ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θριάσιο-Ικόνιο: το στρατηγικό έργο υποδομής του ΟΣΕ

Η μεγαλύτερη κορδέλα για το 2013 κόπηκε χθές με την παράδοση στην κυκλοφορία της (εμπορικής) σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17χλμ. Για να φτάσουμε στην παράδοση έπρεπε να περάσουν 12 χρόνια από τότε που ξεκίνησε η πρώτη δημοπράτηση. «Ξεπεράστηκαν δυσκολίες χρόνων και πολλές δικαστικές εμπλοκές και πλέον παραδίδεται σήμερα το σιδηροδρομικό έργο Θριάσιο- Ικόνιο» δήλωσε εχθές το μεσημέρι, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, στα εγκαίνια της νέας γραμμής που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της COSCO, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Σταύρου Καλογιάννη, του προέδρου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη, του διευθύνοντα συμβούλου του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ), Captain Fu Cheng Qiu και των προέδρων της ΕΡΓΟΣΕ της ΓΑΙΟΣΕ και της ROSCO. Ο υπουργός Ανάπτυξης, ο οποίος έφθασε με το τρένο στις εγκαταστάσεις της COSCO, χαρακτήρισε το συγκεκριμένο έργο, μήκους 17 χιλιομέτρων με 10 σήραγγες και 10 γέφυρες, ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας. «Η σημερινή ημέρα είναι εξαιρετικά σημαντική, τόσο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όσο και για τον Πειραιά, ένα λιμάνι πολύ μεγάλο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, που ήταν αποκομμένο από τον σιδηρόδρομο την ώρα που όλη η Ευρώπη μιλάει για συνδυασμένες μεταφορές» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης. Πρόσθεσε ότι τώρα πια, τόσο ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όσο και το λιμάνι του Πειραιά, μπαίνουν σε μια καινούργια εποχή, την εποχή των συνδυασμένων μεταφορών και αυτή η εξέλιξη δίνει δύναμη, τόσο στο σιδηρόδρομο, όσο και στο λιμάνι. Το έργο της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, που είχε ανακοινωθεί από το 2000 και ολοκληρώνεται το 2013, θα χρησιμοποιείται μόνο για εμπορευματικές δραστηριότητες και θα ξεκινάει από τα δυτικά όρια του λιμανιού στο νότιο Ικόνιο, συνδέοντας τον Πειραιά με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα του Θριασίου Πεδίου. Το τρένο θα φορτώνει εμπορεύματα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, θα περνάει από τις εγκαταστάσεις της COSCO και θα καταλήγει στο Θριάσιο. Έως σήμερα στη γραμμή διεξάγονταν δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ, γίνονταν έλεγχοι στη σηματοδότηση και τις υποδομές. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν όλες οι προϋποθέσεις για το φορολογικό καθεστώς των φορτίων που θα μπαίνουν στη χώρα. Με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα μειωθεί ο χρόνος των εμπορευματικών μεταφορών για πολλά πλοία από την Ασία και τη Μεσόγειο, τα οποία έπρεπε να διασχίσουν περιμετρικά την Ευρώπη για τα λιμάνια της Αμβέρσας ή του ΄Αμστερνταμ. Το κόστος του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανήλθε στα 143 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Συνοχής και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους. Η νέα δρομολογιακή σύνδεση του Θριασίου με το Ικόνιο θα ξεκινήσει με δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ, με το χρόνο και τις συνεχόμενες βελτιώσεις του δικτύου τα δρομολόγια θα αυξηθούν ανάλογα και με την εμπορευματική κίνηση. Πλέον, τα μεταφορικά δεδομένα της χώρας αλλάζουν καθώς, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, θα συνδεθεί το λιμάνι με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. ΠΗΓΗ: ypodomes.gr

Διαβάστε επίσης

Απελευθέρωση σε όλα τα θέματα της ακτοπλοΐας ζητεί η τρόικα!ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Όλα τα είχαμε, η τρόικα μας έλειπε! Την πλήρη απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών σε όλες τις γραμμές, με κατάργηση των υποχρεωτικών δρομολογήσεων, αλλά και της παρεχόμενης ναυτ...