ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η νέα τάξη πραγμάτων στον κλάδο της ναυτιλιακής ασφάλισης

 

Στο άμεσο μέλλον αναμένεται να υπάρξουν δυο τύποι ασφαλιστών που ασχολούνται με την ναυτιλιακή ασφάλιση: αυτοί που χρησιμοποιούν τα δεδομένα και τα analytics για να ενισχύσουν κάθε τους απόφαση κι αυτοί που θα μείνουν στα τετριμμένα γιατί αυτά ξέρουν, αυτά εμπιστεύονται.

Πλέον τα μεγάλα δεδομένα κι η ανάλυσή τους έχουν μπει για τα καλά στον ασφαλιστικό κλάδο και σίγουρα δεν πρέπει να αποτελούν προαιρετική επιλογή για τον σύγχρονο ασφαλιστή, αλλά αναγκαιότητα. Μπορεί στην αρχή όλα να ήταν φειδωλά, όμως η πορεία δείχνει πως η ανάπτυξη είναι ταχύτατη, με τα δεδομένα να αποδεικνύουν πως το μέλλον θα είναι πολύ δύσκολο για τους ασφαλιστές να ανταγωνίζονται στην παγκόσμια ασφαλιστική σκηνή εάν δεν ασπαστούν τα δεδομένα για το every day business τους.

H χρήση των δεδομένων αλλά και των εξελιγμένων αλγορίθμων που προκύπτουν από αυτά, επιτρέπουν τη σημαντική βελτίωση στη λήψη αποφάσεων, η οποία πηγάζει ξεκάθαρα από αναλυτικά στοιχεία. Στον ναυτιλιακό ασφαλιστικό κλάδο, μέσω προηγμένων ψηφιακών τεχνικών, υπάρχει μια ολιστική εικόνα της συμπεριφοράς των πλοίων που ενημερώνει τους ασφαλιστές για την επιλογή και την τιμολόγηση κινδύνων και τη διαχείριση τους, την παγκόσμια δραστηριότητα, αλλά και τη χάραξη μιας νέας πολιτικής.

Για παράδειγμα με το προϊόν Quest Marine Hull που εξελίσσει η εταιρεία Concirrus, υπάρχουν λεπτομερή δεδομένα για κάθε σκάφος στον κόσμο, με συχνότητα ανανέωσης κάθε 15 λεπτά. Με αυτόν τον τρόπο ο ασφαλιστής έχει πλήρη γνώση για όλη τη διαδρομή του πλοίου.

Ενδεικτικά μπορεί να ενημερώνετε για το ποια διαδρομή επέλεξε το σκάφος, ποια λιμάνια επισκέφτηκε, με τι καιρό ταξίδεψε, ακόμα και τη συχνότητα και το ύψος των κυμάτων σε σύγκριση με το μήκος του, στοιχεία απαραίτητα για τους αναλυτές ώστε να διεξάγουν με ακρίβεια τις αναλύσεις κατανοώντας τι πιέσεις δέχτηκε το πλοίο κι ακολούθως να κάνουν το ανάλογα risk assessment!

Ακόμα μια σημαντική προέκταση της χρήσης των δεδομένων, είναι πως όλα αυτά τα ακατέργαστα δεδομένα λειτουργούν υποστηρικτικά για την μηχανική εκμάθηση, με σκοπό να οι αναλυτές να έχουν στα χέρια τους μια σειρά πολύτιμων πληροφοριών.

Εν συνεχεία με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, προκύπτει με μεγαλύτερη ευκολία κι ακρίβεια η απόδοση των εκάστοτε αποζημιώσεων. Οι ασφαλιστές μέσω των data analytics, θα είναι σε θέση να προβλέψουν την πιθανότητα μιας αποζημίωσης, την συνολική της αξία, ακόμα και το που και πότε είναι πιο πιθανό να συμβεί, σύμφωνα με το μοτίβο κίνησης του εκάστοτε σκάφους.

Ο τεράστιος όγκος των δεδομένων η κυριότερη δυσκολία!

Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν πολλοί ασφαλιστές είναι απλώς ο τεράστιος όγκος δεδομένων που έχουν άμεσα στα χέρια τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, είναι πλέον έντονος και στην ναυτιλία όπως επίσης και σε κάθε σύγχρονη επιχειρηματική δραστηριότητα. Ήδη πολλά λιμάνια υποστηρίζουν το Internet of Things (IoT), τα πλοία γίνονται όλο και πιο αυτόνομα και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού διαχειρίζεται, αλλά και παρακολουθείται μέσω της προηγμένης τεχνολογίας που σας έχουμε προαναφέρει.

Όλα αυτά δημιουργούν δεδομένα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να υποστηρίξουν ένα αποτελεσματικότερο underwriting. Βέβαια για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, οι ασφαλιστές που ασχολούνται με τον ναυτιλιακό κλάδο θα πρέπει να ξεπεράσουν την αναμενόμενη επιφυλακτικότητα που υπάρχει γύρω από την κοινή χρήση των δεδομένων. Αν γίνει αυτό, η παραγωγικότητα κι αποτελεσματικότητα του εκάστοτε ασφαλιστή, απλά θα απογειωθεί!

Πηγή: nextdeal.gr

Διαβάστε επίσης

Sea Diamond – Εγκαταλελειμμένο επί 14 χρόνια στον βυθό της Σαντορίνης το τοξικο ναυάγιοΝαυτιλία

14 χρόνια μετά την βύθιση και εγκατάλειψη του Sea Diamond, που στοίχισε τη ζωή σε 3 ανθρώπους, το κουφάρι του πλοίου συνεχίζει να διαβρώνεται καθημερινά διαρρέοντας πετρελαιοειδή κ...

Υπεύθυνος καναλιού του Σουεζ: Ο καπετάνιος φταίει για την προσάραξη του Ever GivenΝαυτιλία

  Όπως και είχε αφήσει να εννοηθεί από την πρώτη στιγμή, η Αίγυπτος ρίχνει όλες τις ευθύνες στο πλοίαρχο του Ever Given για την προσάραξη του, που είχε σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο τ...

Συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμουΝαυτιλία

  Το πρόβλημα επιδεινώθηκε από το ατύχημα στη Διώρυγα του Σουέζ Λίγα μέρη έχουν αντιμετωπίσει τις πιέσεις της πανδημίας τόσο έντονα όσο τα λιμάνια.  Η ανάκαμψη της μεταποιητικής δρ...

Πλακιωτάκης: Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπήρξε εμβληματική προσωπικότητα στην παγκόσμια ναυτιλίαΝαυτιλία

Τα θερμά συλλυπητήριά του για τον θάνατο του εφοπλιστή Ιωάννη Αγγελικούση, εξέφρασε στην οικογένεια και τους συνεργάτες του, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης. «Η ναυτιλία π...

Εν μέσω θυέλλης πλέουν ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα - 100 χρόνια Επιβατικής Ναυτιλίθας Ναυτιλία

Ο ΣΕΕΝ γιορτάζει 100 χρόνια από την ίδρυσή του Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου lkar@naftemporiki.gr Σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία τόσο για την ακτοπλοΐα όσο και την κρ...

Πολεμικό Ναυτικό: Εμβολιάζονται τα πληρώματα σε πολεμικά πλοία και υποβρύχιαΝαυτιλία

  Για να διασφαλιστεί η ομαλή συνέχιση των αποστολών του Στόλου - Εχουν ήδη εμβολιαστεί περισσότεροι από το 50% των υπηρετούντων σε πλοία και υποβρύχια   Με αυξητικούς ρυθμούς συνε...