ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έρχονται τα δεξαμενόπλοια - μπαταρίες

Η Γιαπωνέζικη PowerX, Inc. αποκάλυψε το σχέδιο του πρώτου δεξαμενόπλοιου «Battery Tanker» στη Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση «Bariship» που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Imabari, στην Ιαπωνία.

Το πρώτο δεξαμενόπλοιο μπαταρίας “X” έχει προγραμματιστεί για εγχώριες και διεθνείς δοκιμές πεδίου από το 2026. Αυτό το σκάφος ηλεκτρικής πρόωσης διαθέτει μήκος 140 μέτρων και θα είναι εξοπλισμένο με 96 μπαταρίες σε εμπορευματοκιβώτια, παρέχοντας συνολική χωρητικότητα 241MWh. Με τα ενσωματωμένα συστήματα μπαταριών, τα Battery Tankers μπορούν να αξιοποιηθούν για την αποθήκευση και μεταφορά πλεονάζουσας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Οι παροπλισμένοι ή αδρανείς θερμοηλεκτρικοί σταθμοί που βρίσκονται κοντά σε λιμάνια μπορούν να μετατραπούν σε σημεία φόρτισης/εκφόρτισης για τα Battery Tankers, όπου η ενέργεια μεταδίδεται στους χρήστες μέσω συνδέσεων δικτύου στην ξηρά, επιτρέποντας την περαιτέρω αποτελεσματική χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αναφέρει σε ανακοίνωση της η εταιρεία.

Θαλάσσια μεταφορά ενέργειας

Επιπλέον, οι περιοχές με υψηλό δυναμικό για παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές είναι συχνά απομακρυσμένες από αστικές περιοχές και άλλες περιοχές με υψηλή ζήτηση ενέργειας. Η ενίσχυση των υποδομών μεταφοράς καθίσταται απαραίτητη σε αυτές τις περιπτώσεις. Δεδομένης της τρέχουσας ενεργειακής πυκνότητας των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου, το Battery Tanker αποτελεί βέλτιστη λύση για τη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας σε μικρές αποστάσεις από ξηρά σε ξηρά, συμπληρώνοντας τις υπάρχουσες γραμμές μεταφοράς διαπεριφερειακού δικτύου. Για παράδειγμα, στην Ιαπωνία, ένα Battery Tanker μπορεί να μεταφέρει ενέργεια από περιοχές με υψηλό δυναμικό παροχής ανανεώσιμης ενέργειας, όπως το Kyushu και το Hokkaido, σε περιοχές υψηλής ζήτησης του Honshu ή για τη μεταφορά ενέργειας μεταξύ νησιών.

Τα δεξαμενόπλοια μπαταριών θα δημιουργήσουν τα νέα δίκτυα μεταφοράς ενέργειας μέσω της θάλασσας, προωθώντας την αποθήκευση, την παροχή και τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας, εκτιμά η εταιρεία.

(ot.gr)

Διαβάστε επίσης

Καμπανάκι για τον «αόρατο» στόλο! – Ανησυχία για τα γηρασμένα δεξαμενόπλοιαΝαυτιλία

Ακόμη και οι πιο στενοί σύμμαχοι της Ρωσίας ανησυχούν για τα γηρασμένα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων...

Υποτροφία για σπουδές στο Π.Μ.Σ. «Διαχείριση Λιμένων & Παράκτια Οικονομία» του Πανεπιστημίου ΠειραιώςΝαυτιλία

Η Εταιρεία «ΚΑΤΡΑΔΗΣ ΒΕΠΛ Α.Ε.» ανακοινώνει, την παροχή μιας υποτροφίας φοίτησης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Διαχείριση Λιμένων Παράκτια Οικονομία» για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024...

Το πρώτο πιστοποιημένο φορτίο μπλε αμμωνίας παρέδωσε στην Κίνα το LPG carrier Seateam της ThenamarisΝαυτιλία

Το πρώτο πιστοποιημένο φορτίο μπλε αμμωνίας στην Κίνα με το πλοίο μεταφοράς υγραερίου “Seateam”, κατασκευής 2022, με μεταφορική ικανότητα 38.000 cbm, παρέδωσε η Thenamaris LNG, συμ...

Η ΠΝΟ για το δυστύχημα στο Πέραμα Ναυτιλία

Ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα εξέδωσε και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ): Με αφορμή το χθεσινό τραγικό εργατικό δυστύχημα που σημειώθηκε στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη...