ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Cosco: Σχέδια παγκόσμιας επέκτασης του δικτύου λιμένων της εν μέσω πανδημίας

 

Στην ετήσια οικονομική έκθεση της Cosco Shipping Ports, αναφέρεται σαφώς ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις ευκαιρίες για αγορές με στόχο την επέκταση του παγκόσμιου δίκτυού της, ενώ θα επιταχύνει και τα έργα επέκτασης που έχει προγραμματίσει.

Ένα από τα βασικά έργα, επέκτασης που έχουν στα σχέδια οι κινέζοι, είναι και ο τέταρτος προβλήτας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Στο «κεφάλι του δράκου», όπως χαρακτηρίζουν οι κινέζοι το μεγάλο λιμάνι της χώρας, θέλουν να κατασκευάσουν ακόμα ένα terminal, το τέταρτο στη σειρά, προκειμένου να καταφέρουν να ανέβουν στην πρώτη τριάδα της Ευρώπης, και να πιάσουν τα μεγάλα λιμάνια του Ευρωπαϊκού Βορρά, όπως είναι το Αμβούργο, προκειμένου να ανέβουν στο «βάθρο» με το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα.

Σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά μπορούν να διακινηθούν περίπου 6 εκατ. teu ετησίως, αλλά με τον νέο προβλήτα και επενδύσεις σε νέα συστήματα μπορούν να φτάσουν τα 11 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως.

 

Στο παρασκήνιο όμως έχουν γίνει δεκάδες συναντήσεις, ακόμα και σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο, με τους κινέζους αξιωματούχους να ζητούν μετ΄ επιτάσεως να γίνει το συγκεκριμένο έργο και την κυβέρνηση να απαντάει ότι οι σχέσεις με τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά και την πειραϊκή κοινωνία θα πρέπει να βελτιωθούν. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Μέγαρο Μαξίμου είναι θετικό στην ιδέα να μεγαλώσει και άλλο το λιμάνι του Πειραιά, αλλά προβληματίζεται ιδιαίτερα από την «κόντρα» που υπάρχει μεταξύ του κινεζικού ΟΛΠ και της Πειραϊκής επιχειρηματικής κοινότητας, όπως αυτή εκφράζεται από πλήθος φορέων.

Η εικόνα

Ένα από τα τρία πιο σημαντικά λιμάνια, για την κερδοφορία του ομίλου της Cosco ports ήταν ο Πειραιάς την περασμένη χρονιά, παρά την πτώση των κερδών του εξαιτίας κυρίως της πανδημίας του COVID – 19. «η διατήρηση της κερδοφορίας του ομίλου από την διαχείριση των terminals τα οποία ελέγχει πλειοψηφικά, προήλθε κατά την περσινή χρονιά από τα τερμιναλ του Πειραιά, το Guangzhou αλλά και το Xiamen στη Κίνα», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ετήσια έκθεσή του ο κινεζικός όμιλος.

 

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που μειώθηκε κατά 5,1%, αλλά και οι υψηλές αποσβέσεις από τις επενδύσεις έριξαν τα κέρδη του Σ.ΕΜΠΟ (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στα 19,45 εκατ. δολάρια, έναντι 28,65 εκατ. δολάρια το 2019, σημειώνοντας πτώση κατά 32,1%.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην έκθεση το κόστος λειτουργίας διαμορφώθηκε στα 202,4 εκατ. δολάρια από 119,3 εκατ. δολάρια το 2019, λόγω των αποσβέσεων στις επενδύσεις που έγιναν στον προβλήτα ΙΙΙ και οι οποίες ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2019.

 

Η συνολική εικόνα

Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το παγκόσμιο εμπόριο, η COSCO SHIPPING Ports το τέταρτο τρίμηνο του 2020 να αυξήσει την διακίνηση teu κατά 3,5% στα 32,73 εκατ. έναντι  31,61 εκατ. TEU το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019,  κυρίως λόγω της αύξησης της παραγωγής του Pearl River Delta,  αλλά και στα terminal που ελέγχει εκτός Κίνας. Η συνολική απόδοση του ομίλου για όλο το έτος παρέμεινε σταθερή στα 123,82 εκατ, TEU το 2020 έναντι  123,78 εκατ. TEU το 2019.

Προοπτικές

Αν και η παγκόσμια μακροοικονομική κατάσταση αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις αφού οι χώρες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα που προκαλείται από την επιδημία COVID-19, η Cosco πέτυχε να βελτιώσει τόσο της απόδοση όσο και τα κέρδη της στο τέταρτο τρίμηνο του 2020. Για το 2021,η COSCO σημειώνει ότι θα εξακολουθήσει να αυξάνει την παρουσία της παγκοσμίως, με νέες επενδύσεις.

mononews.gr

Διαβάστε επίσης

Οκτώ ναυτικά ατυχήματα πέρυσι σε ελληνικά εμπορικά πλοία άνω των 100 κόρωνΝαυτιλία

Σε 8 ανήλθαν τα ναυτικά ατυχήματα σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 κόρων και άνω, συνολικής χωρητικότητας 201.339 κόρων, που καταγράφηκαν πέρυσι. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αν...

Απονομή Υποτροφιών ΕΕΝΜΑ : Εστιάζοντας στο τρίπτυχο Ναυτιλία-Παιδεία-ΕλλάδαΝαυτιλία

Απονομή Υποτροφιών 6ου προγράμματος ΕΕΝΜΑ 2020 Στις 31.03.2021 πραγματοποιήθηκε η απονομή υποτροφιών του Προγράμματος Υποτροφιών ΕΕΝΜΑ, η οποία λόγω των περιορισμών της πανδημίας υ...

Τι φταίει και ποιός θα πληρώσει για το Ever Given - Ρεπορτάζ του Κώστα Αργυρού  Ναυτιλία

Tο τεράστιο εμπορικό πλοίο ξεκόλλησε από το κανάλι και το Σουέζ άνοιξε και πάλι, αλλά τώρα αρχίζει η αναζήτηση ευθυνών και πιθανές δικαστικές διαμάχες, που θα μπορούσαν να κοστίσου...

Διώρυγα του Σουέζ: Η Αίγυπτος θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την Ever Green -Ευθύνες στον καπετάνιοΝαυτιλία

  Το Κάιρο θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given», που απέκλεισε επί σχεδόν μία εβδομάδα τη διέλευση της ...

Πλακιωτάκης: Πώς θα ταξιδεύουμε με πλοίο το καλοκαίρι - Τι είπε για την αποκόλληση του Ever GivenΝαυτιλία

Για την επερχόμενη τουριστική περίοδο και τις ετοιμασίες του υπουργείου Ναυτιλίας για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών και των πληρωμάτων μίλησε μεταξύ άλλων στην ΕΡΤ, ο Γιάννης ...

Πλακιωτάκης: 16 ελληνικά πλοία είναι στην αναμονή στη Διώρυγα του ΣουέζΝαυτιλία

Δεκαέξι ελληνικά πλοία βρίσκονται σε αναμονή στη Διώρυγα του Σουέζ, όπως ενημέρωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συν...