ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ν. Σαντορινιός: Συνειδητή η επιλογή υποβάθμισης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε εχθές προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Νεκτάριος Σαντορινιός, σχετικά με τις ολιγωρίες που η Κυβέρνηση παρουσιάζει στη λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Συγκεκριμένα, στο κείμενο της Επίκαιρης, ο βουλευτής Δωδεκανήσου αναφέρει:
«οι χειμαζόμενες από την κρίση της πανδημίας και τις επιπτώσεις της στον Τουρισμό, νησιωτικές κοινωνίες βρίσκονται σε απόγνωση και στα όρια της φτωχοποίησης.
Η Κυβέρνηση, όχι μόνο σε αυτή τη συγκυρία, αλλά εδώ και ένα χρόνο, δεν έχει λάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Νησιωτικότητας. Αντίθετα, οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν ακυρώσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες του Μεταφορικού Ισοδύναμου, του μόνου, εν ισχύ, μέτρου που μπορεί να ενισχύσει τη ρευστότητα των νησιωτικών νοικοκυρών και επιχειρήσεων, ιδίως στις παρούσες υφεσιακές συνθήκες.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο επεκτεινόμενο σε τρεις πυλώνες (επιδότηση κόστους μετακίνησης επιβατών, μεταφοράς προϊόντων από και προς τα νησιά και μεταφοράς καυσίμων), σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και υλοποιήθηκε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σκοπό είχε την άμβλυνση του κόστους των ταξιδιών, που βαραίνει τις νησιωτικές οικογένειες, εξαιτίας των ανελαστικών αναγκών τους για μετακίνηση, την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των νησιωτικών επιχειρήσεων και προϊόντων και τη μείωση της τιμής των καυσίμων, γεγονός που θα προωθούσε την επισκεψιμότητα και ανάπτυξη των νησιών αλλά και θα μείωνε το καθημερινό κόστος ζωής των μονίμων κατοίκων.
Δυστυχώς όμως, το μέτρο αυτό, που αγκαλιάστηκε από το σύνολο των νησιωτών της χώρας, καθώς ανταποκρινόταν στις πραγματικές ανάγκες τους, σήμερα βρίσκεται σε αδράνεια και παροπλισμό, λόγω διοικητικών ολιγωριών και έλλειψης πολιτικής βούλησης για στήριξή του, από τη πλευρά της Κυβέρνησης.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
1. Πότε αναμένεται η πίστωση στους λογαριασμούς των επιβατών των ποσών της επιδότησης από τα πραγματοποιημένα ταξίδια τους και πότε η έκδοση της σχετικής ΚΥΑ ώστε να ανοίξει η πλατφόρμα για την πληρωμή του κόστους μεταφοράς των επιχειρήσεων για το 2020;
2. Τι απαντάτε στους νησιώτες των 34 νησιών και στους επισκέπτες αυτών για την κατάργηση του σκέλους του ΜΙ για την επιδότηση των καυσίμων; Τι σκοπούς έχετε για την αντικατάσταση της διαδικασίας και πώς θα επιλύσετε το κενό διάστημα που θα προκύψει, δεδομένου ότι οι ενέργειές σας έχουν ήδη καθυστερήσει σημαντικά;»

Διαβάστε επίσης

Μύκονος: Περιπέτεια εν πλω – Βλάβη, ακυβερνησία και απώλεια άγκυρας για θαλαμηγό με 12 επιβάτεςΑκτοπλοΐα

  Ακυβερνησία θαλαμηγού και περιπέτεια με αίσιο τέλος για 12 επιβάτες στη Μύκονο. Συγκεκριμένα, ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωση...

Σοκ από τον Covid-19 στην ακτοπλοΐαΑκτοπλοΐα

  Νέοι «παίκτες» και εξαγορές λόγω πτώσης της επιβατικής κίνησης…   Σε αχαρτογράφητα νερά πλέει η ελληνική ακτοπλοΐα, μετά την πανδημία. Η κάθετη πτώση της επιβατικής κίνησης δημιο...

Η ακτοπλοΐα τον καιρό του Covid-19Ακτοπλοΐα

                              Ετήσια έκθεση της XRTC: Κίνδυνοι και προκλήσεις   Το εντελώς ασύμμετρο περιβάλλον και τα αχαρτογράφητα νερά στα οποία κινείται υποχρεωτικά λόγω Covid-...

Δεν θα αυξηθεί η πληρότητα στα πλοία -Το απέρριψε η Επιτροπή λοιμωξιολόγων Ακτοπλοΐα

  Φρένο στην αύξηση της πληρότητας στα πλοία έβαλε η επιτροπή των λοιμωξιολόγων λόγω του κορωνοϊού. Την απόφαση των ειδικών έκανε γνωστή ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης. «Φέτος...

Μέσα στην εβδομάδα οι οδηγίες για επιβάτες και πληρώματα στα κρουαζερόπλοιαΑκτοπλοΐα

Η υιοθέτηση των ευρωπαϊκών οδηγιών - που θα πρέπει να τηρούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια, λόγω κορονοϊού, που έχουν ήδη ανακοινωθεί και αναμένεται...