ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δημιουργία Μητρώου για τα καρνάγια παραδοσιακών σκαφών, από το υπουργείο Ναυτιλίας

Σε συνέχεια ενός αριθμού νομοθετικών παρεμβάσεων καθώς και της αμείωτης προσπάθειας από τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων για τη στήριξη και αναγέννηση των καρνάγιων και την προστασία των ξύλινων παραδοσιακών σκαφών, εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. 3153.7/13128/2024/24 (ΦΕΚ 1298 Β/26-2-2024) Υπουργική Απόφαση από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, για τον καθορισμό των κριτηρίων, των προϋποθέσεων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την εγγραφή στο μητρώο κατασκευαστών, συντηρητών και επισκευαστών ξύλινων παραδοσιακών σκαφών. 

Το Μητρώο αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με μέριμνα της Διεύθυνσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων. 

 

Στο Μητρώο θα καταγράφονται τα παραδοσιακά καρνάγια, καθώς στο πλαίσιο της λειτουργίας τους είχαν διαπιστωθεί νομοθετικά κενά και διατάξεις που έχρηζαν τροποποιήσεων. Διαφορετικά θα τίθετο σε κίνδυνο η συνέχιση της δραστηριότητας και οι εν λόγω επιχειρήσεις δεν θα μπορούσαν να καταστούν βιώσιμες, με βάση τις πιο σύγχρονες δεσμεύσεις που επιβάλλονται για την ίδρυση και λειτουργία των επιχειρήσεων εν γένει. 

 

Παράλληλα, με εισήγηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενσωματώθηκε, για πρώτη φορά, στον πρόσφατο νόμο του Υπουργείου Οικονομικών για τον αιγιαλό (ν. 5092/2024 - ΦΕΚ 33/Α/4-3-2024) ο ορισμός (και κατά συνέπεια η οικονομική υπόσταση) του καρνάγιου και του ταρσανά.

 

Τα ξύλινα παραδοσιακά σκάφη και τα καρνάγια είναι μέρος της τοπογραφίας μας και της ύπαρξης της χώρας μας ανά τους αιώνες. Οφείλουμε κατά συνέπεια, να τα προστατεύουμε και να τα αναδείξουμε, ως ζωντανό στοιχείο της καθημερινότητάς μας, όχι μόνο στη θάλασσά μας αλλά και σε κάθε νησί, σε κάθε λιμανάκι.

portnet.gr

 

Διαβάστε επίσης

Η «πλωτή πόλη» της Σαουδικής Αραβίας αξίας 8 δις δολαρίων θα γίνει το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου! (Βίντεο)Ναυτιλία

Σχεδιασμένο σε σχήμα χελώνας, αυτό το terayatch αναμένεται όπως είναι φυσιολογικό να γίνει η μεγαλύτερη πλωτή κατασκευή στον κόσμο! Ο σχεδιαστής του terayatch Lazzarini και η Pange...

Ναυτιλία: Πρωτοπόροι στην παγκόσμια πλοιοκτησία σε αξία στόλου Ιαπωνία, Κίνα και ΕλλάδαΝαυτιλία

  Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο με τους δέκα κορυφαίους στόλους στον κόσμο που παρουσίασε η VesselValues της Veson Nautical η Ιαπωνία καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στόλου 20...

Δωρεά του Ιδρύματος "Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης" στην ιστορική Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού ΎδραςΝαυτιλία

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και η Πρόεδρος του Ιδρύματος «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης», Μαρία Αγγελικούση, υπέγραψαν στις 27/2/2024 ιδι...

ΚΥΣΕΑ: Συμμετοχή της Ελλάδας στις «Aspides» για την προστασία της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά ΘάλασσαΝαυτιλία

Παράταση της θητείας του αρχηγού του Λιμενικού, αντιναύαρχου Γεώργιου Αλεξανδράκη Με πλούσια ατζέντα συνεδρίασε σήμερα υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το  Κυβερνητικό Συμβού...

ΠΕΝΕΝ: 24ωρη απεργία στις 28 Φλεβάρη 2024 - Στα λιμάνια Πειραιά - Ραφήνας - ΛαυρίουΝαυτιλία

Με ανακοίνωσή της η  ΠΕΝΕΝ  ενημερώνει για  24ωρη απεργία στις 28 Φλεβάρη 2024, στα λιμάνια Πειραιά – Ραφήνας – Λαυρίου , διεκδικώντας λύσεις στα εργασιακά, συνταξιοδοτικά, υπογραφ...

41 χρόνια από το ναυάγιο του “Χρυσή Αυγή”, 28 άνθρωποι χάθηκαν στο Κάβο Ντόρο (video)Ναυτιλία

  Στις 23 Φεβρουαρίου 1983 το πλοίο «Χρυσή Αυγή» βυθίστηκε στα ανοικτά της θάλασσας κοντά στο ακρωτήρι Μαντήλι της Εύβοιας. Εκείνο το πρωινό είχε κάνει το δρομολόγιο Τήνος- Άνδρος-...