ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ενδιαφέρον για τον Λιμένα Λαυρίου από Προκοπίου, MSC και Grimaldi

Τουλάχιστον 12 μήνες θα καθυστερήσει η υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ). Από την άλλη πλευρά, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωρεί την αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου.

Οι καθυστερήσεις στον Βόλο δεν οφείλονται μόνον στη δικαστική προσφυγή ενδιαφερομένου για το λιμάνι, αλλά και στα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias, που έπληξαν ουσιαστικά τη λειτουργικότητά του. Ειδικά ο Daniel έφερε υλικά που αύξησαν τη στάθμη πυθμένα του λιμένα και η οποία τώρα πρέπει να βυθοκοριστεί.

Όσον αφορά τον Λιμένα Λαυρίου, την ερχόμενη Πέμπτη κατά πάσα πιθανότητα το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού θα εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού. Το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να διαθέσει την πλειοψηφία των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ), χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζεται αν αυτή η πλειοψηφία θ’ αφορά το 51% ή το 67% των μετοχών. Υπενθυμίζεται ότι σε Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Βόλο οι αποκρατικοποιήσεις περιέλαβαν την πώληση του 67% των μετοχών.

Για το λιμάνι του Λαυρίου υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον, τόσο από ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, όσο και από επιχειρήσεις κρουαζιέρας. Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι το συγκεκριμένο λιμάνι, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και με δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Σμύρνη, Αλικαρνασσός κ.λπ.), ν’ αποτελέσει κυρίως home port κρουαζιέρας.

Μάλιστα, για την αποκρατικοποίηση αυτήν φέρονται να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, μεταξύ των οποίων και η MSC, που θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη. Επίσης, στους ενδιαφερόμενους είναι και ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος διαθέτει ακτοπλοϊκές αλλά και δραστηριότητες κρουαζιέρας. Επίσης, πολλοί βλέπουν ως ενδιαφερόμενο και τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ιδιοκτήτη της παρακείμενης Olympic Marine.

Όσον αφορά τον Λιμένα Βόλου, αυτός έχει υποστεί μεγάλες ζημιές από τον Daniel, καθώς τα φερτά υλικά έχουν μειώσει τα βάθη του. Έτσι, πλέον δεν ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία και έχει μειωθεί το λιμενικό έργο. Για τον λόγο αυτόν, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εισηγηθεί την ένταξη στο φετινό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ως έργο στρατηγικής σημασίας τη βυθοκόρηση του λιμένα, με την απομάκρυνση εκατοντάδων χιλιάδων κυβικών μέτρων φερτών υλικών.

Το έργο, ύψους 6 έως 7 εκατ. ευρώ, αφορά την εκπόνηση της σχετικής προμελέτης και στη συνέχεια την ανάθεση της σχετικής εργολαβίας καθαρισμού του πυθμένα του λιμένα. Το έργο εκτιμάται ότι θ’ απαιτήσει περίπου 12 έως 18 μήνες μέχρι την αποκατάσταση του λιμένα στα προηγούμενα βάθη.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία αποκρατικοποίησης του Λιμένα Βόλου διεκόπη, καθώς εκκρεμεί η εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής του Ομίλου Goldair. Ο τελευταίος στρέφεται κατά αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ με τις οποίες ανακηρύχθηκε ο ΟΛΘ ως προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 67% του ΟΛΒ. Ο όμιλος Goldair είναι ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής για το ίδιο περιουσιακό στοιχείο.

Εν τω μεταξύ, στον χάρτη της αξιοποίησης εισέρχεται πλέον και το λιμάνι της Πάτρας. Ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ) συμπεριλήφθηκε στην παρουσίαση που έκανε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, σε Ινδούς επιχειρηματίες κατά την πρόσφατη πρωθυπουργική επίσκεψη στο Νέο Δελχί. Στην ίδια παρουσίαση περιλαμβάνονταν φυσικά τα λιμάνια του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης. Επίσης περιλαμβάνονταν τα δύο κέντρα logistics που θέλει να δημιουργήσει το ΤΑΙΠΕΔ σε Αττική (Φυλή) και Θεσσαλονίκη (Γκόνου).

 

Διαβάστε επίσης

41 χρόνια από το ναυάγιο του “Χρυσή Αυγή”, 28 άνθρωποι χάθηκαν στο Κάβο Ντόρο (video)Ναυτιλία

  Στις 23 Φεβρουαρίου 1983 το πλοίο «Χρυσή Αυγή» βυθίστηκε στα ανοικτά της θάλασσας κοντά στο ακρωτήρι Μαντήλι της Εύβοιας. Εκείνο το πρωινό είχε κάνει το δρομολόγιο Τήνος- Άνδρος-...

Οι επιστήμονες έλυσαν έναν από τους γρίφους των ωκεανών: Το απόκοσμο «τραγούδι» των φαλαινώνΝαυτιλία

  Μέχρι στιγμής παρέμενε μυστήριο το πώς κατάφερναν οι φάλαινες να παράγουν τους περίπλοκους, «στοιχειωμένους» ήχους τους – που στο παρελθόν κάποιοι θαλασσοπόροι έφτασαν να αποδώσο...

ΕΛΣΤΑΤ: Μικρή κάμψη στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον ΔεκέμβριοΝαυτιλία

Μείωση κατά 0,5% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Δεκεμβρίου 2022, έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθη...

myNAT: Η νέα εφαρμογή με την απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικώνΝαυτιλία

Την νέα πορεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) αποτυπώνει η πρώτη υλοποίηση της εφαρμογής myNAT, με την απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικών, που παρουσιάστηκε σε ...

Δόμνα Μιχαηλίδου: Νέο app για τους ναυτικούς αποτυπώνει όλο τον ασφαλιστικό βίο τουςΝαυτιλία

Στην ψηφιακή εποχή εισέρχεται το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.), μέσω της καινοτόμου εφαρμογής app myNAT, που συνδέει σε πραγματικό χρόνο τους ναυτικούς, αλλά και τις ναυτιλιακέ...

Υεμένη: Απόπειρες επίθεσης κατά πλοίου υπό ελληνική σημαία – Καλά στην υγεία τους πέντε Έλληνες ναυτικοίΝαυτιλία

Καλά στην υγεία τους είναι οι πέντε Έλληνες , μέλη του 23μελούς πληρώματος του υπό ελληνική σημαία φορτηγού πλοίου «Sea Champion » που είχε αποπλεύσει από την Αργεντινή και έγινε σ...

Οικογένεια Καρνέση: «Όποιος μείνει τελευταίος τα παίρνει όλα» – Παγιδευμένοι από την συμφωνία του 1994Ναυτιλία

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr Ο καπετάνιος, ο μηχανικός, η δικηγόρος, η γιατρός και η φαρμακοποιός, τα παιδιά του κρεοπώλη από την Ελευσίνα που έγιναν εφοπλιστές Τα πέντε παιδιά του...

Ο.Λ.Ε. ΑΕ : Άσκηση «ΒΑΚΧΥΛΟΣ Ι 2024» για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης στον κόλπο της ΕλευσίναςΝαυτιλία

Μεγάλη Άσκηση με την επωνυμία «ΒΑΚΧΥΛΟΣ Ι 2024», που αφορά σενάριο για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης από πετρελαιοειδή, υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ σε...