ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μετρό Αθήνας: 31 Μαρτίου η επέκταση προς Περιστέρι, Ανθούπολη

Το χρονοδιάγραμμα φαίνεται ότι κλείδωσε τελικά και η μεγάλη μέρα για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης της γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο στην Ανθούπολη θα είναι στις 31 Μαρτίου. Το χρονικό όριο είναι λιγότερο από ενάμιση μήνα και στην Αττικό Μετρό γίνονται όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες για την λειτουργία της πρώτης επέκτασης γραμμής εδώ και αρκετά χρόνια. 6 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ Έπρεπε να περάσουν 6 χρόνια για φτάσουμε στο σημείο να δούμε το Μετρό της Αθήνας έτοιμο να επεκταθεί και πάλι. Η επέκταση προς Ανθούπολη έχει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που αξίζει τον κόπο να αναφέρουμε: Είναι η πρώτη επέκταση για το δίκτυο της Αθήνας από το 2007 όταν είχε επεκταθεί η γραμμή 3 από το Μοναστηράκι στο Αιγάλεω. Είναι η πρώτη επέκταση της γραμμής 2 εδώ και 9 χρόνια. Ήταν το 2004 όταν η «κόκκινη» γραμμή είχε επεκταθεί για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας από τη Δάφνη στον Άγιο Δημήτριο και από τα Σεπόλια στον Άγιο Αντώνιο. Ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς την είχε χαρακτηρίσει «η γραμμή των Αγίων» λόγων της ονομασίας των τερματικών σταθμών. Το Περιστέρι θα γίνει ο δεύτερος Δήμος της πόλης μετά την Αθήνα με περισσότερους από 1 σταθμό μετρό στα διοικητικά του όρια. Συγκεκριμένα θα έχει τρεις: ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ. Θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 75.000 επιβάτες καθημερινά και με τους 3 σταθμούς. 7 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Αν και το αντικείμενο του έργου δεν απαιτούσε περισσότερα από 3 χρόνια, τελικά χρειάστηκε να φτάσουμε σχεδόν 7 χρόνια κατασκευών. Το τεχνικό τμήμα του έργου είναι ολοκληρωμένο από το 2010 αλλά η καθυστέρηση λόγω του πολιτικού προβλήματος που είχε προκύψει με την Siemens τελικά κράτησε άλλα 3 χρόνια το έργο ανολοκλήρωτο. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται είχε οριστεί σε 98 εκατ. ευρώ και ανάδοχος ήταν η κοινοπραξία F.C.C.Construction - J&P AVAX. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 19 Ιουνίου 2006. ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ & ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ Η Εργολαβία περιλάμβανε τη μελέτη και κατασκευή των Σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ. Αναλυτικότερα : Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ο οποίος κατασκευάστηκε κυρίως με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου. Ποσοστό περίπου 30% του Σταθμού κατασκευάστηκε με την μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης. Στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει διασταύρωση 6 δρόμων. Ο Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ αποτελείται από 3 επίπεδα με ίδιο περίπου περίγραμμα συνολικής επιφάνειας 11.166 τμ. Σταθμός ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ο οποίος κατασκευάστηκε με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος υπογείως της οδού Αναπαύσεως ανάμεσα στις οδούς Δωδεκανήσου και Θηβών. Στο παρελθόν είχε κατασκευαστεί σήραγγα 1.200 μέτρων. Στην εργολαβία επέκτασης του 2006 το αντικείμενο του έργου περιλάμβανε: Σήραγγα διατομής διπλής τροχιάς μήκους 303 μ, από το φρέαρ ΦΛΕΜΙΝΓΚ στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, η οποία δεν διανοίχτηκε κατά το παρελθόν με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (OFS) για λόγους ασφαλείας. Τμήμα σήραγγας 28 μέτρων διατομής διπλής τροχιάς που κατασκευάστηκεμε την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ. Συνολικά 3 φρεάτια αερισμού (ανατολικό και δυτικό φρέαρ του Σταθμού Περιστέρι, και το τερματικό φρέαρ στον 'Aγιο Ιερόθεο. Ypodomes.com

Διαβάστε επίσης

«Συνάντηση» με την Aίγινα της ώριμης δουλειάς του Aιγινήτη Nεκτάριου Kοντοβράκη σε σφιχταγκάλιασμα τέχνης στην γκαλερί «Σκουφά 4», AθήναΑίγινα

Ένας άλλος Nεκτάριος Kοντοβράκης, ζωγράφος, μάς παρουσιάζει τη ζωγραφική δουλειά του στα τελευταία πέντε χρόνια στην γκαλερί «Σκουφά 4», γεφυρώνοντας την Aθήνα με την Aίγινα όπου γ...

Οι «γίγαντες» των θαλασσών Ελλάδα

Tα εμπορευματικά πλοία μεγαλώνουν… Δεν προκαλεί έκπληξη εάν αναλογιστεί κανείς τον όγκο των αγαθών που παράγει η Ασία αλλά και αυτών που καταναλώνονται στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Μήπ...