεος ο πλοιοκτήτης και σε ποιες οι εταιρείες επισκευής και οι τρίτοι ενώ, όσον αφορά στην ειδική χρέωση 35% αυτή συνιστά χρέωση ποσοστού 35% επί του ημερήσιου μισθώματος για τη χρήση της δεξαμενής για εκάστη ημέρα και καταβάλλεται από τον υπόχρεο καταβολής των αντίστοιχων χρεώσεων για το πλοίο.

Επί του ισχυρισμού του ΣΕΝΑΒΙ ότι «η εκμίσθωση Ν/Ε υποδομών από την Ο.Λ.Π.Α.Ε. για την εκτέλεση Ν/Ε εργασιών περιλαμβάνει και την μεταφορά στο χώρο εργασίας προσωπικού και των απαραιτήτων υλικών και μηχανημάτων», και προς τούτο «δεν προβλέπεται στον Κανονισμό της ΟΛΠ ΑΕ η επιβολή τέλους για τη μεταφορά προσωπικού, υλικών και μηχανημάτων στους επισκευαστικούς χώρους», η ΟΛΠ ΑΕ επισημαίνει ότι η «έννομη σχέση της μίσθωσης της λιμενικής υποδομής που αφορά στη χρήση της λιμενικής υποδομής διαφέρει από την έννομη σχέση επί της οποίας επιβάλλεται τέλος εισόδου για κάθε εισερχόμενο όχημα/μηχάνημα που αφορά στη διέλευση/είσοδο στο χώρο της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης».

 

Επιπροσθέτως, η ΟΛΠ ΑΕ καθιστά σαφές ότι το δεκαπλάσιο του τέλους εισόδου προβλέπεται στην παρ. 7 του Ειδικού Τιμολογίου 3 του Κανονισμού ΟΛΠ ΑΕ “ΕΙΔΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ 2019” και επιβάλλεται αποκλειστικά στην περίπτωση μη πληρωμής του προβλεπόμενου τέλους.

Διαβάστε επίσης

Πλοίο με ναρκωτικά από την Βραζιλία στην Κόρινθο: Τα πλάνα της υποβρύχιας έρευνας (Βίντεο)Ναυτιλία

Στον εντοπισμό και την κατάσχεση σαράντα έξι κιλών και επτακοσίων δέκα γραμμαρίων (46.710 gr) ναρκωτικής ουσίας κοκαΐνης σε Φ/Γ πλοίο στην Κόρινθο και στις συλλήψεις συνολικά είκοσ...

«Ανεβάζει στροφές» ο Στόλος: Όλα τα υποβρύχια σε ασκήσεις στο ΑιγαίοΝαυτιλία

  Για πρώτη φορά στον φετινό «ΗΝΙΟΧΟ» η συμμετοχή του Πολεμικού Ναυτικού ήταν κάτι παραπάνω από αισθητή με φρεγάτες κυρίως και ταχέα σκάφη κατευθυνόμενων βλημάτων να λαμβάνουν μέρο...

Κυπριακή πρόταση για Παγκόσμιο Πρόγραμμα Εμβολιασμού των ναυτικώνΝαυτιλία

  Υιοθετήθηκε με Ψήφισμα της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας   Η πρόταση της Κύπρου η οποία θέτει τη βάση για ένα Παγκόσμιο Πρόγραμμα Εμβολιασμού των ναυτικών, παρουσιάστηκε την περασμ...

Πλακιωτάκης: Σε συνεργασία με το ΝΑΤ δημιουργήσαμε πλατφόρμα για τα δωρεάν self test των ναυτικώνΝαυτιλία

Για τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας στα πλοία και στα λιμάνια με στόχο την αποτροπή εξάπλωσης του κορωνοϊο και για τις ενέργειες του υπουργείου Ναυτιλίας για τα δωρεάν self test των να...

H Τουρκία, οι NAVTEX και η περίπτωση του Γαλλικού ωκεανογραφικού L’ ATALANTE - Γράφει ο Ηρακλής ΚαλογεράκηςΝαυτιλία

Του Ηρακλή Καλογεράκη*   Το διεθνές σύστημα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Το 1972 αποφασίστηκε στη 10 η Διεθνή Υδρογραφική Διάσκεψη το 1972 η σύσταση μιας κοινής Επιτροπής IMO ...

 Nαυτικός επιστρέφει σπίτι του- Πέρασε 4 χρόνια πάνω σε ένα εγκαταλελειμμένο πλοίο (video)Ναυτιλία

  Ο Mohammed Aisha μπήκε στο «καταραμένο» πλοίο του, το MV Aman, στις 5 Μαΐου 2017. Την Πέμπτη 22 Απριλίου, αφού πέρασε σχεδόν τέσσερα χρόνια επί του πλοίου που ήταν ανοικτά της Αι...

 Συνεχίζονται τα έργα αλλαγής ηλεκτροφωτισμού από τον Οργανισμό Λιμένος ΕλευσίναςΝαυτιλία

Νέα εκσυγχρονισμένη εικόνα απέκτησε το παραλιακό μέτωπο στη Νέα Πέραμο και την Πάχη Μεγάρων μετά τις τεχνικές εργασίες αλλαγής στον ηλεκτροφωτισμό, που πραγματοποίησε ο Οργανισμός ...

"Η ναυτιλία πρέπει να εκσυχρονιστεί, οι ναυτικοί μας χρειάζονται φροντίδα" - Γράφει ο Κώστας ΑργυρόςΝαυτιλία

Ο κλάδος των εργαζόμενων στην παγκόσμια ναυτιλία ήταν από τους πιο σκληρά χτυπημένους από την πανδημία, αλλά έκανε το καθήκον του, διασφάλισε το παγκόσμιο εμπόριο και προσδοκά τώρα...