ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο τουρισμός παραμένει ανθεκτικός - Κλειδί για το μέλλον η αξιοποίηση της τεχνολογίας

Με αιχμή του δόρατος την τεχνολογία και την ανάλυση δεδομένων για να γίνεται η αναπροσαρμογή κάθε φορά που αυτό απαιτείται, σε συνδυασμό με ένα σαφές πλάνο στρατηγικής θα καταφέρει η Ελλάδα να παραμείνει ανθεκτική στον τομέα του τουρισμού, παρά τις κρίσεις που αυτός υφίσταται. Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο του webinar «Travel resilience» που διοργάνωσε το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο τουρισμός είναι και θα είναι ανθεκτικός και όπως έχει διαπιστωθεί στο πέρασμα του χρόνου κάθε φορά ανακάμπτει και θα συνεχίσει να το κάνει. Σε αυτό συμφώνησαν και οι τρεις ομιλητές, ενώ τόνισαν ότι το κλειδί για να ξεπεράσουμε τις κρίσεις, είναι η αξιοποίηση μοντέλων που δίνει η τεχνολογία και βοηθά τις επιχειρήσεις και τους προορισμούς να παραμένουν ανταγωνιστικές.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Τουρισμού στο Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ Δημήτρη Μπούχαλη, για να καταστεί το τουριστικό προϊόν ανθεκτικό απαιτείται καινοτομία και τεχνολογία η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα. «Είναι σημαντικό να φτιάξουμε τους χρηματοοικονομικούς πυλώνες μας. Οι λέξεις κλειδιά είναι ρευστότητα, διοίκηση και διανομή. Ειδικά στο θέμα της διοίκησης προσωπικού, θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα φέτος, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, καθώς έχουμε χάσει πάρα πολλούς εργαζόμενους, εκ των οποίων ένας πολύ μεγάλος αριθμός μεταπήδησε σε άλλους κλάδους και διαπιστώνουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να γυρίσουν πίσω στον τουρισμό και στην ξενοδοχία. Ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα φέτος θα είναι τα κόστη. Η τιμή της ενέργειας θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και θα έχει τεράστια επίδραση και στις αγορές μας καθώς θα μειωθεί το budget του ταξιδιώτη», σημείωσε ο κ. Μπούχαλης.

«Είναι σημαντικό να συμβουλευτούμε τις έρευνες και τη βιβλιογραφία που αναπτύσσεται εδώ και 35 χρόνια, για την τουριστική ανάπτυξη, τη διοίκηση, το marketing, την διανομή και την αειφόρο λειτουργία. Όσο αφορά την τεχνολογία παρατηρείται έλλειψη στην απορρόφηση της καινοτομίας που δημιουργεί στρατηγικά μειονεκτήματα. Στην εποχή του smart τουρισμού και του metaverse, η τεχνολογία θα είναι βασικός συντελεστής της ανταγωνιστικότητας», τόνισε ο κ. Μπούχαλης.

«Με τα δεδομένα που υπάρχουν στον κόσμο και την ανάπτυξη της τεχνολογίας δημιουργούνται μοντέλα που πρέπει να αξιοποιούμε και να έχουμε την ευελιξία να αναπροσαρμοζόμαστε», τόνισε ο CEO της AQ Strategy Γιάννης Τσάκαλος, ωστόσο επεσήμανε ότι η στρατηγική επικοινωνίας έρχεται ως αποτέλεσμα μιας γενικότερης στρατηγικής, η οποία πρέπει να μπορεί να εφαρμόζεται και να διαθέτει μηχανισμό διαχείρισης της όποιας κατάστασης προκύπτει, καθώς και να υπάρχει η ευελιξία τόσο στον προορισμό όσο και στην επιχείρηση να ανταποκριθεί στις αλλαγές.

Ήδη, όπως σημείωσε ο κ. Τσάκαλος οι αλλαγές που έρχονται είναι ριζικές. «Το 60% πληθυσμού παγκοσμίως είναι κάτω των 40 ετών. Πρόκειται για γενιές εντελώς διαφορετικές από τους boomers και την Generation x. Αναζητούν εντελώς διαφορετικά πράγματα, νέους προορισμούς, νέες εμπειρίες, λαμβάνουν υπόψη την αειφορία και την κλιματική αλλαγή. Η εκθετική ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλάζει ήδη όλα τα δεδομένα στον τουρισμό. Μπορεί και πρέπει η τεχνολογία να είναι αρωγός στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης ή προορισμού. Αυτό απαιτεί νέα διαχείριση δυναμική με μοντέλα που μπορούν να προσαρμοστούν ανά πάσα στιγμή, αναλύοντας συνεχώς τα δεδομένα. Είναι λοιπόν σημαντικό να υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο που μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια μια επιχείρηση ή έναν προορισμό, όμως εξίσου σημαντική είναι και η εφαρμογή. Εκεί πάσχουμε», τόνισε.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος υλοποιεί από το 2019 την πρωτοβουλία για την προώθηση των νεοφυών επιχειρήσεων, με σκοπό, όπως ανέφερε η διευθύντρια Capsule T travel και Accelerator Hospitality Κατερίνα Σαριδάκη, να στηρίξει αφενός το κομμάτι των start ups όχι μόνο για να ενισχυθεί η προσπάθεια των νέων ανθρώπων αλλά και για να βοηθηθούν οι ξενοδόχοι να αξιοποιήσουν τα εργαλεία της τεχνολογίας. «Η τεχνολογία δεν είναι τα social media. Αυτί είναι ένα μικρό κομμάτι και αποτέλεσε το πρώτο βήμα αλλά είναι μόνο ένα μικρό εργαλείο. Όλο το υπόλοιπο κομμάτι που αφορά τον τρόπο άντλησης δεδομένων, την εξοικονόμηση ενέργειας και τον ανταγωνισμό με άλλους προορισμούς όχι μόνο εντός αλλά και εκτός Ελλάδας θέλει πολλή δουλειά και θέλει τις κατάλληλες υποδομές, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις αλλά και για τον προορισμό. Η τεχνολογία παρέχει τα συστήματα που θα εξοικονομήσουν χρόνο και κόστος», σημείωσε. Μάλιστα, η κ. Σαριδάκη υπογράμμισε ότι μέσα στην πανδημία πολλές start ups άλλαξαν προσανατολισμό προκειμένου να βρουν λύσεις στα νέα ζητήματα που προέκυψαν λόγω της κρίσης. Αναφέρθηκε επίσης στους digital nomads ως μια νέα πραγματικότητα που μπορεί να συνδράμει στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και στην ανάγκη που υπάρχει για υποδομές και δίκτυο, τα οποία θα στηρίξουν αυτήν την κατηγορία εργαζομένων.

 

 

ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιπτώσεις στον τουρισμό - Άρθρο του Άρη Ζήκου, Επιστημονικού Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

KReport/  Του Άρη Ίκκου (*) Ο καταστροφικός πόλεμος στην Ουκρανία, εκτός από τις τραγικές επιπτώσεις που επιφέρει στη χώρα αυτή, έχει σημαντικές επιπτώσεις σε πολλούς κλάδους της π...

ΤτΕ: Πλεόνασμα 60,8 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022 στο ταξιδιωτικό ισοζύγιοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το…δεξί μπήκε ο Ιανουάριος για τον ελληνικό τουρισμό. Όπως αποτυπώνεται στα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 60,8 εκατ. ευ...

Γιάννης Πλακιωτάκης: «Πώς το Υπουργείο Ναυτιλίας στηρίζει τον θεματικό τουρισμό»ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Tο σημαντικό βήμα για τον καταδυτικό τουρισμό Δυο πράγματα «καίνε» αυτή την περίοδο τον Γιάννη Πλακιωτάκη. H ασφάλεια των ελληνικών πλοίων και των ναυτικών που ταξιδεύουν κοντά σ...

ΞΕΕ: Μέση πληρότητα 28,2% στα ξενοδοχεία το τρίμηνο Δεκεμβρίου - ΦεβρουαρίουΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) έχει αναθέσει στο ΙΤΕΠ την διενέργεια μιας εβδομαδιαίας έρευνας πάνελ αποκλειστικά για τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας ορεινού και π...

Νέο διοικητικό συμβούλιο στο Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ)ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Νέο διοικητικό συμβούλιο στο Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), αναδείχθηκε από τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης πο...

Στα ύψη η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας το α' δίμηνο του 2022ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εντυπωσιακή αύξηση κατέγραψε η επιβατική κίνηση το δίμηνο Ιανουαρίου -Φεβρουαρίου 2022 στα όλα τα αεροδρόμια της χώρας με τον συνολικό αριθμό των διακινηθέντων επιβατών να φθάνει τ...