ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

PortXchange: Τα λιμάνια για τη σωτηρία του περιβάλλοντος από τους αέριους ρύπους

Τα λιμάνια φαίνεται ότι θα παίξουν το προσεχές διάστημα αποφασιστικό ρόλο στην πορεία επίτευξης των στόχων που έχει θέσει ο ΙΜΟ για το περιβάλλον και τους αέριους ρύπους. Αν και οι δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί αποτελούν θετικό βήμα, υπολείπονται της επείγουσας δράσης που απαιτείται για τον αποτελεσματικό μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Πολλοί ενδιαφερόμενοι φορείς του κλάδου ζητούν ισχυρότερη και ταχύτερη δράση για την υπέρβαση των βασικών δεσμεύσεων του ΔΝΟ, με τους λιμένες και την τεχνολογική καινοτομία να αναδεικνύονται ως βασικοί παράγοντες για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Η αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου (GHG), που συμφωνήθηκε στο MEPC80, έχει θέσει ως στόχο τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 περίπου, με ενδιάμεσους στόχους για το 2030 και το 2040. Ωστόσο τα χρονοδιαγράμματα έχουν συγκεντρώσει τις βολές περιβαλλοντικών οργανώσεων αλλά και χωρών όπως η Κίνα, η Βραζιλία και η Αργεντινή που έχουν αντισταθεί σε πιο φιλόδοξες δράσεις, όπως η εισφορά άνθρακα, συμβάλλοντας σε μια αντιληπτή υστέρηση στην ανταπόκριση του ΙΜΟ στον επείγοντα χαρακτήρα της κλιματικής κρίσης.

Σε αυτό το κλίμα, οι λιμένες αναγνωρίζονται ως κρίσιμοι παράγοντες αλλαγής, παρέχοντας την απαραίτητη γέφυρα μεταξύ πολιτικής και πρακτικής.

Το PortXchange έχει αναδειχθεί ως βασικός συνεργάτης για τα λιμάνια που επιδιώκουν να επιταχύνουν τις στρατηγικές μείωσης των εκπομπών τους. Η καινοτόμος λύση λογισμικού του, EmissionInsider, έχει χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά στο λιμάνι του Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Το εργαλείο αυτό απλουστεύει και αυτοματοποιεί τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τις εκπομπές που σχετίζονται με τις μεταφορές και καθιερώνει μια προσαρμοσμένη βασική απογραφή εκπομπών για κάθε λιμένα.

Μέσω του EmissionInsider, το Ρότερνταμ έχει δημιουργήσει με επιτυχία ένα ολοκληρωμένο προφίλ εκπομπών και έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ανεξάρτητα από τις αποφάσεις του ΙΜΟ, αυτό το πρακτικό παράδειγμα τεχνολογίας που επιτρέπει τη μείωση της ρύπανσης παρέχει ένα πειστικό πρότυπο για άλλους λιμένες παγκοσμίως.

Με το θέμα της ταχύτητας των πλοίων να κυριαρχεί στις συζητήσεις η μοντελοποίηση των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων φαίνεται να δίνει μία διέξοδο για το ανασχεδιασμό των πλόων σε βαθμό ικανό να καλύψει μέρος των απαιτήσεων του ΙΜΟ.

theseanation.gr

Διαβάστε επίσης

Σε ανοδική πορεία η CMA CGMΝαυτιλία

Η CMA CGM βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει τη MAERSK για να γίνει ο δεύτερος, μετά την MSC, μεγαλύτερος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, σύμφωνα με νέα ανάλυση αγ...

Ο Μ. Βαρβιτσιώτης για εκπτώσεις στα ναύλα: Περιμένουμε ακόμα περισσότερα από τις ακτοπλοϊκέςΝαυτιλία

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,  Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης  μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ σχετικά με τους  ακτοπλόους  και τις μειώσεις στα  εισιτήρια  των ετ...

Την Κύπρια Υφυπουργό Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη υποδέχτηκε ο Μ. Βαρβιτσιώτης στη ΔραπετσώναΝαυτιλία

  Το μήνυμα του κ. Υπουργού στο twitter: “Με χαρά υποδέχτηκα σήμερα την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου @HadjimanoliM.      συνδέονται με κοινές αξίες ισχυρούς δεσμούς. Η Ναυτιλία ε...

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Σήμερα διυπουργική σύσκεψη στο Μαξίμου για τα υψηλά ναύλα των πλοίωνΝαυτιλία

Σήμερα Τρίτη 11 Ιουλίου, το απόγευμα, έχει προγραμματιστεί η διυπουργική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, στην οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δώσουν το «παρών» ο υπουργός Επικρατείας...