Ελληνικά ξενοδοχεία | ΙΝΣΕΤΕ: Τα θετικά και αρνητικά σχόλια των επισκεπτών το 2023
Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των θετικών και αρνητικών αναφορών, που επεξεργάστηκε το ΙΝΣΕΤΕ, μέσα από τις κριτικές των χρηστών σε 9 πλατφόρμες (με κύριες την Booking και την Google).
Συνολικά προέκυψαν οι top 8 θετικές αναφορές και οι top 18 αρνητικές. Όπως, ωστόσο, υπογραμμίζεται, οι θετικές είναι πολλαπλάσιες των αρνητικών.
Αναλυτικά:
Οι top 8 θετικές αναφορές:
- Στην πρώτη θέση με 194 χιλ. αναφορές βρέθηκε η κατηγορία φαγητού-ποτού, με τις περισσότερες θετικές αναφορές να εμπεριέχουν τη λέξη κλειδί «πρωϊνό».
- Ακολούθησε η κατηγορία εγκατάσταση με 115 χιλ. αναφορές εκ των οποίων οι περισσότερες περιείχαν τη λέξη
«ξενοδοχείο». - 112 χιλ. θετικές αναφορές προέκυψαν για τη θεματική κατηγορία του προσωπικού.
- Ακολούθησαν η κατηγορία της εμπειρίας με 90 χιλ. και η κατηγορία της καθαριότητας με 76 χιλ. αναφορές.
- Περίπου 43 χιλ. θετικές αναφορές προέκυψαν στην κατηγορία παραλία με τις περισσότερες αναφορές να περιέχουν τη λέξη-κλειδί «θάλασσα».
- Ακολούθησε στην έβδομη θέση με 33 χιλ. αναφορές η κατηγορία της ατμόσφαιρας και λέξη-κλειδί «ησυχία».
- Τέλος, στην όγδοη θέση βρέθηκε η κατηγορία της εξυπηρέτησης με 33 χιλ. αναφορές.
Οι top 18 αρνητικές αναφορές
Mέσω της σημασιολογικής ανάλυσης των σχολίων προέκυψε το top-18 των κύριων θεματικών κατηγοριών που δημιούργησαν τις περισσότερες αρνητικές αναφορές (mentions) ξενοδοχεία που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο το 2022.
- Στην πρώτη θέση με 55 χιλ. αναφορές βρέθηκε η κατηγορία δωματίου με τις περισσότερες αρνητικές αναφορές να εμπεριέχουν τη λέξη-οδηγό «κλιματισμός».
- Ακολούθησε η κατηγορία φαγητού-ποτου ξενοδοχεία, με 54 χιλ. αναφορές εκ των οποίων οι περισσότερες περιείχαν τη λέξη-κλειδί «ποτό».
- Έπεται η κατηγορία των τεχνικών εγκαταστάσεων με 28 χιλ. και λέξη-κλειδί «νερό». Οι αρνητικές αναφορές που περιείχαν τη λέξη νερό ανάφεραν συγκεκριμένα παγωμένο νερό στις πισίνες, ελλιπή καθαρισμό των πισίνων καθώς και έλλειψη ζεστού νερού στο μπάνιο κατά τη διαμονή.
- 25 χιλ. αρνητικές αναφορές προέκυψαν για τη θεματική κατηγορία της εγκατάστασης με λέξη-κλειδί «κτήριο».
- Στην πέμπτη θέση βρέθηκε η κατηγορία της καθαριότητας με επίσης 25 χιλ. αναφορές και λέξη-οδηγό «βρωμιά» και έπεται επίσης με 25 χιλ. αναφορές η κατηγόρια του μπάνιου.
- Ακολουθήσε με 22 χιλ. αναφορές η κατηγορία ατμόσφαιρα και λέξη-κλειδί «φασαρία».
- Στην όγδοη θέση βρέθηκε με 15 χιλ. η κατηγορία της αξίας με λέξη-κλειδί «πληρωμή».
- 12 χιλ. αρνητικές αναφορές προέκυψαν στην κατηγορία εμπειρία με τις περισσότερες αναφορές να περιέχουν τη λέξη-κλειδί «επισκέπτης».
- Στην 10η θέση βρέθηκε με 11 χιλ. αναφορές στην κατηγορία τοποθεσία, με τις περισσότερες αρνητικές αναφορές να εμπεριέχουν τη λέξη-κλειδί «ταξί», κυρίως λόγω της έλλειψης σύνδεσης με λιμάνια και αεροδρόμια.
- Με 10 χιλ. αναφορές η κατηγορία προσωπικό είχε ως κύρια λέξη αναφοράς την επικοινωνία με κύριο άξονα την δυσκολία επικοινωνίας με το προσωπικό λόγω της κακής χρήσης πρωτίστως των αγγλικών και δευτερευόντως των γερμανικών.
- Στην 12η θέση βρέθηκε η θεματική ενότητα κρεβάτι με 8 χιλ. αρνητικές αναφορές για τα στρώματα.
- Ακολούθησε η κατηγορία διασκέδαση με 8 χιλ. αναφορές εκ των οποίων οι περισσότερες περιείχαν τη λέξη-οδηγό «μουσική» είτε λόγω δυνατού ήχου είτε λόγω έλλειψης.
- Στην 14η θέση βρέθηκε η θεματική ενότητα συντήρηση με σχεδόν 7 χιλ. αρνητικές αναφορές με λέξη-κλειδί «σπασμένο/α (broken)».
- Στην 15η θέση βρέθηκε η κατηγορία της διακόσμησης με λέξη-κλειδί «έπιπλα» (ως προς την παλαιότητα). 8 χιλ. αρνητικές αναφορές προέκυψαν για τη θεματική κατηγορία της εξυπηρέτησης με λέξη-κλειδί «ουρά» και ακολούθησε η θεματική ενότητα υποδοχή με σχεδόν 7 χιλ. αρνητικές αναφορές για την «επικοινωνία» με την υποδοχή.
- Τέλος, στην 18η θέση βρέθηκε η θεματική ενότητα παραλία με 7 χιλ. αρνητικές αναφορές.
Τύπος Ταξιδιού με βάση την Ανάλυση των Σχολίων
Το 80% των σχολίων προέρχεται από δύο κατηγορίες τύπου ταξιδιών: το 49% αντιστοιχεί σε ταξίδια ζευγαριών και το 31% σε οικογενειακά ταξίδια. Από τα υπόλοιπα, το 11% προέρχεται από μοναχικούς ταξιδιώτες ενώ το 6% αφορά σε γκρουπ. Τέλος, μόνο το 3% αντιστοιχεί σε επαγγελματικά ταξίδια.
Τοp – 9 Πηγών Προέλευσης Σχολίων
Δύο ήταν οι κύριες πηγές προέλευσης σχολίων για το 2023: το Βοοking με 61% και το Google με 23%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε τo Τripadvisor με 8% ενώ οι υπόλοιπες πηγές είχαν ποσοστό μικρότερο από 5%. Στο Ηolidaycheck αντιστοιχεί το 2%, στο Εxpedia το 2% και στο Hotels.com και το Check24 το 1% αντίστοιχα. Τέλος, το top-9 συμπληρώνεται με το Αgoda 0,4% και την ΤUI με 0,3%. Σημειώνεται ότι το top9 αντιπροσωπεύει σχεδόν το σύνολο των πηγών.
tormownews.gr