ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
author

Το monorail που διχάζει

Ο πόλεμος δηλώσεων του κ. Μιχαλολιάκου εναντίον του κ. Ανωμερίτη συνεχίζει την παράδοση... Του Νότη Ανανιάδη Συνιστά μία ακόμη ίσως πειραϊκή ιδιομορφία, αλλά, ενώ οι κυκλοφοριακοί άξονες, και κατ’ επέκταση τα μέσα μαζικής κυκλοφορίας ενώνουν, εδώ στον Πειραιά, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, έχει γίνει πια παράδοση να διχάζει και μόνο η συζήτηση γι’ αυτά. Παλιότερα ήταν η γέφυρα-προέκταση της Ανδρέας Παπανδρέου, που θα ένωνε ουσιαστικά την απόληξη της Εθνικής –με έναν κλειστό ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομο– με το λιμάνι και τον περιφερειακό της Δραπετσώνας. Ωρύονταν διάφοροι από όλο το πολιτικό φάσμα, το έργο δεν έγινε ποτέ (αν και τότε, την προΟλυμπιακή περίοδο λεφτά όντως υπήρχαν), και σήμερα απλώς βιώνουμε το χάος της κυκλοφορίας στο λιμάνι και τους γύρω δρόμους. Αργότερα ήταν η συζήτηση για το τραμ , η χάραξη της επέκτασης του οποίου προς τον Πειραιά άλλαξε μία-δύο φορές, αφού ο αρχικός σχεδιασμός ήταν προδήλως προβληματικός (για να το πούμε όσο πιο κομψά γίνεται), ενώ ακόμα και η βελτιωμένη τελευταία εκδοχή του εξακολουθεί να συγκεντρώνει αρκετές αντιρρήσεις. Μία μάλιστα από τις πιο σημαντικές έχει να κάνει με το γεγονός ότι ούτε το τραμ, αλλά ούτε και το μετρό –που επίσης θα φτάσει στην πόλη– έχουν εγγυημένους πόρους και χρονοδιάγραμμα για μια μελλοντική επέκτασή τους από το Δημοτικό θέατρο προς το Α’ Διαμέρισμα και την Πειραϊκή, εκεί όπου κατοικεί ο μισός Πειραιάς και βρίσκονται το «Τζάννειο» και το «Μεταξά», δύο από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας. Τώρα έρχεται η πρόταση για ένα νέο μέσο, που κι αυτό διχάζει τους πολίτες και τους φορείς της πόλης. Ο λόγος για το monorail, που θα λειτουργεί περιμετρικά του λιμανιού σε ύψος 6,5-7 μέτρων και θα εξυπηρετεί τουρίστες, επιβάτες, αλλά και απλούς εργαζομένους και κατοίκους από το Χατζηκυριάκειο έως τη Δραπετσώνα – με προοπτική επέκτασής του προς το Κερατσίνι, ακόμη και προς το Πέραμα. Ο πόλεμος δηλώσεων κυρίως από πλευράς δημάρχου, κ. Β. Μιχαλολιάκου, προς την ιδέα του Γ. Ανωμερίτη αναζωπυρώθηκε, έτσι, με αφορμή αυτό το σχέδιο – που ουσιαστικά ήταν απλή επαναφορά ενός σχεδίου που σε άλλες οικονομικές συνθήκες είχε για πρώτη φορά φέρει στην επιφάνεια η διοίκηση του ΟΛΠ το 2002-2003. Ο δήμαρχος Πειραιά έθεσε την καταρχήν εύλογη ένσταση ότι το κόστος του έργου (υπολογίζεται ότι φτάνει τα 120 εκατομμύρια ευρώ) είναι τεράστιο, σε σχέση με τη λειτουργικότητά του, και υποστήριξε ότι αυτό το κονδύλι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην υπογειοποίηση του άξονα που ενώνει το Νέο Φάληρο με το λιμάνι, έργο που χαρακτηρίζει προσωπικό του όραμα.
Ο δήμαρχος Πειραιά έθεσε την εύλογη ένσταση ότι το κόστος του έργου είναι τεράστιο
Δεν είμαι σε θέση, φυσικά, να γνωρίζω τον βαθμό αρτιότητας της μίας ή της άλλης μελέτης, της μίας ή της άλλης πλευράς. Υποψιάζομαι πάντως ότι η «μετακίνηση» του monorail από τα έργα στα οποία θα συνέπραττε και ο ιδιωτικός τομέας (ΣΔΙΤ), σε έργο που εντάσετται στο ΕΣΠΑ, υποδηλώνει ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ιδιωτών, καθώς το κυκλοφοριακό φορτίο του κρίνεται μάλλον περιορισμένο σε σχέση με το μέγεθος της επένδυσης. Πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου, πάντως, είναι ότι ακόμη δεν είναι σαφές ποιος θα είναι ο φορέας εκείνος που θα διαχειριστεί το monorail. Ερώτημα κρίσιμο, αν σκεφτεί κανείς ότι, εκτός από τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ, σε λίγα χρόνια στην πόλη θα λειτουργούν –παράλληλα με τον ΗΣΑΠ– και το μετρό και το τραμ. Το ζήτημα της ενιαίας διαχείρισης προβάλλει, έτσι, ως αίτημα καθοριστικής σημασίας. Γιατί μπορεί να είναι εύκολο να σχεδιάζει κανείς επί χάρτου (να «παίζει», όπως λένε φίλοι μου πολεοδόμοι), αλλά η πράξη, ο λειτουργικός έναντι του συνολικού σχεδιασμού και η ορθολογική κατανομή των περιορισμένων, ούτως ή άλλως, κονδυλίων παραμένουν το μεγάλο πρόβλημα. Τόσο μεγάλο σχεδόν όσο και η εξασφάλιση της συναίνεσης της τοπικής κοινωνίας.

Διαβάστε επίσης

Ένα δις. ευρώ για τον ΟΛΠΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Την εκκίνηση ενός οικονομικού, πολιτικού και επιχειρηματικού «αγώνα» σήμανε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση του υπουργείο...

Περαία μου, Περαία μου...ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο «αλητάμπουρας» της γραφής, Πειραιώτης συγγραφέας Διονύσης Χαριτόπουλος, προσκυνάει τα ντοκουμέντα της νιότης του. Του Γιώργου Αρκουλή Ο Πειραιώτης συγγραφέας Διονύσης Χαριτόπουλο...

Άγονη γραμμή ο Σαρωνικός! ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Να χαρακτηριστούν γραμμές κοινωνικού ενδιαφέροντος (δηλαδή «άγονες») οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις προς Ύδρα, Σπέτσες, Πόρο και Μέθανα ζήτησαν από τον υπ.Ναυτιλίας ως ύστατη λύση στο πρ...

Πειραιώτικες ορθοπεταλιές!!!ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Κάθε Παρασκευή βράδυ στις 21:30 οι ποδηλάτες του Πειραιά –και όχι μόνο– δίνουν ραντεβού στην πλατεία Κοραή, μπροστά από το Δημαρχείο. Ο προορισμός είναι κάθε φορά διαφορετικός και ...

Τα αποτελέσματα των εκλογών στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Πρώτος συνδυασμός αναδείχθηκε η «ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», με επικεφαλής τον κ. Σπύρο Αλεξόπουλο. Οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Βιοτεχνικού Επιμελητ...

«Θα ξημερώσει  μία καινούρια ημέρα  για την Ελλάδα και  τον ελληνισμό»ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο κ. Χρήστος Χαρίτος μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και Πολιτευτής του ΛΑΟΣ στην Α' Πειραιώς και Νήσων, μιλάει στο SM για τις πολιτικές εξελίξεις, την κυβέρνηση Παπαδήμου και τις εκ...