Συνεχίζει την αναπτυξιακή πορεία η ΟΛΠ ΑΕ - Βελτιωμένες επιδόσεις με ισχυρότερα περιθώρια κερδοφορίας στο α’ τρίμηνο

Σταθερή αναπτυξιακή πορεία καταγράφει η ΟΛΠ ΑΕ, διαχειρίστρια εταιρία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, εμφανίζοντας ισχυρότερα περιθώρια κερδοφορίας. Εξίσου σημαντικές είναι όμως και οι μεταβολές στη δανειακή θέση η/και κεφαλαιακή διάρθρωση, καθώς και τα λοιπά μεγέθη της κατάστασης χρηματοοικονομικής θέσης της, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου.

Σύμφωνα με τα βασικά οικονομικά στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας περιόδου που έληξε στις 31/03/2023, η ΟΛΠ ΑΕ παρουσιάζει:

 

α. Βελτιωμένες επιδόσεις με ισχυρότερα περιθώρια κερδοφορίας

Τα έσοδα συνέχισαν την ανοδική πορεία της προηγούμενης περιόδου (+8%), με όλους σχεδόν τους λειτουργικούς τομείς της εταιρείας να συμβάλλουν στην αύξηση αυτή. Στην πρώτη γραμμή αυτής της ανάπτυξης βρίσκονται οι τομείς Κρουαζιέρας (+146,5%), Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (+1,9%) και Σταθμού Αυτοκινήτων (+22,8%), καθώς και η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (+12,6% ), επιβραβεύοντας τις προσπάθειες της διοίκησης για την περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης.

Τα βελτιωμένα αποτελέσματα και τα περιθώρια κερδοφορίας αντικατοπτρίζουν όχι μόνο τη βελτιωμένη απόδοση των εσόδων, αλλά και την αποτελεσματική πολιτική διαχείρισης κόστους που εφαρμόζει η Διοίκηση της εταιρείας, η οποία το διατηρεί σε ένα βέλτιστο επίπεδο, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της ενεργειακής κρίσης και του γενικότερου πληθωριστικού οικονομικού περιβάλλοντος.

Πρόσθετα, το μέσο μηνιαίο μικτό κέρδος για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ανήλθε σε 7,7 εκατ. ευρώ ενώ τη συγκριτική περίοδο του 2022 ανήλθε σε 7,0 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τη συνεχή εξέλιξη.

β. Σημαντικές μεταβολές στη δανειακή θέση η/και κεφαλαιακή διάρθρωση, καθώς και τα λοιπά μεγέθη της κατάστασης χρηματοοικονομικής θέσης κατά το α΄ τρίμηνο του 2023.

Η εταιρεία παραμένει ανθεκτική στον κίνδυνο επιτοκίου και στις ασταθείς οικονομικές συνθήκες, επιτρέποντας την ομαλή υλοποίηση του τεράστιου επενδυτικού της σχεδίου και των συνολικών λειτουργιών της. Παρά τη σημαντική δημιουργία ταμειακών ροών, ο χαμηλός λόγος χρέους προς τα ίδια κεφάλαια υποδηλώνει την καλή και σταθερή ανάπτυξη της εταιρείας, διατηρώντας την σε χαμηλό επίπεδο μόχλευσης.

  • Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας ανήλθε σε Ευρώ 38,5 εκατ. την 31.03.2023, καθώς και την 31.12.2022, ενώ είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με την 31.03.2022 (Ευρώ 44,5 εκατ.), λόγω της αποπληρωμής 4 δόσεων των τρεχόντων δανείων.
  • Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε Ευρώ 153,7 εκατ. την 31.03.2023, έναντι Ευρώ 171,5 εκατ. στις 31.12.2022, απεικονίζοντας με σαφήνεια την ισχυρή ρευστότητα της Εταιρείας (31.03.2022: Ευρώ 135,1 εκατ.).
  • Επιπλέον, η επενδυτική δραστηριότητα της Εταιρείας συνεχίζεται βάσει του επιχειρηματικού της σχεδίου και μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2023 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους Ευρώ 1,9 εκατ. και Ευρώ 4,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (31.12.2022: Ευρώ 27,7 εκατ.).

Σημαντικά Γεγονότα το 1ο τρίμηνο του 2023

Αύξηση διακίνησης έναντι του 2022 καταγράφηκε στις περισσότερες διαχειρίσεις του ΟΛΠ. Ειδικά στο τομέα Κρουαζιέρας που υπέστη την μεγαλύτερη επίπτωση από την πανδημία, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στο Α’ τρίμηνο του 2023 είναι αυξημένος κατά 61,5% έναντι του Α’ τριμήνου 2022 (21 έναντι 13). Αύξηση 573,0% καταγράφεται στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων έναντι του 2022 (36.589 επιβάτες έναντι 5.437 το 2022). Σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 που ήταν το προηγούμενο έτος προ πανδημίας πλήρους λειτουργίας κρουαζιέρας, καταγράφεται αύξηση 75,0% στα πλοία και αύξηση 65,7% στους επιβάτες στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Στην ακτοπλοΐα στο Α’ Τρίμηνο καταγράφεται αύξηση 21,2% στην επιβατική κίνηση (από 2,1 εκατ. σε 2,5 εκατ.) και 12,5% στην διέλευση οχημάτων (από 502.381 σε 565.009) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

Στην ίδια τρίμηνη περίοδο στο Car Terminal καταγράφηκε  μείωση κατά 9,4% (από 98.169 σε 88.953) στο σύνολο του φορτίου κυρίως λόγω των συνεχιζόμενων διαταραχών των αλυσίδων παραγωγής παρά την αύξηση 69,1% στο εγχώριο φορτίο καθώς το φορτίο μεταφόρτωσης κατέγραψε μείωση κατά 36,4%. Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται μείωση 20,1% στη συνολική διακίνηση (από 166.949 σε 133.425 TEUs). Η εν λόγω μείωση προέρχεται κυρίως από τη μείωση 27,8% στη διακίνηση στο εγχώριο φορτίο (από 45.825 σε 33.078 TEUs) και δευτερευόντως από μείωση του φορτίου μεταφόρτωσης κατά 17,2% (από 121.124 σε  100.347 TEUs).

Στον τομέα ναυπηγοεπισκευής τα εξυπηρετούμενα πλοία στις δεξαμενές κατέγραψαν αύξηση κατά 21,2% (από 33 σε 40) στο Α’ τρίμηνο έναντι του 2022 ενώ τα πλοία στη ΝΕΖ παρέμειναν αμετάβλητα (64 πλοία και το 2023 και το 2022).

Διαβάστε επίσης

Στις φλόγες πλοίο στο ΠέραμαΝαυτιλία

Πυρκαγιά εκδηλώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας στο 5ο κατάστρωμα επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου, το οποίο βρίσκεται για επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Στο σημείο ...

Ανοιχτή επιστολή ΠΝΟ για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με την Ένωση ΠορθμείωνΝαυτιλία

Ανοικτή επιστολή προς όλους του ναυτικούς απεύθυνε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με αφορμή την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την Ένωση Πορθμείων η οποία προβλ...

TradeWinds: Ελληνόκτητο πλοίο πιάστηκε στη Βενετία με 850 κιλά κοκαΐνη - Ανακοίνωση της εταιρείας Laskaridis ShippingΝαυτιλία

Κοκαΐνη αξίας 150 εκατ. ευρώ εντοπίστηκε κρυμμένη σε εμπορικό πλοίο ελληνικής ιδιοκτησίας στη Βενετία σύμφωνα με τον  ναυτιλιακό ενημερωτικό ιστότοπο TradeWinds . Το δημοσίευμα ανα...

Προσάραξη σκάφους με μετανάστες στο Μεσσηνιακό κόλπο – Εντοπίστηκαν σώοι 47 – Ένας κατέληξε κατά την διάρκεια του ταξιδιούΝαυτιλία

Επιχείρηση διάσωσης μεταναστών βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή του μεσσηνιακού κόλπου από τα ξημερώματα της Πέμπτης του Πάσχα, μετά τον εντοπισμό πλοίου που είχε προσαράξει στην ...