ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στόχος οι εξαγωγές ψαριών σε Γερμανία Γαλλία και Βουλγαρία

Η απλοποίηση των διαδικασιών για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της ιχθυοκαλλιέργειας και της υδατοκαλλιέργειας είναι θέμα συνεργασίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, όπως σημείωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Τσαυτάρης σε εκδήλωση του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου για την παρουσίαση του Ολοκληρωμένου Επιχειρησιακού Σχεδίου Προώθησης για ευρύαλα μεσογειακά είδη (τσιπούρα και λαβράκι ιχθυοκαλλιέργειας) . Επίσης υπογράμμισε ότι, ανεξαρτήτως κόστους, τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να βοηθηθούν να βρουν το δρόμο τους στις διεθνείς αγορές καθώς οι καταναλωτές αναγνωρίζουν την υψηλή ποιότητα που έχουν. Ο πρόεδρος του ΟΠΕ κ. Αλκ. Καλαμπόκης ανέφερε ότι αγορές-στόχοι για την προώθηση των Ελληνικών ψαριών είναι η Γερμανία, η Γαλλία και η Βουλγαρία ενώ σχεδιάζονται και νέοι προορισμοί και επανέλαβε ότι πρέπει να αρθούν οι αγκυλώσεις ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων όχι μόνο για την υδατοκαλλιέργεια αλλά και για άλλα είδη της Ελληνικής υπαίθρου και μάλιστα σημείωσε ότι σχεδιάζονται σχετικές δράσεις. Κάθε εβδομάδα η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια εξάγει 2.000 τόνους τσιπούρας και λαυρακιού σε 30 χώρες. Ωστόσο, τα περιθώρια ανάπτυξης των εξαγωγών φαίνεται ότι είναι ακόμη μεγάλα και σε αυτό θα βοηθήσει, όπως είπε, το ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα προώθησης τσιπούρας/λαυρακιού, προϋπολογισμού 3,65 εκατ. ευρώ μέχρι το 2014, που υλοποιεί ο ΟΠΕ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- προσκλήσεις δημοσιογράφων/ επαγγελματιών του κλάδου από Γερμανία και Γαλλία, και συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις του είδους. Επίσης, θα πραγματοποιηθούν επτά ενημερωτικές και γευσιγνωστικές εκδηλώσεις σε μεγάλα εμπορικά κέντρα ανά την Ελλάδα και έξι ημερίδες σε μη παραθαλάσσιες περιοχές της χώρας. Το πρόγραμμα περιλάμβανε και εκπόνηση έρευνας καταναλωτών στην Ελλάδα, η οποία αποτύπωσε άγνοια των πολιτών, σε σχέση με τα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας (επιπτώσεις στο περιβάλλον από την υδατοκαλλιέργεια κλπ). Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θαλασσοκαλλιεργειών κ. Βαλαχής ανέφερε ότι στον κλάδο απασχολούνται 10.000 εργαζόμενοι, κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές και ανέφερε ότι το 2012 ο κλάδος παρήγαγε 121.000 τόνους ψαριών με κυριότερο ανταγωνιστή μας για τις διεθνείς αγορές την Τουρκία που παρήγε 90.000 τόνους ψαριών και την Ισπανία με 39.000 τόνους ψαριών. Όπως ανέφερε, το 85% της παραγωγής εξάγεται σε Αμερική, Ευρώπη και Ρωσία ενώ η παραγωγή μας καλύπτει το σύνολο της ζήτησης στη χώρα μας, το 44% της ζήτησης στην Ιταλία και το 30% της Ισπανίας. Ανέφερε ακόμη ότι κατά μέσο όρο ο Έλληνας εμφανίζεται να καταναλώνει περισσότερο από 1 κιλό το χρόνο τσιπούρα ή λαβράκι ενώ σε χώρες όπως η Ρωσία και η Γερμανία τα ποσοστά είναι πολύ χαμηλότερα και αυτό καταδεικνύει τις δυνατότητες που έχει η ελληνική παραγωγή σε αυτές αλλά και σε άλλες αγορές. Σημείωσε ότι φέτος η Ελληνική θαλασσοκαλλιέργεια κλείνει 32 χρόνια δράσης, ο κλάδος αποτελείται από 65 εταιρείες, εκ των οποίων οι 6 διαπραγματεύονται στο ΧΑΑ. Ο συνολικός τζίρος υπερβαίνει τα 800 εκατ. ευρώ και οι επενδύσεις τα 740 εκατ. ευρώ. Επίσης υπογράμμισε ότι στόχος είναι οι εξαγωγές να φτάσουν μέσα στην επόμενη διετία τα 500 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά στον γόνο ανέφερε ότι είναι ελληνικό το 40% της συνολικής παραγωγής και ο τζίρος φτάνει τα 400 εκατ. ευρώ. Ο κ. Τ. Βελισσαρίδης της MRB παρουσίασε τα ευρήματα μελέτης για την εικόνα που έχουν οι καταναλωτές από όπου προκύπτει ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει εντάξει το ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας στη δίαιτά του, εκτιμά ότι υπάρχει ισορροπία τιμής και ποιότητας και ότι διατίθενται σε επάρκεια τα προϊόντα στην αγορά.

Διαβάστε επίσης

Οι «γίγαντες» των θαλασσών Ελλάδα

Tα εμπορευματικά πλοία μεγαλώνουν… Δεν προκαλεί έκπληξη εάν αναλογιστεί κανείς τον όγκο των αγαθών που παράγει η Ασία αλλά και αυτών που καταναλώνονται στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Μήπ...