ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έρχονται κομβικές αλλαγές στην ελληνική ακτοπλοία

Με κομβικές αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς λειτουργείας των πλοίων, όπως είναι η κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης για τα συμβατικά και των 7,5 μηνών για τα ταχύπλοα, σχεδιάζει το υπουργείο Ναυτιλίας να αντιμετωπίσει την κρίση στην ελληνική ακτοπλοία. Όπως γράφει σήμερα η “Καθημερινή”, “η συγκεκριμένη πρόταση, μαζί με αρκετές ακόμη, αναμένεται να πέσει στο “τραπέζι” στο πλαίσιο του διαλόγου που θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα ανάμεσα στον υπουργό, Κωστή Μουσουρούλη, και τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας”. Σύμφωνα πάντα με την “Καθημερινή” και το εμπεριστατωμένο ρεπορτάζ του Νίκου Μπαρδούνια, κύκλοι της ακτοπλοίας αναφέρουν ότι “εφόσον καταργηθεί η υποχρεωτική δρομολόγηση των πλοίων, τότε δημουργούνται οι προυποθέσεις να μειωθεί σημαντικά το εργασιακό κόστος των πλοίων”. Μάλιστα, οι ίδιοι κύκλοι επικαλούνται σχετική μελέτη του Ναυτικού Επιμελητήριου Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία η κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης θα μείωνε το εργασιακό κόστος ενός συμβατικού πλοίου κατά 34,5%, ενώ η αντίστοιχη κατάργηση των υποχρεωτικών 7μηνών στα ταχύπλοα θα επέφερε μείωση του εργασιακού κοστους κατά 52,5%! Κατά την “Καθημερινή”, στον διάλογο θα πέσουν και άλλες προτάσεις, όπως είναι η δυνατότητα των ακτοπλοικών εταιρειών να δρομολογούν διαφορετικά πλοία στην ίδια γραμμή – μικρότερα η μεγαλύτερα – ανάλογα με την εποχική σαιζόν, για λόγους οικονομίας, όπως επίσης και η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των Λιμενικών Τελών που από ποσοστιαίος να γίνει σταθερός ανά επιβάτη η και η απελευθέρωση του ορίου ηλικίας απόσυρσης και για τα ταχύπλοα πλοία (τα δελφίνια), όπως ισχύει για τα συμβατικά. Τέλος, το υπουργείο Ναυτιλίας σχεδιάζει την πλήρη αλλαγή του ακτοπλοικού χάρτη, με τη δημιουργία 5 η και 6 Ζωνών στη νησιωτική επικράτεια, στις οποίες θα συμπεριλαμβάνονται τόσο οι κερδοφόρες όσο και οι άγονες γραμμές, και όπου θα αναλάβουν την εξυπηρέτηση ακτοπλοικά σχήματα ανά 2 σε κάθε Ζώνη, ώστε να μειωθεί ο ανταγωνισμός. Τα σχήματα αυτά θα δεσμεύονται να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των νησιών, για όλο το χρόνο, ενώ θα έχουνη την δυνατότητα εξασφάλισης μεγαλύτερων χρονικών περιόδων αποκλειστικής εκμετάλευσης της Ζώνης.

Διαβάστε επίσης

Ένα δις. ευρώ για τον ΟΛΠΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Την εκκίνηση ενός οικονομικού, πολιτικού και επιχειρηματικού «αγώνα» σήμανε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση του υπουργείο...

Περαία μου, Περαία μου...ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο «αλητάμπουρας» της γραφής, Πειραιώτης συγγραφέας Διονύσης Χαριτόπουλος, προσκυνάει τα ντοκουμέντα της νιότης του. Του Γιώργου Αρκουλή Ο Πειραιώτης συγγραφέας Διονύσης Χαριτόπουλο...

Άγονη γραμμή ο Σαρωνικός! ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Να χαρακτηριστούν γραμμές κοινωνικού ενδιαφέροντος (δηλαδή «άγονες») οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις προς Ύδρα, Σπέτσες, Πόρο και Μέθανα ζήτησαν από τον υπ.Ναυτιλίας ως ύστατη λύση στο πρ...

Το monorail που διχάζει ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο πόλεμος δηλώσεων του κ. Μιχαλολιάκου εναντίον του κ. Ανωμερίτη συνεχίζει την παράδοση...Του Νότη Ανανιάδη Συνιστά μία ακόμη ίσως πειραϊκή ιδιομορφία, αλλά, ενώ οι κυκλοφοριακοί ά...

Πειραιώτικες ορθοπεταλιές!!!ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Κάθε Παρασκευή βράδυ στις 21:30 οι ποδηλάτες του Πειραιά –και όχι μόνο– δίνουν ραντεβού στην πλατεία Κοραή, μπροστά από το Δημαρχείο. Ο προορισμός είναι κάθε φορά διαφορετικός και ...

Τα αποτελέσματα των εκλογών στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Πρώτος συνδυασμός αναδείχθηκε η «ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», με επικεφαλής τον κ. Σπύρο Αλεξόπουλο. Οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Βιοτεχνικού Επιμελητ...

«Θα ξημερώσει  μία καινούρια ημέρα  για την Ελλάδα και  τον ελληνισμό»ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο κ. Χρήστος Χαρίτος μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και Πολιτευτής του ΛΑΟΣ στην Α' Πειραιώς και Νήσων, μιλάει στο SM για τις πολιτικές εξελίξεις, την κυβέρνηση Παπαδήμου και τις εκ...