Οι Έλληνες αγοραστές είναι οι πιο δραστήριοι, όπως αναφέρει η ανάλυση, έχοντας προχωρήσει στην παραγγελία 28 δεξαμενόπλοιων φέτος, εστιάζοντας στην κατηγορία των suezmaxes.
Ακολουθούν η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε 15 MR τάνκερ τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους και οι Βερμούδες, με την παραγγελία οκτώ συνολικά πλοίων.
Οι παραγγελίες
Η Maran Tankers, της Μαρίας Αγγελικούση, έκανε άνοιγμα στα shuttle tanker. Σύμφωνα με την Carriers Chartering, η ναυτιλιακή έχει υπογράψει επιστολή πρόθεσης με το DH Shipbuilding της Ν. Κορέας για την κατασκευή τριών εξειδικευμένων δεξαμενόπλοιων, κόστους 130 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα χωρητικότητας 158,000 dwt shuttle tanker θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027. Μάλιστα, η παραγγελία συνδέεται κατά την ναυλομεσιτική, με συμβόλαιο ναύλωσης που έχει κλείσει η Maran Tanker με την Petrobras.
Σύμφωνα με την Carriers Chartering, έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή των δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 75,000 dwt, με το ναυπηγείο New Times της Κίνας. Το κόστος κάθε πλοίου θα ανέλθει στα 53 εκατ. δολάρια και η παράδοση τους θα ξεκινήσει στα μέσα του 2026, ενώ θα χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.
H Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Dalian Shipbuilding για την κατασκευή αρχικά τεσσάρων και με option δύο ακόμη τάνκερ VLCC διπλού καυσίμου. Με βάση την Seasure Shipbroking, το κόστος θα κυμανθεί στα 140 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της new-ships.com έχει παραγγείλει δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 111,000 dwt στο Guangzhou Shipyard International, τα οποία θα παραδοθούν τον Αύγουστο του 2026 και τον Σεπτέμβριο του 2027. Πρόκειται για τα πλοία με αριθμούς hull 23110053 και hull 23110054, ωστόσο, δεν είναι γνωστό το κόστος κατασκευής τους.
Η ναυτιλιακή Latsco Shipping με επικεφαλής τον Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση, συμφώνησε για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων LR2 στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard στη Νότια Κορέα, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking.
H παράδοση τους θα ξεκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και θα ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2027. Το κόστος κατασκευής για κάθε πλοίο υπολογίζεται στα 69,58 εκατ. δολάρια.
Τα χωρητικότητας 157,000 dwt δεξαμενόπλοια θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Jiangsu New Hantong και το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει σε 80 εκατ. δολάρια έκαστο.
H ναυτιλιακή Cape Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Ανδριανοπούλου, επέστρεψε στα ναυπηγεία κάνοντας άνοιγμα στα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.
Η εταιρεία, που διαχειρίζεται φορτηγά πλοία και containerships, έκλεισε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding για την κατασκευή δύο τάνκερ suezmax χωρητικότητας 115,000 dwt έκαστο, αναφέρει η Seasure Shipbroking. Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 84 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Παράλληλα, έχει παραγγείλει στο ναυπηγείο Yangzijiang δύο product tankers χωρητικότητας 74,000 dwt.
Η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (TEN), του Νίκου Τσάκου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές στράφηκε στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries της Νοτίου Κορέας για τη ναυπήγηση ενός τάνκερ suezmax shuttle χωρητικότητας 154,400 dwt.
Το κόστος κατασκευής του θα ανέλθει στα 149 εκατ. δολάρια, ενώ υπάρχει option για την κατασκευή και δεύτερου ίδιου πλοίου.
Η Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, παρήγγειλε στα κινέζικα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding Industry, δύο τάνκερ VLCC.
Tα χωρητικότητας 307,000 dwt πλοία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και πρόκειται να παραδοθούν το 2027. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 120 εκατ. δολάρια έκαστο.
Η ναυτιλιακή Prodigy του εφοπλιστή Ίωνα Βαρουξάκη έκανε το ντεμπούτο της στα τάνκερ με την παραγγελία δύο MR χωρητικότητας 50,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2026.
Η εταιρεία, που ιδρύθηκε στην Αθήνα το 2017, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Chengxi Shipyard και το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 45 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Στην παραγγελία ενός ακόμη τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή Chemnav Shipmanagement συμφερόντων του εφοπλιστή Παύλου Κορώνη αυξάνοντας τα υπό κατασκευή πλοία της σε τρία.
Πρόκειται για option που ενεργοποίησε φέτος η εταιρεία, σε συνέχεια προηγούμενης παραγγελίας που πραγματοποίησε το καλοκαίρι του 2023, στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, K Shipbuilding.
limenikanea.gr