ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών καταγγέλλει το Εθνικό Θέατρο για αθέμιτες μεθόδους επιλογής ηθοποιώv

 

Με αφορμή τα ηλικιακά κριτήρια και άλλες υπερβολικές προπϋποθέσεις που απαιτεί από όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν σε ακροάσεις του
 
Την έντονη διαμαρτυρία του για τα ειδικά ηλικιακά κριτήρια που θέτει το Εθνικό Θέατρο  ως προϋπόθεση για την συμμετοχή ηθοποιών σε δύο ακροάσεις που διοργανώνει εκφράζει το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ). Μέσω ανακοίνωσής του στηλιτεύει τον διαχωρισμό των ενδιαφερόμενων με βάση την ημερομηνία γέννησης ενώ καταγγέλλει επίσης πως πρόκειται μια τακτική που ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια και η οποία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ειδικά στην περίοδο που διανύουμε που η ανεργία μαστίζει τον υποκριτικό κλάδο.

Η ανακοίνωση για τις ακροάσεις στο Εθνικό Θέατρο έγινε την 1η Φεβρουαρίου και αφορά σε δύο νέες παραστάσεις που θα ανεβάσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2021. Ανάμεσα σε άλλα αναφέρεται πως» για τις ανάγκες της πρώτης παραγωγής αναζητά άνδρες επαγγελματίες ηθοποιούς και χορευτές ηλικίας από 25 έως 40 ετών (σημ.χρονολογία γέννησης από 1981 έως 1996και πως απαραίτητη για τη συμμετοχή στην ακρόαση είναι η γνώση μεταφερόμενου μουσικού οργάνου (πνευστά, κρουστά, έγχορδα) τo οποίo είναι απαραίτητο οι υποψήφιοι που θα κληθούν να τo έχουν μαζί τους και στην ακρόαση. Όπως επισημαίνεται στην ανοιχτή πρόσκληση οι υποψήφιοι θα προεπιλεγούν μετά την  αξιολόγηση του βιογραφικού που θα αποστείλουν και η αξιολόγησή τους θα γίνει από τη σκηνοθετική ομάδα και τους καλλιτεχνικούς συνεργάτες της παραγωγής

«Ο εντελώς αβάσιμος «τεμαχισμός» του δείγματος των ενδιαφερόμενων με βάση την ημερομηνία γέννησης (που είναι πάγια τακτική στις ακροάσεις του Εθνικού Θεάτρου), και όχι την ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (όπως αρμόζει σε μια καλλιτεχνική ακρόαση), αφήνει αυτομάτως «απ’ έξω» πολλούς άτυχους (ίσως και για λίγες μόνο μέρες διαφορά!!), που μπορεί να πληρούν όλες τις ερμηνευτικές προδιαγραφές για το απαιτούμενο αποτέλεσμα, Εγείρει μάλιστα θέματα διακρίσεων με βάση ένα προσωπικό δεδομένο, όπως είναι η ημερομηνία γέννησης, κάτι που, φυσικά, προσκρούει ακόμα και σε κοινοτικές οδηγίες που αποκλείουν την αναγραφή της στα βιογραφικά υποψηφίων» υπογραμμίζει με νόημα ο ΣΕΗ για να καταγγείλει αμέσως μετά: «Για να μην γελιόμαστε, είναι μάλλον προφανές πως ο ηλικιακός περιορισμός υποκρύπτει αγωνιώδη προσπάθεια της Διοίκησης του Εθνικού να περιοριστούν τα κόστη της εργασίας των ηθοποιών μέσω πρόσληψης εκείνων που δεν συμπληρώνουν τις "πανάκριβες" τριετίες. Υποθέτουμε πως και αυτός θα είναι λόγος "δημοσίου συμφέροντος"...».

Παράλληλα αναφέρεται πως η απαίτηση γνώσης μεταφερόμενου μουσικού οργάνου, το οποίο μάλιστα οι συμμετέχοντες πρέπει να φέρουν μαζί τους στην ακρόαση είναι μια απαίτηση τουλάχιστον ανακόλουθη με την ελληνική καλλιτεχνική εκπαίδευση καθώς η γνώση -και δη η κατοχή- μουσικού οργάνου - , δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών μιας -εγκεκριμένης από το ΥΠΠΟΑ- δραματικής σχολής.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται επίσης πως «το ΣΕΗ αντιτίθεται σφοδρά σε αυτό το σκεπτικό και δηλώνει πως αυθαίρετοι περιορισμοί που de facto αποκλείουν κατά τα άλλα ικανότατους ηθοποιούς δεν χωρούν, τη στιγμή, μάλιστα, που το Εθνικό Θέατρο δεν «ανοίγει» συχνά την πόρτα του στους ηθοποιούς, με περισσότερες ακροάσεις και διοργανώνει ΜΟΛΙΣ ΔΥΟ (2)!»

Φυσικά γίνεται αναφορά και στα πρόσφατα θλιβερά γεγονότα της σωρείας καταγγελιών για περιστατικά βίας στον χώρο του θεάτρου με την προτροπή πως μέσα στο γενικότερο κλίμα ευρείας αλλαγής του θεατρικού τοπίου, που κλονίζεται συθέμελα, είναι επιτέλους η ώρα να μιλήσουμε για ανοιχτές και δίκαιες ακροάσεις για όλες τις παραγωγές του κρατικού φορέα. «Οι συνθήκες είναι ώριμες. Ο κλάδος το απαιτεί, αλλά και η μεγάλη ταλαιπωρία του θεσμού από τις πελατειακές και διαπροσωπικές σχέσεις που το δομούν, το επιβάλλει».

protothema.gr

Διαβάστε επίσης

 «Οπτική και υλοποιημένη πρόσληψη»: Έργα 31 σύγχρονων εικαστικών εκτέθηκαν στην Δημοτική Πινακοθήκη ΠειραιάΠολιτισμός

Στις αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά εκτέθηκαν έργα που φέρνουν σε επαφή το κοινό με την μοντέρνα τέχνη. Στις αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά, -ένα από τα ωρα...

Mε τον Μαρκουλάκη η πρώτη ελληνική ταινία που βγαίνει σε παγκόσμια διαδικτυακή πρεμιέραΠολιτισμός

Η βραβευμένη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ταινία του Σταύρου Παμπαλλή «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη», ένα σύγχρονο αστικό γουέστερν που διαδραματίζεται κοντά στην Πράσινη Γραμμή της Λευ...

#WomanInHistory: Παγκόσμια εκστρατεία για την επιστροφή των γυναικών στα βιβλία ιστορίαςΠολιτισμός

  Η Βρετανίδα συγγραφέας, Κέιτ Μος η οποία εδώ και πολλά χρόνια υποστηρίζει τις φωνές των γυναικών, επιστρέφει με μία νέα παγκόσμια εκστρατεία. Με τίτλο #WomanInHistory η εκστρατεί...

Ψίθυροι προσμονής: Ένα αριστούργημα του λιβανέζικου σινεμά από το 1980 στο NetflixΠολιτισμός

Η ταινία «Whispers» (προσοχή: καμία σχέση με την ομώνυμη σαουδαραβική σειρά παραγωγής 2020 που επίσης βρίσκεται στην πλατφόρμα) είναι ένα υποβλητικό ταξίδι στον Λίβανο του 1980 με ...

«Ανα-παραστάσεις»: Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & ΕπιδαύρουΠολιτισμός

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου συνεχίζει τον κύκλο των διαδικτυακών προβολών με μουσικές παραστάσεις που ξεχώρισαν στο πρόγραμμα του 2020. Η αρχή έγινε την Πρωτοχρονιά, με τη μετ...

Χιονισμένη Ακρόπολη: Η συγκλονιστική φωτό του Ιδρύματος Ωνάση -Η πιο ωραία εικόνα από την Αθήνα στα λευκάΠολιτισμός

Σπάνια η εικόνα της Αθήνας σήμερα, ντυμένης στα λευκά, από την κακοκαιρία «Μήδεια». Το ιστορικό κέντρο ιδιαίτερα ενυπωσιακό, η χιονισμένη Ακρόπολη μαγική. Μια από τις φωτογραφίες π...

Γιατί μπορούμε να διαβάσουμε τη Γραμμική Α, αλλά δεν μπορούμε ακόμα να την κατανοήσουμεΠολιτισμός

Μπορεί η σύγχρονη τεχνολογία να βοηθήσει στην αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής Α, της μινωικής γραφής που κρατά ακόμα καλά τα μυστικά της; Η Δρ. Ester Salgarella, ερευνήτρια στο St J...