Ο Δήμος Αίγινας μαζί με την Ομοσπονδία της Καλαθοσφαίρισης (ΕΟΚ) διοργανώνουν αθλητική συνάντηση 3Χ3 στο ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ στην Αίγινα, στις 13 Μαΐου για τα γυμνάσια και στις 14 Μαΐου για τα δημοτικά σχολεία του νησιού.
Η Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης αφουγκραζόμενη την προσπάθεια ενίσχυσης των προγραμμάτων αθλητισμού της Ελληνικής Πολιτείας εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, ανέλαβε την πρωτοβουλία - σε συνεργασία με τις Δημοτικές Αρχές – και την υποστήριξη της ΔΕΗ - να παρουσιάσει στους μαθητές το Ολυμπιακό Άθλημα του 3x3 υλοποιώντας σχετικές αθλητικές πρωτοβουλίες και διασχολικές ημέρες άθλησης στο πλαίσιο της Δράσης «3x3 Schools» («3x3 στα Σχολεία»).
Το 3x3 Schools υλοποιείται σε 20 δήμους σε όλη την Ελλάδα και σκοπός του είναι να γνωρίσουν οι μαθητές το 3x3 μέσα από μια βιωματική διαδικασία εκμάθησης και παιχνιδιού.
Η Δράση 3x3 Schools απευθύνεται σε μαθητές:
- Α/θμιας Εκπαίδευσης (ΣΤ’ Δημοτικού ή/και Ε’ Δημοτικού, αναλόγως του αριθμούτων ενδιαφερόμενων μαθητών
- Β/θμιας Εκπαίδευσης (μόνο μαθητές Γυμνασίου)
- Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με τον Δήμο Αίγινας και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιαςκαι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και τους Σχολικούς Συμβούλους.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
Α/θμια Εκπαίδευση (ΣΤ’ Δημοτικού)
Βασική εκπαίδευση στους κανόνες του 3x3 και παιχνίδια σε ομάδες ανά τάξη.
Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Αίγινας φτιάχνουν ομάδες των 4, συμπεριλαμβανομένου 1 αναπληρωματικού, (μόνο αγόρια, μόνο κορίτσια ή και μικτές) με τη βοήθεια των δασκάλων φυσικής αγωγής στο σχολείο και συμμετέχουν με την ομάδα τους σε αγώνες μη-ανταγωνιστικού χαρακτήρα.
Με βάση το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί, δύναται το πρόγραμμα να καλύψει και μαθητές μικρότερων τάξεων (π.χ. Ε’).
Τα παιδιά/μαθητές χωρίζονται σε γκρουπ και η δράση διαρκεί περίπου μια σχολική ημέρα (από τις 08.30-09.00 έως τις 13.00) (τα γκρουπ διαμορφώνονται αναλόγως τον αριθμό των συμμετεχόντων).
Β/θμια Εκπαίδευση (μόνο Γυμνάσιο)
Όλα τα Γυμνάσια μέσα από την εκπροσώπησή τους από 6 έως 8 ομάδες ανά Γυμνάσιο (μέγιστος αριθμός ομάδων), σύμφωνα με τον αριθμό των Γυμνασίων του νησιού.
Οι μαθητές των Γυμνασίων συστήνουν ομάδες των 4 ατόμων (3 βασικοί παίκτες και 1 αναπληρωματικός) στο σχολείο και τις ομάδες αυτές τις δηλώνουν κατά την προσέλευσή τους στον χώρο της δράσης την ημέρα υλοποίησής της. Οι ομάδες μπορούν να αποτελούνται είτε μόνο από αγόρια, είτε μόνο από κορίτσια, είτε μικτές. Οι μαθητές παίζουν αγώνες με τις ομάδες του ακολουθώντας τη μορφή ενός μικρού τουρνουά που καταλήγει στην ανάδειξη των καλύτερων ομάδων.
Συνοδεία Μαθητών
Καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, κατά τη μεταφορά τους στο γήπεδο, κατά τη διάρκεια του προγράμματος, αλλά και στην επιστροφή τους στο σχολείο, οι μαθητές συνοδεύονται από τους εκπαιδευτικούς (ανάλογα των αριθμό των παιδιών) του σχολείου τους, οι οποίοι έχουν την πλήρη ευθύνη των μαθητών.
Τόπος & Χρόνος Διεξαγωγής
Τετάρτη 13 Μαΐου 2026 στο ανοιχτό γήπεδο καλαθοσφαίρισης στην Αίγινα θα αγωνιστούν οι μαθητές των Γυμνασίων.
Πέμπτη 14 Μαΐου 2026 στο ανοιχτό γήπεδο καλαθοσφαίρισης στην Αίγινα θα αγωνιστούν οι μαθητές των δημοτικών σχολείων.
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και Προπονητές της ΕΟΚ θα συντονίσουν τη διεξαγωγή των δράσεων, εκπαιδεύοντας τους μαθητές που θα συμμετάσχουν και εκτελώντας ρόλο προπονητή/διαιτητή κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών.
Κατά την άφιξη των εκπαιδευτικών μονάδων, ο επικεφαλής της κάθε μονάδας:
- Θα προσκομίσει στον εκπρόσωπο της ΕΟΚ τις υπεύθυνες δηλώσεις των μαθητών.
- Θα παραλάβει μπλούζες/σαλιάρες της δράσης για τους μαθητές (μπλούζες για τους μαθητές του δημοτικού και σαλιάρες για τους μαθητές του γυμνασίου).
Στη συνέχεια, οι εκπρόσωποι από την Ε.Ο.Κ. αναλαμβάνουν τη διεξαγωγή της δράσης με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων.
Α/θμια Εκπαίδευση (ΣΤ’ Δημοτικού): Στο τέλος της δράσης του κάθε γκρουπ, θα απονεμηθούν αναμνηστικά μετάλλια της ΕΟΚ στους μαθητές.
Β/θμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο): Κατά την ολοκλήρωση του τουρνουά, θα ακολουθήσουν απονομές μεταλλίων και κυπέλλων της ΕΟΚ.
Η Ε.Ο.Κ. αφού ολοκληρωθεί η δράση θα αποστείλει στις Εκπαιδευτικές Μονάδες ψηφιακό πιστοποιητικό συμμετοχής, το οποίο θα διανεμηθεί εντός σχολείου στους μαθητές που συμμετείχαν.
Για δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Βασίλειο Ζαμπέλη, Αντιδήμαρχο Παιδείας και Αθλητισμού στο τηλέφωνο 6979 449303.