ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Προ των πυλών τα χερσαία και η ένταξη του αγωγού στο ΕΣΠΑ

Ο δήμαρχος Αίγινας μιλάει στο SM και αποσαφηνίζει τις κρίσιμες... λεπτομέρειες κατασκευής του έργου του υποθαλάσσιου αγωγού του νερού. Συνέντευξη στον Γιάννη Προβή Την αμετακίνητη και ομόφωνη θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Αίγινας, αλλά και του ίδιου προσωπικά, στο επίμαχο θέμα της κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού, επαναλαμβάνει και δημόσια ο δήμαρχος κ. Σάκης Σακκιώτης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο SM λίγες ώρες μετά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Επίσης, ο κ. Σακκιώτης διευκρινίζει το θέμα του προϋπολογιζόμενου κόστους του έργου, αν και μένει να δούμε ποιο από τα 3 προτεινόμενα σενάρια της μελέτης θα επιλεγεί στην περίπτωση που το έργο, τελικώς, αναλάβει η Περιφέρεια Αττικής μέσω του ΕΣΠΑ, και όχι η ΕΥΔΑΠ, με την οποία το ...χάσμα, όπως όλα δείχνουν, άρχισε να βαθαίνει... Κύριε Σακκιώτη, τελικά ποια είναι η αλήθεια για τον υποθαλάσσιο αγωγό; Υπάρχει η οριστική μελέτη του έργου και, αν όχι, γιατί; Και εν τέλει, ποιο θα είναι το κόστος του έργου και πότε θα προκηρυχθεί η μελέτη-κατασκευή; Υπάρχει στον Δήμο μας η προμελέτη για την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού σύνδεσης του νησιού μας με την ΕΥΔΑΠ, θεωρημένη από την ΤΥΔΚ. Έχει συνταχθεί επίσης και η μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ έχουν εγκριθεί οι Περιβαλλοντικοί όροι στις 26/05/11 (ΠΕΧΩ Αποκεντρωμένης Διοίκησης) και έχουν οριστικοποιηθεί τα τεχνικά στοιχεία. Για την υλοποίηση του Έργου με τη μέθοδο Μελέτη-Κατασκευή δεν απαιτείται οριστική μελέτη. Σημειώνεται ότι το σύστημα προσφοράς μελέτης-κατασκευής εφαρμόζεται στις περιπτώσεις έργων που επιδέχονται ειδικούς τρόπους κατασκευής ή μεθόδους που καλύπτονται από τεχνογνωσίες, ή άλλα κατοχυρωμένα δικαιώματα, ή στα έργα με ιδιομορφίες ως προς τον τρόπο και τις φάσεις κατασκευής τους. Ο συνοπτικός πίνακας δαπάνης κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού αφορά σε τρεις (3) εναλλακτικές λύσεις: 1. Τη βασική λύση, η οποία αφορά την επικάθηση του αγωγού στον πυθμένα, χωρίς καμία επιπλέον προστασία, πέραν του τερματισμού του αγωγού. 2. Τη λύση που αφορά τη βύθιση του αγωγού εντός του αμμώδους πυθμένα με τη μέθοδο «Jetting», για προστασία έναντι προσβολής από τα αλιευτικά εργαλεία των μηχανότρατων αλιείας. 3. Τη λύση η οποία αφορά την απλή επικάθηση του αγωγού στον πυθμένα και την προστασία του με επικάλυψη «Concrete Blankets/Matresses» – «Bittumen Blankets/Matresses». Η συνολική προεκτιμώμενη δαπάνη των έργων για τις τρεις (3) λύσεις είναι: 1. Γενικό σύνολο €17.652.719. 2. Γενικό σύνολο €27.266.690. 3. Γενικό σύνολο €25.800.153. Πρόθεση του περιφερειάρχη κ. Γ. Σγουρού και του αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Δ. Κατσικάρη είναι να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ και να κατασκευαστεί το συντομότερο δυνατόν. Μα η πλευρά του πρώην δημάρχου κ. Κουκούλη έχει ανακοινώσει ένα σαφώς μικρότερο κόστος (κάτω από 15 εκατ. ευρώ). Τι πραγματικά συμβαίνει; Η πλευρά του κ. Κουκούλη αναφέρεται –κακώς βέβαια– μόνο στη βασική λύση και στο κόστος του έργου, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ και ο ΦΠΑ 23%. Η αναθεώρηση για τη βασική λύση ανέρχεται σε 418.014 €, ενώ ο ΦΠΑ ανέρχεται σε 3.300.915 €. Δεν μπορώ να γνωρίζω γιατί αποφεύγει να αναφέρει ο κ. Κουκούλης το γενικό σύνολο της βασικής λύσης που ανέρχεται σε 17.652.719 €.
Πρόθεση του περιφερειάρχη κ. Γ. Σγουρού και του αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Δ. Κατσικάρη είναι να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ και να κατασκευαστεί το?συντομότερο δυνατόν
Με την ΕΥΔΑΠ και την επερχόμενη ΕΥΔΑΠ Νήσων, τι ακριβώς συμβαίνει και απέρριψε σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο την πρότασή της; Φοβάστε κάτι; Η «Πρόταση» της ΕΥΔΑΠ απερρίφθη γιατί πράγματι το σχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης-Πλαίσιο «έχει να κάνει» με νησιά που έχουν εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από το νησί μας. «Μιλάει» κατά βάση για αφαλάτωση και συστήματα πόσιμου ύδατος που δεν συζητάμε. Τα «χερσαία έργα» ύδρευσης έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και επίκειται εντός των προσεχών εβδομάδων η δημοπράτησή τους, ενώ ο υποθαλάσσιος αγωγός είναι προ των πυλών. Εκτιμάμε την αξιοπιστία, την οντότητα και την τεχνογνωσία της ΕΥΔΑΠ ΑΕ, είμαστε ικανοποιημένοι για τη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ μας, και την ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον της. Δεν αποδεχτήκαμε τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης, καθότι το περιεχόμενο του σχεδίου είναι εντελώς ασύνδετο με τη θέση του Δήμου, με τα τοπικά χαρακτηριστικά του νησιού μας και με τις εξελίξεις σε επίπεδο υδροδότησής μας, ενόψει ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΑΓΩΓΟΥ. Παρατηρείται, πάντως, μια χαρακτηριστική καθυστέρηση στην ανταπόκριση του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά το Κυβερνείο, αλλά και του υπουργείου Πολιτισμού σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση του Ορφανοτροφείου. Δεν φοβάστε ότι μπορεί και να «χρεωθείτε» κυβερνητικές παλινωδίες; Πράγματι, έχετε δίκαιο! Υπάρχει μια μεγάλη καθυστέρηση από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά το Κυβερνείο, και δεν υπάρχει βεβαιωμένη θέση του Υπουργείου Πολιτισμού για την παραχώρηση δικαιώματος χρήσης των δύο (2) εγκάρσιων πτερύγων του Ορφανοτροφείου, όπως έχουμε ζητήσει και προφορικά έχει εγκριθεί από τη γενική γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού. Πιέζουμε με κάθε τρόπο, και θέλω να πιστεύω ότι η τριμερής συμφωνία μεταξύ Υπουργού Παιδείας, δ/ντος συμβούλου ΔΕΗ και δημάρχου Αίγινας για τη δημοπράτηση του έργου «Αποκατάσταση – Στερέωση Κυβερνείου», κάτι που έχει ζητήσει η υπουργός κ. Διαμαντοπούλου, θα γίνει πολύ σύντομα. Από πλευράς ΔΕΗ και Δήμου Αίγινας, πάντως, το ενδιαφέρον είναι δεδομένο και βρισκόμαστε σε αναμονή. Το άγχος μου δεν έχει να κάνει με τη «χρέωσή» μου, όπως λέτε, κυβερνητικών παλινωδιών, αλλά με την ανησυχία των πολιτών για την υλοποίηση του έργου του Κυβερνείου και την «Παραχώρηση» του Ορφανοτροφείου. Σε λίγους μήνες συμπληρώνεται ο πρώτος χρόνος της θητείας σας. Δώστε μας ένα περίγραμμα των στόχων που έχετε θέσει για την Αίγινα... Στο επίκεντρο της προσπάθειάς μας βρίσκονται ο πολίτης και τα δικαιώματά του. Η ανάπτυξη αποτελεί για μας πρωταρχικό εργαλείο για την πορεία στην οποία θέλουμε να οδηγήσουμε το Ιστορικό μας Νησί. Θέλουμε μέσα από αυτό το ζοφερό περιβάλλον, που όλοι βιώνουμε, να αναπτύξουμε ΥΠΟΔΟΜΕΣ, αλλάζοντας τη σημερινή πραγματικότητα. Οργανώνουμε σε πολύ δύσκολες συνθήκες –πρωτόγνωρες για τη χώρα μας– το μέλλον της Αίγινας. Με νέες προτάσεις, με ένα συγκροτημένο και υπεύθυνο σχέδιο, βαδίζουμε σταθερά για τη βελτίωση του επιπέδου ζωής, για το Περιβάλλον και την Τουριστική Υποδομή, για την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, για τον Αθλητισμό ως πηγή υγείας, επικοινωνίας και συλλογικότητας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το περίγραμμα των στόχων μας σε αυτή τη φάση προσδιορίζεται κατά βάση από προτεραιότητες τοπικής ανταγωνιστικότητας, ως ακολούθως: • Δημοτική Πολιτική για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της Τοπικής Οικονομίας. • Διαφημιστική καμπάνια για θεμελίωση της Τουριστικής μας ταυτότητας, ιδιαίτερα σε δικτυακό επίπεδο. • Οργάνωση Τουριστικού γραφείου Τύπου, για εξυπηρέτηση μέσων επικοινωνίας και παραγόντων του Τουρισμού. • Κατασκευή Κυματοθραύστη, αφού πλέον με την υπογραφή του υπουργού ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίησή του. • Δημοπράτηση ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ύδρευσης. • Κατασκευή Υποθαλάσσιου αγωγού – σύνδεση της Αίγινας με την ΕΥΔΑΠ. • Ένταξη στο πρόγραμμα ΕΠΕΡΑΑ για τον βιολογικό καθαρισμό της Αίγινας. • Οργάνωση υποστήριξης του Εμπορικού Λιμανιού στο Λεόντι. • Δράσεις για την ολοκλήρωση και την υλοποίηση μαρίνων σε περιοχές της Αίγινας. • Αποκατάσταση και στερέωση του Κυβερνείου και διεκδίκηση παραχώρησης δικαιώματος χρήσης στο Ορφανοτροφείο. • Στέγαση κλειστού γηπέδου Μπάσκετ και ολοκλήρωση του κλειστού γηπέδου βόλεϊ, στον χώρο του ΕΠΑΛ. • Προγραμματισμός έκθεσης στο Λαογραφικό Μουσείο, με παρουσίαση έργων μεγάλων ζωγράφων που βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη και σε συνεργασία με την κ. Λαμπράκη-Πλάκα. • Ολοκλήρωση διαδικασιών για τη δημοπράτηση της νέας πτέρυγας του Μουσείου Καπράλου. • Υποστήριξη και πρωτοβουλίες για τον φωτισμό του Ναού της Αφαίας και του Ελλανίου Διός, όπως και του περιβάλλοντος χώρου τους. • Κατασκευή Περιφερειακού δρόμου. • Υποστήριξη του Αγροτουρισμού με συγκεκριμένες δράσεις. • Μεταρρύθμιση των δομών της Διοίκησης του Δήμου και αναβάθμιση της λειτουργίας των Δημοτικών Κοινοτήτων, αφού πλέον εξασφαλίστηκε η διαδικτυακή σύνδεσή τους με τις υπηρεσίες του Δήμου. • Εξασφάλιση ηλεκτροδότησης του νησιού μας με την κατασκευή του 4ου Υποθαλάσσιου αγωγού, που παραδίδεται την άνοιξη του 2012, και με την ολοκλήρωση του προγράμματος ΔΕΣΜΗΕ, που μας συνδέει με τα Μέγαρα ως υποσταθμό και λύνει διαπαντός το πρόβλημα του τόπου μας. Τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, όπως οι φυσικές ομορφιές, το χρώμα και το φως της Αίγινας, η πολιτιστική μας κληρονομιά και η ιστορία του τόπου μας προσδιορίζουν τη θέση μας, τους στόχους μας και το όραμά μας για έναν σύγχρονο Δήμο αυτοπεποίθησης και πρωτοβουλιών.

Διαβάστε επίσης

Στους δρόμους της φιστικιάς Αίγινα

Μια πρωτότυπη περιπλάνηση δύο ξένων νέων στις ρίζες του αιγινήτικου καρπού και στην ανθρωπογεωγραφία του νησιού, με αφορμή το Fistiki Fest. Της Βασιλικής Ταντάουι Τους παράλληλους ...

Ένας  Έλληνας ζωγράφος στην ΠράγαΑίγινα

Ο Φραγκίσκος Κάππος, η Αίγινα και οι Άγγελοι είχαν την τιμητική τους, στην πρώτη έκθεση σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής στην Πράγα. Η Αίγινα και οι Άγγελοι. Δύο πτυχές της προσωπική...

Άσκηση διάσωσης στην ΑίγιναΑίγινα

Άσκηση διάσωσης πραγματοποίησαν στην Αίγινα 270 τουρίστες, επιβάτες του ιταλικού κρουαζιερόπλοιου Vistamar. Το κρουαζιερόπλοιο αγκυροβόλησε το πρωί έξω από το λιμάνι της Αίγινας κα...