ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δεύτερη μέρα απεργία της Π.Ν.Ο...

Για δεύτερη ημέρα τα πλοία παραμένουν δεμένα στα λιμάνια, λόγω της 48ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Σήμερα συνεδριάζει η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ προκειμένου να καθορίσει την περαιτέρω στάση της. Οι ναυτεργάτες αντιδρούν στο νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και εμφανίζονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, έως ότου δικαιωθούν. Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, ζήτησε την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, προειδοποιώντας ότι με αυτό θα αυξηθεί επιπλέον η ανεργία στους Έλληνες ναυτικούς και ότι τα ασφαλιστικά τους ταμεία θα οδηγηθούν σε κατάρρευση. Ο συνδικαλιστικός φορέας των ναυτικών ζητεί επίσης την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την παρέμβαση του υπουργείου, προκειμένου να καταβληθούν δεδουλευμένα που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρείες σε Έλληνες ναυτικούς. Τι λένε τα σωματεία Οι Διοικήσεις των Σωματείων 1) Πανελλήνια ‘Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), 2) Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στην Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), 3) Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, 4) Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, 5) Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, 6) Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υ.Ε.Ν, 7) Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών – Μηχανοδηγών, 8) Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας. καταδικάζουν το σχέδιο νόμου έκτρωμα που έδωσε στην δημοσιότητα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλης. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο ικανοποιεί τις πιο ακραίες θέσεις και αξιώσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου ενισχύοντας παραπέρα το προκλητικό και σκανδαλώδες καθεστώς των Ναυτιλιακών επιχειρήσεων και την ανταγωνιστικότητά τους. Η τρικομματική κυβέρνηση και η τρόικα συνεχίζουν και κλιμακώνουν την επίθεση σε βάρος των εργαζομένων και των κοινωνικών, οικονομικών, ασφαλιστικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων. Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλης αναδεικνύεται σε εντολοδόχο και πιστό υπηρέτη του μεγάλου κεφαλαίου και του εφοπλισμού. Το σχέδιο νόμου έχει ξεσηκώσει την δίκαιη κατακραυγή όλων των μαζικών συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων στον χώρο της Ναυτιλίας. Οι μόνοι που στήριξαν ως τώρα το νομοσχέδιο ήταν οι εφοπλιστικές οργανώσεις. Με το σχέδιο νόμου καταργούνται χιλιάδες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες Ναυτεργάτες με αποτέλεσμα η ανεργία να εκτιναχθεί σε υψηλότερα ακόμη επίπεδα και τα ασφαλιστικά τους ταμεία να οδηγούνται με βεβαιότητα σε οικονομική κατάρρευση και χρεοκοπία. Επίσης επιχειρείται η κατάργηση του θεσμού των ΣΣΕ στην ποντοπόρο Ναυτιλία για τα κατώτερα πληρώματα με κίνδυνο να επεκταθεί στην συνέχεια σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Στο ίδιο σχέδιο νόμου υπονομεύεται το δικαίωμα της απεργίας, καταργείται ουσιαστικά η δεκάμηνη δρομολόγηση και ναυτολόγηση των Ναυτικών στα Ακτοπλοϊκά πλοία ενώ ανοίγει ο δρόμος να εφαρμοσθεί στα Ε/Γ διεθνών γραμμών η σύνθεση ασφαλείας. Βασικό στοιχείο της Πολιτικής του Σχεδίου Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Coscoπαραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες. Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ. Ακόμη ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες. Η στρατικοποίηση των υπηρεσιών του ΥΝΑ το οποίο από οικονομικό – παραγωγικό Υπουργείο γίνεται στρατόπεδο, αυξάνοντας ταυτόχρονα την γραφειοκρατία και γυρίζοντας την δημόσια διοίκηση στην δεκαετία του 60. Στο σχέδιο νόμου εκφράζεται με ανάλγητο τρόπο για άλλη μια φορά η ανυπαρξία κυβερνητικής πολιτικής για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των εργαζομένων στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Οι γενικολογίες και τα ευχολόγια συνιστούν έλλειψη πολιτικής βούλησης. Απαιτούμε την διατήρηση του Δημόσιου χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας όπως αυτό συμβαίνει στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, για την διαφύλαξη της ασφάλειας των επιβατών, των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος, Ρυθμίσεις ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών πλοήγησης έχουν απορριφθεί και στο παρελθόν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι Διοικήσεις των Σωματείων μας διακηρύσσουν την θέλησή τους να παλέψουν προκειμένου η κυβέρνηση και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου να αποσύρουν άμεσα το αντεργατικό αυτό τερατούργημα. Παράλληλα δηλώνουν την ουσιαστική συμπαράστασή τους στον δίκαιο αγώνα των Ναυτεργατών και εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις τους. Καλούν την κυβέρνηση να εγκαινιάσει ένα ουσιαστικό διάλογο που θα πρέπει να γίνει βάση των δίκαιων αιτημάτων όλων των εργαζομένων στην Ναυτιλία με πλήρη αποδοχή και σεβασμό των κοινωνικών – εργασιακών δικαιωμάτων τους. ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ZOUGLA.GR

Διαβάστε επίσης

Η 48ωρη απεργία της ΠΝΟΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Αποφασισμένοι να μην κάνουν βήμα πίσω στις διεκδικήσεις τους είναι οι Έλληνες ναυτικοί οι οποίοι μέσω των τους σωματείων τους και με απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας έχ...

"Δένει" τα πλοία η ΠΝΟ με 48ωρη απεργία, την Πέμπτη 31 ΙανουαρίουΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της συζήτησε δια μακρών το δεύτερο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα: «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλία...

Διήμερη συνάντηση για την Κρουαζιέρα της MedCruise στο Ηράκλειο ΚρήτηςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Αύριο Πέμπτη και μεθαύριο Παρασκευή, 24 και 25 Ιανουαρίου 2013, θα διεξαχθεί στο Ηράκλειο της Κρήτης από τη MedCruise (Μεσογειακή Ένωση Λιμένων) διήμερο εργασίας για θέματα κρουαζι...