Το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση του εξοπλισμού φόρτισης στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, περιμένει η εταιρεία για να βγάλει από τις αποθήκες τις υποδομές φόρτισης των 140 ηλεκτρικών οχημάτων που εισήγαγε από την Κίνα.

Χθες στο περιθώριο της παρουσίασης του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου στις εγκαταστάσεις της στο Ρέντη, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Στέφανος Αγιάσογλου τόνισε ότι η εταιρεία έχει δώσει όλες τις απαραίτητες διευκρινίσεις στο Ελεγκτικό και εκτίμησε ότι η σύμβαση θα προχωρήσει. Το ανώτατο δικαστήριο είχε εντοπίσει νομικά κενά και περιορισμό του ανταγωνισμού στο διαγωνισμό και καλείται αύριο 14 Μαρτίου να εξετάσει την αίτηση ανάκλησης της απορριπτικής απόφασης της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες).

Σε κάθε περίπτωση η εταιρεία ανεβάζει ρυθμούς ώστε τα 140 λεωφορεία να βγουν στους δρόμους της Αθήνας από τον Μάιο, ανανεώνοντας μετά από 17 χρόνια τον γηρασμένο στόλο των λεωφορείων αφού η τελευταία προμήθεια έγινε το 2007.

Μέχρι να ξεπεραστούν τα προσκόμματα του διαγωνισμού, η ΟΣΥ ετοιμάζεται για την προσωρινή εγκατάσταση 10-12 φορτιστών στα αμαξοστάσια σε Ρέντη, Άγιο Δημήτριο, Πλατεία Αττικής, Ρουφ και Ανθούσα.

Οι συνολικά 70 φορτιστές βραδείας φόρτισης ισχύος 90KW προορίζονται για τα τέσσερα αμαξοστάσια ενώ όπως δήλωσε χθες ο κ. Αγιάσογλου εκκρεμεί η εκτίμηση του ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με το εάν είναι προτιμότερο εκείνο του Ρουφ ή της Πέτρου Ράλλη. Η διάρκεια της φόρτισης θα είναι 4 ώρες.

Το αμέσως επόμενο διάστημα, ολοκληρώνεται ο έλεγχος των οχημάτων, ώστε τα πρώτα 38 να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία στους δρόμους της Αθήνας χωρίς επιβάτες. Σύμφωνα με τα στελέχη της ΟΣΥ, τα νέα οχήματα προορίζονται για το κέντρο της πόλης ενώ δεν αποκλείεται η είσοδός τους στο συγκοινωνιακό έργο της Αθήνας να συνοδευτεί και με τροποποίηση κάποιων δρομολογίων. Προϋπόθεση είναι η εγκατάσταση του εξοπλισμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.

Αυτή την περίοδο προχωρεί η εκπαίδευση 200 οδηγών που θα πιάσουν δουλειά στα ηλεκτρικά λεωφορεία με το τιμόνι του πρώτου λεωφορείου να κρατά από χθες η κ. Στέλλα Χριστοπούλου, μία από τις 100 γυναίκες οδηγούς. Οι πρώτοι δέκα οδηγοί που πιστοποιήθηκαν από την κινεζική εταιρεία Yotοng που είναι ο προμηθευτής της ΟΣΥ, θα γίνουν και οι εκπαιδευτές των υπολοίπων οδηγών. Η Κινεζική εταιρεία θα παρέχει ένα χρόνο συντήρηση ενώ συστήνει εταιρεία στην Ελλάδα για ανταλλακτικά και υπηρεσίες aftersales.

Η ένταξη των 140 λεωφορείων θα βγάλει εκτός ΟΣΥ ισάριθμα λεωφορεία κατηγορίας EURO II και ηλικίας  25 ετών τα οποία θα πάνε για σκραπ. Ως το 2025, σταδιακά θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ ακόμα 300 καινούργια λεωφορεία φυσικού αερίου (CNG) και 300 λεωφορεία μέσω leasing, κάτι που θα επιτρέψει την απόσυρση 500 οχημάτων τεχνολογίας EURO και EURO III.