Νέες συστάσεις για το σχεδιασμό και τη λειτουργία πλοίων που τροφοδοτούνται με αμμωνία
Μια κοινή μελέτη σχετικά με την ασφάλεια της αμμωνίας επί των πλοίων που πραγματοποιήθηκε από το Lloyd's Register (LR) Maritime Decarbonisation Hub και το M?rsk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping (MMMCZCS), διαπίστωσε ότι απαιτείται μια σειρά μεθόδων μετριασμού, από το σχεδιασμό του πλοίου έως την εκπαίδευση και τις λειτουργίες του πληρώματος, για τη διατήρηση των κινδύνων τοξικότητας για το πλήρωμα εντός δημοσιευμένων ανεκτών ορίων.
Οι «Συστάσεις για το σχεδιασμό και τη λειτουργία πλοίων που τροφοδοτούνται με αμμωνία βάσει διεπιστημονικής ανάλυσης κινδύνου» παρουσιάζουν την πιο ολοκληρωμένη μελέτη μέχρι σήμερα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μέτρων μετριασμού του κινδύνου σε τρία πλοία που τροφοδοτούνται με αμμωνία – ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ένα δεξαμενόπλοιο και ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου.
Θεωρούμενη ως ένα από τα πιο ελπιδοφόρα εναλλακτικά καύσιμα για τη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση, η αμμωνία μπορεί να καεί με σχεδόν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Ωστόσο, η χρήση αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου μπορεί να δημιουργήσει πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της τοξικότητας. Είναι ζωτικής σημασίας για τα ενδιαφερόμενα μέρη της ναυτιλίας να κατανοήσουν τους κινδύνους της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου και τις διασφαλίσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για τη μείωσή τους σε ανεκτά επίπεδα.
Χρησιμοποιώντας την ανάλυση ποσοτικής εκτίμησης κινδύνου (QRA), μια ισχυρή μέθοδο βάσει δεδομένων που επιτρέπει στους χρήστες να αξιολογούν τον κίνδυνο με ποσοτικό και λεπτομερή τρόπο, η κοινή μελέτη μπόρεσε να προσδιορίσει το σχεδιασμό των σκαφών και τα επιχειρησιακά μέτρα που θα μείωναν τους κινδύνους αμμωνίας σε ανεκτό επίπεδο.
Το QRA παρέχει συστάσεις για το σχεδιασμό και τη λειτουργία πλοίων που τροφοδοτούνται με αμμωνία για την ενσωμάτωση υψηλότερων επιπέδων ασφάλειας για το πλήρωμα. Οι συστάσεις περιελάμβαναν χαμηλότερες θερμοκρασίες αποθήκευσης για τη μείωση του κινδύνου για την ασφάλεια. πρόβλεψη για δύο ή περισσότερους χωριστούς χώρους που περιέχουν διαφορετικές ομάδες εξοπλισμού από τις οποίες θα μπορούσε να διαρρεύσει αμμωνία· παρακολούθηση και ελαχιστοποίηση της πρόσβασης και της διάρκειας παραμονής σε χώρους που περιέχουν εξοπλισμό αμμωνίας· έξοδοι εξαερισμού από χώρους που περιέχουν εξοπλισμό αμμωνίας τοποθετημένους σε ασφαλή θέση, κατάλληλα διαχωρισμένες από περιοχές στις οποίες έχει πρόσβαση το πλήρωμα· και εγκατάσταση πολλαπλών αισθητήρων διαφόρων τύπων για την ανίχνευση διαρροών αμμωνίας.
Για να συμπληρώσει την QRA, το δεύτερο τμήμα αυτής της έκθεσης συνοψίζει τις γνώσεις από την ανάλυση των ανθρώπινων παραγόντων που θα επηρεαστούν από τη μετάβαση στη χρήση καυσίμων αμμωνίας. Αυτές περιλαμβάνουν τις ικανότητες και την κατάρτιση που απαιτούνται για τη βελτίωση της ασφάλειας σε πλοία που τροφοδοτούνται με αμμωνία· ασφαλείς εργασιακές πρακτικές και τυποποιημένες διαδικασίες που πρέπει να εφαρμόζονται μέσω συστηματικών προγραμμάτων διαχείρισης αλλαγών· και αποτελεσματικές διασφαλίσεις για την υγεία στην εργασία, όπως μέσα ατομικής προστασίας.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)