ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Καμπανάκι για την ασφάλεια πλοίων από τα πράσινα μέτρα

 

Προειδοποίηση Intercargo στον απόηχο της MEPC 76


Η Intercargo αναγνωρίζει τα τεχνικά και επιχειρησιακά μέτρα που εγκρίθηκαν κατά την 76η σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (MEPC 76) για τη μείωση των αερίων θερμοκηπίου (GHG) της διεθνούς ναυτιλίας, αλλά με μια ανακοίνωση σε αυστηρό ύφος προειδοποιεί ότι δεν μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός όσον αφορά την ασφάλεια των πλοίων, των ναυτικών και των φορτίων.

 

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΔΝΟ (MEPC 76), που συνεδρίασε διαδικτυακά από τις 10 έως τις 17 Ιουνίου 2021, ενέκρινε τροποποιήσεις της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία (MARPOL) στοΠαράρτημα VI που θα απαιτήσει από τα πλοία να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Αυτές οι τροποποιήσεις συνδυάζουν τεχνικές και επιχειρησιακές προσεγγίσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων, παρέχοντας επίσης σημαντικά θεμελιώδη στοιχεία για μελλοντικά μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση το ΙΜΟ.

 

Τα νέα μέτρα θα απαιτήσουν από όλα τα πλοία να υπολογίσουν τον υπάρχοντα δείκτη ενεργειακής απόδοσης (EEXI) ακολουθώντας τεχνικά μέσα για να βελτιώσουν την ενεργειακή τους απόδοση και να καθορίσουν τον ετήσιο δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τη βαθμολογία CII. Η ένταση του άνθρακα συνδέει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου με την ποσότητα του φορτίου που μεταφέρεται στην απόσταση που διανύθηκε.

 

Τα bulkers

Ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της Intercargo, σχολίασε σχετικά ότι «σημειώνουμε τα μέτρα που έχει υιοθετήσει μέχρι στιγμής ο ΙΜΟ, αλλά πρέπει να υπενθυμίσουμε στη ναυτιλιακή βιομηχανία ότι τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είναι πολύ αποδοτικά και ήδη λειτουργούν εντός πολύ αυστηρά καθορισμένων τεχνικών και επιχειρησιακών παραμέτρων. Οι εταιρείες χύδην ξηρού φορτίου αντιμετωπίζουν το πραγματικό δίλημμα του καθορισμού ακριβώς του τρόπου με τον οποίο θα βελτιωθεί περαιτέρω η επιχειρησιακή απόδοση των ήδη αποδοτικών πλοίων, ιδίως μετά την υιοθέτηση των διαθέσιμων τεχνολογικών λύσεων».

 

Η Intercargo επισημαίνει ακόμη ότι συμμετείχε ενεργά στις συζητήσεις του ΙΜΟ που οδήγησαν στις αποφάσεις της MEPC 76, εκφράζοντας τις απόψεις των μελών της για τα βραχυπρόθεσμα μέτρα που ανέπτυξε ο ΙΜΟ για τη μείωση της έντασης του άνθρακα. Ο Σύνδεσμος έχει δεσμευτεί πλήρως για τη στρατηγική και τη φιλοδοξία του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.

Επίσης, όπως υπογραμμίζει, ο παγκόσμιος στόλος φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Έχει ήδη επιτύχει μειώσεις της έντασης άνθρακα κατά περίπου 30% ή 40% (σε σύγκριση με το 2008) ανάλογα με τη μέθοδο υπολογισμού. Περαιτέρω περικοπές θα είναι προκλητικές και οι πιθανές επιπτώσεις στην ασφάλεια θα πρέπει να παρακολουθούνται στενά.

 

Οι υπολογισμοί

Επιπλέον, η Intercargo υποστηρίζει ότι για τον υπολογισμό του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης ενός πλοίου (EEXI) η χρήση του Τύπου «83% MCR» στον περιορισμό ισχύος των κύριων κινητήρων μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες για την ασφάλεια. Οι αρχικοί υπολογισμοί δείχνουν ότι ορισμένα πλοία ενδέχεται να χρειαστεί να περιορίσουν την ισχύ τους κατά 40%. Παρόλο που ο περιορισμός ισχύος είναι ανατρέψιμος, η Intercargo ανησυχεί για το πώς αυτό θα λειτουργήσει στην πράξη, ιδίως όταν λαμβάνονται υπ’ όψιν η ελάχιστη ασφαλής ισχύς, πλήρωμα, πλοίο και ασφάλεια φορτίου.

Ο κ. Φαφαλιός πρόσθεσε ότι «επιβάλλοντας περαιτέρω τεχνικούς και επιχειρησιακούς περιορισμούς πέραν των δεδομένων ορίων που δεν μπορούν να παρακαμφθούν στην πράξη, αναπόφευκτα τίθενται ζητήματα ασφάλειας που δεν μπορούν να αγνοηθούν. Η Intercargo θα εξετάσει προσεκτικά αυτές τις διαστάσεις ασφάλειας που σχετίζονται με την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και θα τις φέρει στις επιτροπές του ΙΜΟ, όπως απαιτείται για τη δέουσα εκτίμησή τους».

Η Intercargo συγκεντρώνει ως μέλη της περίπου 220 ναυτιλιακές εταιρείες από 30 χώρες, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 25 του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Να σημειωθεί ότι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αντιπροσωπεύει το 43% του παγκόσμιου στόλου (σε χωρητικότητα) και περίπου το 55% των παγκόσμιων μεταφορών.

 

Πηγή: maritimes.gr

Διαβάστε επίσης

Έκτακτο: Με τροπολογία που κατατέθηκε σε σ.ν του υπουργείου Ανάπτυξης ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας - Τι προβλέπει για τη στήριξη ναυτικής εργασίαςΝαυτιλία

  Μια σειρά από θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ρυθμίζονται με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσ...

ABS: Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί δημιουργούν μία νέα γλώσσα στη ναυτιλίαΝαυτιλία

  Πρόκληση ο καθορισμός του σωστού συνδυασμού καυσίμων και τεχνολογιών για κάθε πλοίο   Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί δημιουργούν μια νέα γλώσσα στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον  Chris...

Σε μια βάση δεδομένων οι ταινίες που διαδραματίζονται σε ελληνικές θάλασσεςΝαυτιλία

Μια βάση δεδομένων, στην οποία θα περιλαμβάνονται όλες οι κινηματογραφικές ταινίες (ελληνικές και ξένες), που διαδραματίζονται σε ελληνικές θάλασσες πρόκειται να δημιουργήσει το Εθ...