ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η «Hellenic» σφύριξε τρεις και πάει για πέρα

Επιβεβαιώθηκαν με τον χειρότερο τρόπο τα κακά μαντάτα του SM για την ακτοπλοΐα του Σαρωνικού. Του Νότη Ανανιάδη Με τον χειρότερο τρόπο για τον Σαρωνικό, τους κατοίκους και τους επισκέπτες του επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του προηγούμενου τεύχους του «Saronic Magazine». Ο πρόεδρος και μεγαλομέτοχος της HSW, Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, επιβεβαίωσε κατά την επεισοδιακή γενική συνέλευση της εταιρείας ότι αυτή αποσύρεται τελείως από τις γραμμές του Σαρωνικού! Αφήνοντας έτσι σε καθεστώς σχεδόν «άγονης γραμμής» μία από τις βασικότερες (και πλέον κερδοφόρες) ιστορικά ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας.  Από την άποψη αυτή δεν είναι τυχαίο ίσως το γεγονός ότι δήμαρχοι των νησιών ζήτησαν ευθέως από τον νέο υπουργό Ναυτιλίας να κηρυχθούν ακριβώς «άγονες» οι γραμμές του Σαρωνικού. Δηλαδή, η εξυπηρέτησή τους να επιδοτείται από το κράτος! Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι παράγοντες στο Λιμάνι που επιμένουν ότι αυτή είναι και η βασική επιδίωξη του κ. Ηλιόπουλου, ιδιοκτήτη πλέον όσων πλοίων της HSW παρέμειναν στη γραμμή!! Το βέβαιο πάντως είναι ότι, πέρα από τη φαινομενικά εντυπωσιακή αρνητική αυτή εξέλιξη, η ίδια η Πολιτεία δεν φαίνεται να έχει ισχυρά «εργαλεία» αντιμετώπισης αυτής της εξέλιξης. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο ίδιος ο Κωστής Μουσουρούλης, μιλώντας στη Βουλή για άσχετο (φαινομενικά) ακτοπλοϊκό πρόβλημα, παραδέχθηκε ότι «δεν μπορείς να πιάσεις από το αυτί τους πλοιοκτήτες και να τους πεις ''βάλε πλοίο εκεί ή εδώ''». Το θέμα φυσικά παραμένει πάντοτε τι μπορεί να κάνει η Πολιτεία για την εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής, που είναι άμεσα συνυφασμένη με την εξασφάλιση τακτικής επικοινωνίας ακόμη και του πιο μικρού νησιού με την ηπειρωτική χώρα.   Σε ό,τι αφορά τον Σαρωνικό, η αποχώρηση της HSW (που συνοδεύθηκε από σοβαρές καταγγελίες από την πλευρά της ΜΙΝΟΑΝ, η οποία διατηρεί το 33% της μετοχικής σύνθεσης της εταιρείας), ουσιαστικά, επιβεβαιώνει τη θλιβερή εκτίμηση ότι ο Σαρωνικός με τα Μέθανα δεν μπορούν να «σηκώσουν» πλέον τα μεγάλα, γρήγορα και πολυδάπανα πλοία που εμφανίστηκαν μετά το 2000.   Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Βαρδινογιάννης κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, οι γραμμές του Σαρωνικού ήταν ζημιογόνες για την HSW, ενώ τα πλοία εμφάνιζαν πολλές ζημιές, κάτι που δυσφημούσε την εταιρεία! Από την πλευρά των εκπροσώπων του Ομίλου Grimaldi –που μέσω των «Μινωικών» ελέγχουν το 33% της «Hellenic» και αμφισβητούν τις κινήσεις Βαρδινογιάνη– αποκαλύφθηκε ότι η εταιρεία πούλησε 11 πλοία που δραστηριοποιούνταν στον Σαρωνικό έναντι συνολικού τιμήματος 1,3 εκατ. ευρώ. Ποσό που η πλευρά Βαρδινογιάννη θεώρησε ικανοποιητικό. Επιβεβαιώθηκε μάλιστα ότι αγοραστής των πλοίων είναι ο εφοπλιστής Ηλιόπουλος, ενώ αποκαλύφθηκε ότι οι μέτοχοι του Δ.Σ. της εταιρείας γνώριζαν τις εξελίξεις ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο!!! Ανεξάρτητα από την εξέλιξη που θα έχει το ελληνοϊταλικό «σκάκι» (ειπώθηκε ότι οι Ιταλοί πίεζαν να πουληθούν πλοία στη γραμμή της Αδριατικής, για να επωφεληθούν αυτοί μέσω των «Μινωικών», που ελέγχουν απολύτως), παραμένει ερώτημα αν και κατά πόσον ο νέος ιδιοκτήτης των πλοίων της HSW θα λειτουργήσει στις γραμμές του Σαρωνικού ως ισχυρός «παίκτης» που να εμπνέει εμπιστοσύνη. Αν θα μπορέσει να προχωρήσει σε επενδύσεις και δρομολόγηση και νέων πλοίων, που τόσο έχουν ανάγκη οι γραμμές. Και, αν τελικά τα νησιά και τα Μέθανα, και φυσικά οι κάτοικοί τους, θα μπορούν να ελπίζουν σε ένα καλύτερο ακτοπλοϊκό μέλλον.

Διαβάστε επίσης

Ένα δις. ευρώ για τον ΟΛΠΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Την εκκίνηση ενός οικονομικού, πολιτικού και επιχειρηματικού «αγώνα» σήμανε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση του υπουργείο...

Περαία μου, Περαία μου...ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο «αλητάμπουρας» της γραφής, Πειραιώτης συγγραφέας Διονύσης Χαριτόπουλος, προσκυνάει τα ντοκουμέντα της νιότης του. Του Γιώργου Αρκουλή Ο Πειραιώτης συγγραφέας Διονύσης Χαριτόπουλο...

Άγονη γραμμή ο Σαρωνικός! ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Να χαρακτηριστούν γραμμές κοινωνικού ενδιαφέροντος (δηλαδή «άγονες») οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις προς Ύδρα, Σπέτσες, Πόρο και Μέθανα ζήτησαν από τον υπ.Ναυτιλίας ως ύστατη λύση στο πρ...

Το monorail που διχάζει ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο πόλεμος δηλώσεων του κ. Μιχαλολιάκου εναντίον του κ. Ανωμερίτη συνεχίζει την παράδοση...Του Νότη Ανανιάδη Συνιστά μία ακόμη ίσως πειραϊκή ιδιομορφία, αλλά, ενώ οι κυκλοφοριακοί ά...

Πειραιώτικες ορθοπεταλιές!!!ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Κάθε Παρασκευή βράδυ στις 21:30 οι ποδηλάτες του Πειραιά –και όχι μόνο– δίνουν ραντεβού στην πλατεία Κοραή, μπροστά από το Δημαρχείο. Ο προορισμός είναι κάθε φορά διαφορετικός και ...

Τα αποτελέσματα των εκλογών στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Πρώτος συνδυασμός αναδείχθηκε η «ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», με επικεφαλής τον κ. Σπύρο Αλεξόπουλο. Οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Βιοτεχνικού Επιμελητ...

«Θα ξημερώσει  μία καινούρια ημέρα  για την Ελλάδα και  τον ελληνισμό»ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο κ. Χρήστος Χαρίτος μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και Πολιτευτής του ΛΑΟΣ στην Α' Πειραιώς και Νήσων, μιλάει στο SM για τις πολιτικές εξελίξεις, την κυβέρνηση Παπαδήμου και τις εκ...