Δρομολόγια πλοίων
image description

Μια λιμόζα έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ασταμάτητου πετάγματος

Ο δορυφόρος υπολόγισε την πτήση στα 12.854 χλμ.

 

Ενα πουλί που λέγεται ότι έχει την αεροδυναμική κατασκευή ενός «μαχητικού τζετ» καταγράφηκε να πετάει για περισσότερα από 12.000 χιλιόμετρα, από την Αλάσκα μέχρι τη Νέα Ζηλανδία, πετυχαίνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ αδιάκοπου πετάγματος από ένα πτηνό.

 

Η συγκεκριμένη θαλασσολιμόζα (bar-tailed godwit) ξεκίνησε από τη νοτιοδυτική Αλάσκα στις 16 Σεπτεμβρίου και έφτασε σε έναν κόλπο, κοντά στο Οκλαντ 11 ημέρες αργότερα, έχοντας πετάξει με ταχύτητες έως και 55 μίλια/ώρα.

 

Το αρσενικό πουλί έφερε έναν δορυφορικό πομπό στο κάτω μέρος της ράχης του, κάτι που επέτρεψε στους επιστήμονες να παρακολουθούν την πορεία του. Ηταν ένα από τα τέσσερα πτηνά που έφυγαν μαζί από τους λασπότοπους της Αλάσκας όπου τρέφονταν με μύδια και σκουλήκια για δύο μήνες.

 

EDUCATION IMAGES VIA GETTY IMAGES

 

Η θαλασσολιμόζα, με τυπικό βάρος μεταξύ 190 και 400 γρ., μπορεί να διπλασιαστεί σε μέγεθος πριν από μια μακρά πτήση, αλλά μπορεί να συρρικνώσει τα εσωτερικά της όργανα για να ελαφρύνει το φορτίο της.

 

Αφού έφυγαν από την Αλάσκα, τα πουλιά κατευθύνθηκαν νότια πάνω από τις Αλεούτιες νήσους και προς τον Ειρηνικό Ωκεανό. Το ταξίδι θεωρείται ότι παρατάθηκε από τους ισχυρούς ανατολικούς ανέμους, οι οποίοι ώθησαν το γκρουπ προς την Αυστραλία.

 

Ο δορυφόρος υπολόγισε την πτήση στα 12.854 χλμ. Αλλά οι επιστήμονες πιστεύουν ότι όταν ληφθούν υπόψη τα σφάλματα στρογγυλοποίησης, το ταξίδι θα είναι περίπου στα 12.200 χλμ. Η προηγούμενη μεγαλύτερη καταγραφή πετάγματος χωρίς στάση από ένα πουλί, ήταν 11.680 χλμ. το 2007.

 

Ο Δρ Τζέσι Κόνκλιν, από το Global Flyway Network (GFN), μια κοινοπραξία επιστημόνων που μελετούν τα μεταναστευτικά ταξίδια των πτηνών, δήλωσε: «Φαίνεται ότι έχουν κάποια ικανότητα να γνωρίζουν πού βρίσκονται στον κόσμο. Δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε πραγματικά, αλλά φαίνεται να έχουν ενσωματωμένο χάρτη. Πετούν πάνω από τον ανοιχτό ωκεανό για μέρες και μέρες στα μέσα του Ειρηνικού. Δεν υπάρχει καθόλου γη. Στη συνέχεια φτάνουν στη Νέα Καληδονία και στην Παπούα Νέα Γουινέα, όπου υπάρχουν αρκετά νησιά, και φαίνεται ότι αρχίζουν να βλέπουν γη και να σκέφτονται: ?Θα πρέπει να αρχίσω να στρίβω, ειδάλλως θα χάσω τη Νέα Ζηλανδία”.»

 

Δεν είναι σίγουρο, αλλά πιστεύεται ότι τα πουλιά δεν κοιμούνται στο ταξίδι κατά το οποίο φτερουγίζουν την περισσότερη ώρα.

 

Οι επιστήμονες από το Global Flyway Network πιστεύουν ότι η διαδρομή που διασχίζει ??τον Ειρηνικό λειτουργεί ως «οικολογικός διάδρομος» παρά ως εμπόδιο για τα πουλιά, παρέχοντας τους ένα πέρασμα υποβοηθούμενο από τον άνεμο σχετικά απαλλαγμένο από τους κινδύνους ασθενειών και αρπακτικών.

 

(με πληροφορίες από Guardian)

 

Δημήτρης Μπούρας

 

Πηγή: huffingtonpost.gr

Διαβάστε επίσης

image descriptionΠεριβάλλον

Mόνο το 15% των οικοτόπων της ΕΕ βρίσκεται σε καλή κατάσταση επισημαίνει η νέα έκθεση της Κομισιόν, προειδοποιώντας για τους μεσοπρόθεσμους κινδύνους για την βιοποικιλότητα αλλά κα...

image descriptionΠεριβάλλον

  Το κίνημα της νεολαίας ενάντια στην κλιματική κρίση επέστρεψε δυναμικά, ίσως όχι τόσο μαζικό και με μια δόση αμηχανίας πίσω από τις υποχρεωτικές μάσκες, αλλά το μήνυμα του ήταν σ...

image descriptionΠεριβάλλον

  Τουλάχιστον το ένα τρίτο από τις 270  φάλαινες  που έχουν παγιδευτεί σε ρηχά νερά σε μια απομακρυσμένη ακτή του νησιού Τασμανία της Αυστραλίας έχουν πεθάνει, ενώ οι επιστήμονες φ...

image descriptionΠεριβάλλον

  Στη φάση της ολοκλήρωσης βρίσκεται το γκράφιτι που η ομάδα ''Political Stencil.'' σχεδιάζει με χρώμα και εικόνες από τη χλωρίδα και τη πανίδα του Υδροβιότοπου της περιοχής Ναυπλί...

image descriptionΠεριβάλλον

  Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε πιο πράσινες αστικές περιοχές έχουν αυξημένη νοημοσύνη και λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που έγινε στο Βέλγιο.   «Υπάρχο...

image descriptionΠεριβάλλον

     Εφαρμογή διευρυμένης πραγματικότητας που επιτρέπει στα παιδιά να εναποθέσουν, ψηφιακά, τα πρόσωπά τους στο περιβάλλον τους και να έχουν φωνή στις συζητήσεις για την κλιματική ...