ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στυλιανίδης: "Το Mεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα"

Τη διαβεβαίωση ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα συνεχιστεί με βάση την αρχή της αναλογικότητας, ότι «η Κρήτη δεν θα θυματοποιηθεί» και πως αναζητούνται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για την νησιωτική επιχειρηματικότητα, έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης τόσο κατά την παρέμβασή του στη Διευρυμένη Συνεδρίαση της Διοικητικής Επιτροπής των Επιμελητηρίων όλης της χώρας, όσο και κατά τη συνάντησή του με εκπροσώπους των Αγροτικών Συνεταιρισμών και Ενώσεων στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου.

 

Ειδικότερα, παρεμβαίνοντας στο συνέδριο των Επιμελητηρίων Κρήτης που πραγματοποιήθηκε χθες στην πόλη του Ρεθύμνου, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε μεταξύ άλλων ότι «το κάθε νησί, με βάση τη δυναμικότητά του, θα πάρει το μερίδιό του». Όπως είπε, «κανείς δεν θα αδικηθεί» και υπογράμμισε ότι «στόχος είναι να βοηθήσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο τη νησιωτική επιχειρηματικότητα αλλά μέσα στα πλαίσια των δημοσιονομικών κανόνων και της αναλογικότητας».

 

Και πρόσθεσε: «Αναζητούμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, που θα βασίζονται στην Αναπτυξιακή Τράπεζα. Είναι μια συζήτηση που γίνεται, είναι μια διαπραγμάτευση που ξεκίνησε. Θα σας ενημερώνω τακτικά γύρω από αυτό το θέμα. Ο διάλογος που ξεκινήσαμε στην Αθήνα θα συνεχιστεί με όλα τα νησιά, με στόχο να έχουμε πάντα το βέλτιστο αποτέλεσμα».

 

Κατά τη συνάντησή του με τους εκπροσώπους των Αγροτικών Συνεταιρισμών και Ενώσεων του Ρεθύμνου που ακολούθησε, ο κ. Στυλιανίδης άκουσε αναλυτικά τους φορείς και τις προτάσεις τους και ανέλυσε περαιτέρω τις σκέψεις του, καθησυχάζοντας τυχόν ανησυχίες ή λανθασμένες εντυπώσεις για το μεταφορικό ισοδύναμο. Επανέλαβε δε και στη σύσκεψη, τη διαβεβαίωσή του ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα εφαρμοσθεί και στην Κρήτη με βάση την αρχή της αναλογικότητας του κάθε νησιού. Υπογράμμισε επίσης ότι το μέτρο θα κατευθυνθεί προς εκείνους που όντως το έχουν ανάγκη, χωρίς να διασαλευθεί η δημοσιονομική πειθαρχία σε καμία περίπτωση.

 

Στη σύσκεψη ήταν επίσης παρόντες ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας και Βουλευτής Ρεθύμνης Γιάννης Κεφαλογιάννης, οι Βουλευτές Χανίων Σέβη Βολουδάκη και Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, ο Βουλευτής Ηρακλείου Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης και ο Δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης.

 

Νωρίτερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Ρεθύμνου Γιώργο Μαρινάκη και τον Πρόεδρο του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Βασίλη Θεοδωράκη. Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την πορεία ωρίμανσης του μεγάλου έργου για τη θωράκιση του λιμένα του Ρεθύμνου και την προοπτική ανάπτυξής του.

 

Νωρίς το πρωί, ο κ. Στυλιανίδης, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Μανώλη Κουτουλάκη και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, επισκέφθηκε το Λιμεναρχείο Ρεθύμνου.

 

Ακολουθεί κατά αντιπαραβολή ολόκληρη η παρέμβαση του Υπουργού στη Διευρυμένη Συνεδρίαση της Διοικητικής Επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος.

 

«Είμαστε σε μια συνάντηση επιχειρηματικότητας. Προσωπικά, πιστεύω ότι η Ελλάδα και ο Ελληνισμός, εάν δεν δώσoυν έμφαση στην επιχειρηματικότητα, θα μείνουν πίσω στις εξελίξεις. Και επιτέλους, σιγά σιγά, γίνεται αντιληπτό ότι το κράτος απλώς βάζει το πλαίσιο. Εκείνοι που θα παράξουν και θα δημιουργήσουν πλούτο και ΑΕΠ, είναι οι επιχειρηματίες. Έτσι απλά είναι τα πράγματα και δεν θα σας κουράσω. Στο χωριό μου λένε «Λίγα και καλά, φτάνει να είναι ντόμπρα».

 

Ήρθα εδώ από τις Βρυξέλλες και για αυτό θα ήθελα να σας πω ότι έχουμε ήδη βρει χρήματα για να ενισχύσουμε την νησιωτική επιχειρηματικότητα. Έτσι θα απελευθερώσουμε τον Εθνικό Προϋπολογισμό ώστε να δώσει και στα άλλα Επιμελητήρια που δεν είναι από νησιά. Πράγμα που σημαίνει ότι όλα είναι συγκοινωνούντα δοχεία.

 

Γι’ αυτό και όταν διεκδικούμε για τα νησιά, ταυτόχρονα διεκδικούμε για όλη την Ελλάδα. Μην ανησυχείτε. Είναι δύσκολο να συζητάμε για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, ειδικά όταν μιλάμε για ένα τόσο δύσκολο περιβάλλον όπως είναι η νησιωτική Ελλάδα.

 

Ευτυχώς, σιγά σιγά, στις Βρυξέλλες άρχισαν να αντιλαμβάνονται ότι η νησιωτική Ελλάδα είναι ταυτότητα της Ευρώπης. Δεν είναι απλώς η ομορφιά του τουρισμού, αλλά το γεγονός ότι πρέπει να ζήσει ο πληθυσμός στα νησιά και να αντιμετωπίσει το δημογραφικό πρόβλημα. Γι’ αυτό και θα τη στηρίξουμε. Άλλωστε ήταν και αυτό που μου ζήτησε ο Πρωθυπουργός, όταν μου ζήτησε να αναλάβω αυτό το Υπουργείο.

 

Δεν θα αναλύσω τώρα θέματα νησιωτικής επιχειρηματικότητας. Απλώς θα ήθελα να επισημάνω δύο σημεία, τα οποία έχω ήδη πει σε απάντησή μου από το βήμα στη Βουλή, σε κάποια ερώτηση που αφορά στο μεταφορικό ισοδύναμο.

 

Το πρώτο σημείο – επειδή ακούγονταν πολλά και θέλω να διασκεδάσω εντυπώσεις και φήμες – είναι το εξής. Στην προσπάθεια εξορθολογισμού του μεταφορικού ισοδυνάμου, στη βάση της δημοσιονομικής πειθαρχίας και δημοσιονομικών κανόνων, δεν θα «θυματοποιηθεί» η Κρήτη. Αυτό είναι το πρώτο.

 

Το δεύτερο: Το μεταφορικό ισοδύναμο το έχω ζήσει από την περίοδο που ήμουν Επίτροπος και υιοθετήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την Επιτροπή Γιούνκερ, της οποίας είχα την τιμή να είμαι μέλος. Και αναφέρεται σε μια εξίσωση του μεταφορικού κόστους των νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Είναι μια σύλληψη σωστή, αλλά εάν δεν εφαρμοστεί σωστά, τότε δημιουργεί πολλά προβλήματα.

 

Προσπαθούμε να λύσουμε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε και το ’22 και το ’23. Γι’ αυτό και θα λειτουργήσουμε στη βάση της αναλογικότητας. Η κάθε περιοχή, το κάθε νησί, με βάση τη δυναμικότητά τους, θα πάρουν το μερίδιό τους. Κανείς δεν θα αδικηθεί. Και με στόχο ακριβώς το μεταφορικό ισοδύναμο. Δηλαδή, να μείνει για να βοηθήσει τη νησιωτική επιχειρηματικότητα.

 

Θα επαναλάβω όμως, κάτι το οποίο πιστεύω ακράδαντα, γιατί έχω ζήσει ανάλογα φαινόμενα και στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κύπρο. Όποτε ξεφύγαμε από τη δημοσιονομική πειθαρχία, κλάψαμε πικρά. Και Ελλάδα και Κύπρος. Αυτό να είναι πυξίδα συμπεριφοράς. Εγώ τουλάχιστον, δεν θα δεχτώ να ξεφύγω εκτός των δημοσιονομικών πλαισίων.

 

Δεν πρέπει λοιπόν να ξαναφτάσουμε σε αυτό το σημείο. Ποτέ. Επομένως το μεταφορικό ισοδύναμο είναι εδώ. Θα βοηθήσει τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, αλλά μέσα στα πλαίσια των δημοσιονομικών κανόνων και της αναλογικότητας.

 

Το άλλο σημείο που θέλω να καταθέσω εδώ, ερχόμενος από τις Βρυξέλλες, είναι ότι αναζητούμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, που θα βασίζονται στην Αναπτυξιακή Τράπεζα. Είναι μια συζήτηση που γίνεται, είναι μια διαπραγμάτευση που ξεκίνησε. Θα σας ενημερώνω τακτικά γύρω από αυτό το θέμα. Ξέρετε καλύτερα απ’ όλους πού χρειάζεστε χρήματα. Κανείς άλλος δεν ξέρει καλύτερα από εσάς. Ο διάλογος που ξεκινήσαμε στην Αθήνα θα συνεχιστεί με όλα τα νησιά, με στόχο να έχουμε πάντα το βέλτιστο αποτέλεσμα».

 
 

Σχετικές εικόνες

10_110_210_310_410_510_610_710_810_9
 
 
Πηγή: limenikanea.gr

Διαβάστε επίσης

ΟΝΕΧ – Attica Group: Συμφωνία για ναυπήγηση επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίουΝαυτιλία

Το πρώτο που θα κατασκευαστεί σε ελληνικά ναυπηγεία μετά από 17 χρόνια Συμφωνία για ναυπήγηση στις γιάρδες της Ελευσίνας  επιβατηγού –οχηματαγωγού πλοίου μήκους 100 μέτρων  θα υπογ...

Η Χίος πρωτοπορεί με πρόγραμμα για το μετριασμό της Κλιματικής ΑλλαγήςΝαυτιλία

Με ευρεία συμμετοχή της Χιακής κοινωνίας και μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στις 5 Μαρτίου 2024 στη Χίο, Συνέδριο για την Κλιματική Αλλαγή. Διοργανωτές του Συνεδρίου, που έλαβε χώρα, στο...

Δημιουργία Μητρώου για τα καρνάγια παραδοσιακών σκαφών, από το υπουργείο ΝαυτιλίαςΝαυτιλία

Σε συνέχεια ενός αριθμού νομοθετικών παρεμβάσεων καθώς και της αμείωτης προσπάθειας από τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων για τη στήριξη και αναγέννηση των καρνάγιων και τ...

Η «πλωτή πόλη» της Σαουδικής Αραβίας αξίας 8 δις δολαρίων θα γίνει το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου! (Βίντεο)Ναυτιλία

Σχεδιασμένο σε σχήμα χελώνας, αυτό το terayatch αναμένεται όπως είναι φυσιολογικό να γίνει η μεγαλύτερη πλωτή κατασκευή στον κόσμο! Ο σχεδιαστής του terayatch Lazzarini και η Pange...

Ναυτιλία: Πρωτοπόροι στην παγκόσμια πλοιοκτησία σε αξία στόλου Ιαπωνία, Κίνα και ΕλλάδαΝαυτιλία

  Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο με τους δέκα κορυφαίους στόλους στον κόσμο που παρουσίασε η VesselValues της Veson Nautical η Ιαπωνία καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στόλου 20...

Δωρεά του Ιδρύματος "Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης" στην ιστορική Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού ΎδραςΝαυτιλία

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και η Πρόεδρος του Ιδρύματος «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης», Μαρία Αγγελικούση, υπέγραψαν στις 27/2/2024 ιδι...

ΚΥΣΕΑ: Συμμετοχή της Ελλάδας στις «Aspides» για την προστασία της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά ΘάλασσαΝαυτιλία

Παράταση της θητείας του αρχηγού του Λιμενικού, αντιναύαρχου Γεώργιου Αλεξανδράκη Με πλούσια ατζέντα συνεδρίασε σήμερα υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το  Κυβερνητικό Συμβού...