ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ελαφρά μείωση του τραπεζικού δανεισμού για την ελληνική ναυτιλία

O τραπεζικός δανεισμός της ελληνικής ναυτιλίας μειώθηκε ελαφρώς το 2022 στα 52 δισ., ελαφρά μειωμένος από τα 52,5 δισ. του 2021, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research.

Συνολικά, ο δείκτης Petrofin που μετρά τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας με βάση το 100 από το 2001, κατέγραψε οριακή πτώση σε 314 από 318. Καθώς ο ελληνικός στόλος σε όρους DWT συνέχισε να αυξάνεται, το παράδοξο μπορεί να εξηγηθεί από την ανάπτυξη της χρηματοδοτικής μίσθωσης και εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης που πλέον αντιπροσωπεύουν περίπου το 65% της συνολικής χρηματοδότησης για την ελληνική ναυτιλία.

Όσον αφορά τις ελληνικές τράπεζες η Alpha Βank έχει αναρριχηθεί στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών τραπεζών, με 3,53 δισ. δολ και ακολουθούν η Eurobank με 3,45 δισ. δολ, η Πειραιώς με 3,28 δισ. δολ, η Εθνική Τράπεζα με 2,78 δισ. δολ και η Aegean Baltic Bank με 0,44 δισ. δολ.

Συνολικά, οι ελληνικές τράπεζες αύξησαν το χαρτοφυλάκιο τους κατά 3,7% διατηρώντας την ανοδική τους πορεία τα τελευταία 5 χρόνια.

Αν και ο αριθμός των τραπεζών που χρηματοδοτούν Έλληνες ιδιοκτήτες μειώθηκε από 56 σε 50, αυτό δεν θεωρείται μείζονος σημασίας, καθώς σημαντικός αριθμός νέων τραπεζών της Άπω Ανατολής και της Μέσης Ανατολής άρχισαν να δανείζουν πιο επιθετικά το 2023.

Μετά την αναταραχή με την Credit Suisse, το μέλλον του ελληνικού χαρτοφυλακίου της ελβετικής τράπεζας που εξαγοράστηκε από την UBS μοιάζει αβέβαιο.

Το 2022 η ελβετική τράπεζα κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο δανεισμού της ελληνικής ναυτιλίας με 5,5 δισ. δολάρια.

Συγκρίνοντας το 2022 με το 2021, εννέα τράπεζες αύξησαν τα χαρτοφυλάκια δανείων τους και 16 τράπεζες παρουσίασαν μείωση.

theseanation.gr

 

Διαβάστε επίσης

Νέα μελέτη του νηογνώμονα DNV: Η πλειονότητα των ναυτικών χρειάζεται εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίεςΝαυτιλία

Ένα εντυπωσιακό ποσοστό 81% των ναυτικών εξέφρασε την ανάγκη για μερική ή πλήρη εκπαίδευση για να χειριστεί αποτελεσματικά τις προηγμένες τεχνολογίες που αναμένεται να αναπτυχθούν ...

Βασίλης Κορκίδης: Δύσκολη εξίσωση η απανθρακοποίηση στις συνδυασμένες μεταφορέςΝαυτιλία

Η απανθρακοποίηση των μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρύτερου στόχου της Ε.Ε. για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως ορίζεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία....

 Δέσμευση της ελληνικής ναυτιλίας για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματοςΝαυτιλία

Με ανάρτησή της για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών επισημαίνει τη δέσμευσή της στην παγκόσμια προσπάθεια για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ...

Κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για θαλάσσια σκάφη – Από την VINSSEN της Νότιας Κορέας στην έκθεση Nor-Shipping 2023Ναυτιλία

Η VINSSEN, εταιρεία που εξειδικεύεται στην παραγωγή κυψελών καυσίμου υδρογόνου για θαλάσσια σκάφη, ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στη διεθνή έκθεση Nor-Shipping 2023, η οποία θα διεξα...

O Πάνος Λασκαρίδης δωρίζει τον «Περσέα», ένα ακόμα πλοίο στο Πολεμικό ΝαυτικόΝαυτιλία

«Όποιος έχει πολλά, ας δώσει πολλά. Όποιος έχει λίγα, ας δώσει ό,τι μπορεί. Το σπουδαίο είναι να στηρίζουμε την πατρίδα ο καθένας από το δικό του μετερίζι» συνηθίζει να λέει ο εφοπ...

Νέα ψηφιακά εργαλεία από το υπουργείο Ναυτιλίας για την εξυπηρέτηση πολιτών και ναυτικώνΝαυτιλία

Στη δημιουργία τριών νέων ψηφιακών εργαλείων, που αφορούν την καταγραφή λιμενικών υποδομών στα νησιά, αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση ναυτικών και πολιτών χωρίς φυσική παρουσία θ...