Κινητικότητα στην αγορά διαλύσεων πλοίων
Αυτές τις ημέρες, η προοπτική ακόμη υψηλότερων προσφορών δεν πρέπει να αγνοηθεί από πολλούς πλοιοκτήτες, όταν πρόκειται να αποφασίσουν εάν θα διαλύσουν τα παλαιότερα πλοία τους ή όχι.
Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson Platou Hellas (CPH) δήλωσε ότι "Αυτήν την εβδομάδα, οι αγορές εμπορευμάτων σημείωσαν πάλι ράλι, με το Iron Ore να διαπραγματεύεται έως και 230 δολάρια ανά τόνο, ξεπερνώντας τα 200 δολάρια για πρώτη φορά τις τελευταίες εφτά ημέρες. Συγκεκριμένα τόνισε ότι αυτά τα θεμελιώδη στοιχεία επέτρεψαν την άνοδο των παγκόσμιων χαλυβουργικών αγορών, γεγονός που σημαίνει ότι οι τοπικές τιμές χάλυβα στην ινδική υπο-ήπειρο ενισχύθηκαν, αφήνοντας ταυτόχρονα τη διακριτή πιθανότητα ότι θα μπορούσαν να φτάσουν το επίπεδο των 600 δολαρίων άνα τόνο. Κάτι τέτοιο όπως είπε ο CPH θα είχε ως αποτέλεσμα ένα τεράστιο ορόσημο για την αγορά , με επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί μετά την οικονομική κρίση του 2008. Έτσι η ανάκαμψη θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή εξαιτίας της πανδημίας, που επέφερε μεγάλες οικονομικές αλλαγές. Επίσης αναφερε ο CPH ότι την αντιστοιχη περσινη περίοδο η βιομηχανία της διάλυσης/ανακύκλωσης είχε παγώσει. Γενικότερα ο οίκος CPH εκτιμάει ότι παρά την κρίση του κορονοϊού σε τρεις περιοχές του sub-continent, θα σημιεωθεί άνοδος στον τομέα των διαλύσεων από τον Ιούνιο και μέτα, όπως επίσης και μετά τους εορτασμούς του Eid.
Από την πλευρά της η Allied Shipbroking (AS) τόνισε ότι "Ένας ικανοποιητικός αριθμός διαλύσεων σημειώθηκε αυτήν την εβδομάδα, με τις περισσότερες ωστόσο συμφωνίες να έχουν συναφθεί πριν τους περιορισμούς (λόγω κορονοϊού) σε Ινδία & Πακιστάν". Ενώ πρόσθεσε ότι "Οι ισχυρές τιμές του χάλυβα και η συνεχιζόμενη πίεση που σημειώθηκε στα κέρδη για ορισμένους τομείς, όπως εκείνος των tankers, συνέβαλαν στη διατήρηση τόσο των τιμών όσο και της δραστηριότητας σε υψηλά επίπεδα". Φυσικά ανάφερε ότι τόσο οι εορτασμοί του Ραμαζανιού όσο και του Eid επηρέσαν το τελευταίο διάστημα τους ρυθμούς των διαλύσεων. Επιπλέον η ΑS αναφερόμενη στο Μπαγκλαντές, ανάφερε ότι παρά την πανδημία, τα πλοία προς διάλυση είναι αρκετά, με τις τιμές να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Όσον αφορά στην Ινδική αγορά τόνισε ότι τα επίπεδα παραμένουν σταθερά, με τις τιμές χάλυβα να είναι ευνοϊκές και σε συνδυασμό με την ισχυρή ινδική ρουπία , αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας. Τέλος ώς πρός το Πακιστάν είπε ότι μετά την άρση του lockdown, η αγορά έχει επανακάμψει με τη ζήτηση να αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω.
Εν τω μεταξύ η GMS, η μεγαλύτερη εταιρεία που αγοράζει πλοία που φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, σε ανακοίνωση της δήλωσε ότι "Είναι η δεύτερη εβδομάδα στη σειρά που παρά την ταχέως κλιμακούμενη κρίση του κορονοϊού σε μεγάλο μέρος της Ασίας, οι τιμές των χαλύβδινων πλακών (steel plate) συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία. Πράγματι, όπως είπε τα ναυπηγεία ανακύκλωσης πλοίων στις περιοχές Alang & Gadani παραμένουν κλειστά προς το παρόν και ως εκ τούτου εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτές οι πρόσφατες υψηλές τιμές χάλυβα μπορεί απλώς να προκληθούν τεχνητά, λόγω έλλειψης εφοδιασμού καθώς επίσης επειδή το προϊόν δεν μπορεί να μεταφερθεί. Επιπρόσθετα η GMS ανάφερε ότι υπήρξε μια σταθερή ροή πλοίων που πουλήθηκαν πριν από τις διακοπές του Eid, οπότε θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε αν αυτή η τάση θα παραμένει ακόμη και μετά (τις διακοπές). Τέλος η GMS σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η πλειοψηφία των πλοίων που πουλήθηκαν ήταν tankers, ακολούθησαν λίγα containerships και ελάχιστα bulk carriers, εξαιτίας της πολύ αυξημένης ναυλαγοράς που τα νούμερα συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν, όπως τόνισε χαρακτηριστικά.
Πηγή: maritimes.gr/
portnet.gr