ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Παραδίδεται ο νέος οδικός άξονας «Άκτιο Αμβρακία» που μειώνει κατά 45 λεπτά τη διαδρομή Αθήνα-Λευκάδα

Η ιστορία και η σημασία του έργου που εγκαινιάζεται σήμερα, παρουσία του πρωθυπουργού - Σημαντική η συνεισφορά του νέου αυτοκινητόδρομου στην μείωση των ατυχημάτων και την οδική ασφάλεια

Την πρώτη κορδέλα της χρονιάς, για τον οδικό άξονα «Άκτιο Αμβρακία», προβλέπεται να κόψει σήμερα το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών διανύοντας… το τελευταίο μίλι του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσει την Ιόνια Οδό, με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τον άξονα Βόνιτσας -Λευκάδας.

Με την ολοκλήρωση του έργου, υπολογίζεται ότι οι οδηγοί θα διασχίζουν κατά 45 λεπτά νωρίτερα την διαδρομή Αθήνα -Λευκάδα, συντομεύοντας το ταξίδι προς το νησί του Ιονίου σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ μειωμένες θα είναι και οι μετακινήσεις προς Πρέβεζα και τους υπόλοιπους προορισμούς.

 
Άκτιο - Αμβρακία και Παλαιά Εθνική Οδός: το πριν και το μετά
Το «Άκτιο Αμβρακία», συνολικού μήκους 49,5 χιλιομέτρων, ανοίγει την αυλαία της παράδοσης των μεγάλων αλλά προβληματικών έργων που έχουν στοιχειώσει την ολοκλήρωση σημαντικών υποδομών της χώρας, καθώς συγκαταλέγεται στα έργα οδοποιίας που χρειάστηκαν πολλαπλές εργολαβίες και διαφορετικούς τεχνικούς ελιγμούς για να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια και τις δυσκολίες.

 
Το έργο, δημοπρατήθηκε πριν από δεκαέξι χρόνια και έσπασε σε τέσσερις εργολαβίες, οι οποίες υπογράφτηκαν με μεγάλες εκπτώσεις το 2010 και με αναδόχους τις κατεστραμμένες (σήμερα) κατασκευαστικές εταιρείες ΑΕΓΕΚ και Ιόνιος και μια Ιταλική εταιρεία. Χρειάστηκε να περάσουν δέκα ολόκληρα χρόνια μέχρι το νερό να κυλίσει στο αυλάκι και το έργο να μπει σε τροχιά υλοποίησης, αντιμετωπίζοντας χιονοστιβάδα προβλημάτων όπως κατολισθήσεις λόγω γεωμορφολογίας του εδάφους, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις αλλά και σοβαρά ζητήματα βιωσιμότητας των αναδόχων.

 
Μέχρι και το 2015, το «Άκτιο Αμβρακία», παρέμενε ανώριμο κατασκευαστικά και η πρόοδος του έργου δεν ξεπερνούσε το 50%. Για να αντιμετωπιστούν οι ολιγωρίες, η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να επιστρατεύσει την ΆΚΤΩΡ, μια στιβαρή μέχρι τότε κατασκευαστική εταιρεία, η οποία θα εξασφαλίσει την απόδοση στην κυκλοφορία των 17 πρώτων χιλιομέτρων την Άνοιξη του 2019. Πρόκειται για το τμήμα που ξεκινά 1,5 χιλιόμετρο μετά την Υποθαλάσσια Σήραγγα Ακτίου-Πρεβέζης και καταλήγει στην Βόνιτσα, στο ύψος του κόμβου με την Πάλαιρο. Όμως η κατασκευή του έργου, υπολείπεται του σχεδιασμού και ωριμάζει πλέον η ιδέα της εργολαβίας -σκούπα, προκειμένου να συμπεριλάβει σε ένα ενιαίο έργο όλες τις ημιτελείς εργασίες της πολύπαθης σύμβασης. Η νέα εργολαβία ύψους 150 εκατ. και μήκους 32 χιλιομέτρων, αναλαμβάνεται το 2020 από την Μυτιληναίος και από τότε ξεκινά ένας αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση του έργου με αυστηρή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων, παρά τις καθυστερήσεις που έφεραν τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή του Δρυμού (πλησίον της παράκαμψης της Αμφιλοχίας) και οι κατολισθήσεις που παρατηρήθηκαν στην περιοχή Παλιάμπελα. Είχε προηγηθεί το καλοκαίρι του 2022, η παράδοση από την Μυτιληναίος της παράκαμψης της Αμφιλοχίας, πέντε μήνες νωρίτερα από το προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα.

Ο οδικός άξονας Άκτιο–Αμβρακία χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου μέσα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, με σημαντικά οφέλη στο επίπεδο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, και της οδικής ασφάλειας. Άμεσες υπολογίζεται ότι θα είναι οι επιπτώσεις στους δείκτες των ατυχημάτων αλλά και στην μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Ο αυτοκινητόδρομος εκτιμάται ότι θα φέρει βελτίωση στην ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος των πόλεων της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας, καθώς και των λοιπών ημιαστικών περιοχών (Στάνος, Σπάρτο, Παλιάμπελα κλπ), εκτρέποντας τη διαμπερής κυκλοφορία από το σημερινό οδικό δίκτυο (θόρυβος, εκπομπές καυσαερίων, οπτική ρύπανση κ.λπ.).
 
Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 συν 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και αποτελεί έργο γέφυρα, καθώς ξεκίνησε με πόρους του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013.
protothema.gr
 

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός – Outbound Travel Market 2024: Δυναμική επιστροφή της Ελλάδας στην αγορά της ΙνδίαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα επανέρχεται δυναμικά στην μεγάλη αγορά της Ινδίας, με τη συμμετοχή του ΕΟΤ στην διεθνή τουριστική έκθεση Outbound Travel Market -OTM 2024 που πραγματοποιήθηκε στο Μουμπάι ...

Ιδιαίτερα θετικές οι προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό και το 2024 - Ο ΕΟΤ σε έκθεση στο ΛονδίνοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την εκτίμηση πως και το 2024 θα αποδειχθεί πολύ θετική χρονιά για την Ελλάδα, ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του ΕΟΤ στην Έκθεση Τουρισμού «Destinations: The Holiday and Travel Show 2...

H Σάμος στην κορυφή των διεθνών προορισμών για την ιδανική ποιότητα ζωής που προσφέρουνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα από τη Μ. Βρετανία που τοποθετούν την Σάμο στην κορυφή των διεθνών προορισμών για την ιδανική ποιότητα ζωής που προσφέρουν. Σύμφωνα με τη Daily Express h...

7ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ: Το ελληνικό ξενοδοχείο πρωταγωνιστής της Ελλάδας της αισιοδοξίας και της εξωστρέφειαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του METROPOLITAN EXPO,  το 7ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ,  υπό τον τίτλο:  «Ελληνικά Ξενοδοχεία: Η Επόμενη Μέρ...

Kλιματική αλλαγή | Ποιες χώρες και περιοχές στην Ευρώπη κινδυνεύουν περισσότερο - 872 δισ. ευρώ οι απώλειεςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σοφία Κοντογιάννη  /tornosnews.gr   Η κλιματική αλλαγή θα επιφέρει αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη και μεταξύ των επιπτώσεών της θα είναι η άνοδο της στάθμης της θάλασσας και η...

Γιάννης Ρέτσος: Ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται εθνικό σχέδιο για να διατηρηθεί στην κορυφήΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Είναι απαραίτητος ο σχεδιασμός ενός εθνικού πλάνου για να διατηρηθεί στην κορυφή ο  ελληνικός τουρισμός , στα πρότυπα της μελέτης που έχει πραγματοποιήσει ο  ΣΕΤΕ , σύμφωνα με τις ...

ΞΕΕ: Ολοκληρώθηκε το ταξίδι επιτάχυνσης του 6ου κύκλου του CapsuleT - Οι νικητέςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρακαταθήκη της δυναμικής του Επιταχυντή του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος Capsule T , αποτέλεσε και φέτος η τελετή λήξης του 6ου κύκλου και η απονομή των βραβείων του π...

Σύσκεψη για τα θέματα της κρουαζιέρας στο Υπουργείο Τουρισμού ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Συνάντηση για  την στρατηγική και τις πολιτικές στον τομέα της κρουαζιέρας , πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη με τον υφυπουργό Εμπορικής Να...