ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Χ. Πάλλης: Ποιοτικός Τουρισμός ως μοχλός ανάπτυξης, αντίδοτο στην κρίση

Γράφει ο Χρήστος Πάλλης - 

Ο τουρισμός  αποτελεί τον σημαντικότερο τομέα της ελληνικής οικονομίας.
Ειδικά κατά την διάρκεια της μεγάλης κρίσης που διέρχεται η χώρα μας αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς, για πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και για αρκετές περιοχές της χώρας μας.

Με συνεισφορά στο ΑΕΠ να ξεπερνά άμεσα το 17% και έμμεσα πάνω από 30%.
Ο τομέας του τουρισμού καλείται συνεχώς να προσαρμοστεί σε νέες προκλήσεις που προκύπτουν είτε από εσωτερικούς παράγοντες της χώρας (οικονομική σταθερότητα, ανασφάλεια, οικονομική κρίση), είτε από εσωτερικές κοινωνικοπολιτικές αναταραχές σε ανταγωνίστριες χώρες.

Είναι γνωστό ότι η παγκόσμια τουριστική πραγματικότητα εξελίσσεται, νέοι προορισμοί νέες καινοτόμες υπηρεσίες αναπτύσσονται, ώστε καθίσταται η ανάγκη να ανταποκριθούμε πιο πιεστικά στα νέα διεθνή τουριστικά δεδομένα.

Σήμερα ο αριθμός των αφίξεων δεν πρέπει μόνο να μας ικανοποιεί, αλλά χρειάζεται μία στροφή στρατηγικής στον ποιοτικό τουρισμό που θα έχει αποτελέσματα τόσο σε τοπικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Η επιδιωκόμενη στρατηγική πρέπει να στηρίζεται στις εξής παραμέτρους :
1) Διαφοροποίηση του πρότυπου ανάπτυξης που συνδέεται αποκλειστικά με τον μαζικό τουρισμό
α.   το πρότυπο αυτό ταυτίζεται με μικρή τουριστική περίοδο
β. οι υπηρεσίες και οι υποδομές αυτού του προτύπου οδήγησαν σε υποβάθμιση ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

2) Αναβάθμιση των υποδομών
α. δημόσιες υποδομές (λιμάνια, μαρίνες, βιολογικοί καθαρισμοί, αεροδρόμια, οδικοί άξονες)
β. ιδιωτικές υποδομές π.χ. (κατασκευή νέων σύγχρονων τουριστικών μονάδων), αλλά και αναβάθμιση των υπαρχόντων μονάδων από 2 ή 3 αστέρια σε 4 έως 5 αστέρια

3) Αναβάθμιση της εκπαίδευσης και αναβάθμισης του ανθρωπίνου δυναμικού π.χ. (ίδρυση αγγλόφωνων προγραμμάτων σπουδών, προγράμματα κατάρτιση δια βίου εκπαίδευσης)

4) Προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού π.χ. (τουρισμός υγείας, θαλάσσιος, συνεδριακός, θρησκευτικός, τρίτης ηλικίας, αγροτοτουρισμός κλπ), αλλά και θεσμικό πλαίσιο υποστήριξης των νέων μορφών τουρισμού

5) Σχεδιασμός της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με βάση την «Τοπικότητα» σαν βασική διάσταση της τουριστικής ανάπτυξης και από το κράτος που αποφασίζει την τουριστική πολιτική σε νέο τοπίο (ΟΤΑ, κράτος, ιδιώτες)

6) Αναβάθμιση των ήδη τουριστικών αγορών όπως (Γερμανία, Μ.Βρετανία, Σκανδιναβικές χώρες), αλλά και επέκταση σε νέες αγορές (Κίνα, Ασιατικές χώρες κλπ)

Ο τουρισμός είναι το μεγάλο στοίχημα των επόμενων ετών. Η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιήσει όλα τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα, ώστε η στροφή στον ποιοτικό τουρισμό να αποτελέσει τον βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και προόδου της ελληνικής οικονομίας.

Διαβάστε επίσης

Οι Δήμοι θα έχουν λόγο στους περιορισμούς για την τουριστική μίσθωση σπιτιώνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προτάσεις για την ομαλή εξέλιξη του φαινομένου της τουριστικής μίσθωσης σπιτιών στην Ελλάδα κατέθεσαν ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαχειριστών Ακινήτων (ΠΑΣΥΔΑ) και ο Σύλλογος Οικονομία...

Αναβάθμιση για την υποστήριξη του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην ΑκρόποληΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ενόψει της έναρξης της περιόδου υψηλής επισκεψιμότητας σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και Μουσεία και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των χιλιάδων επισκεπτών, το Ταμείο Αρχαιολογικ...

Βρετανικός τουρισμός: Έκρηξη των κρατήσεων τελευταίας στιγμής λόγω BrexitΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η περίοδος ταξιδιωτικών κρατήσεων τελευταίας στιγμής στη βρετανική αγορά ενδέχεται να διευρυνθεί σημαντικά φέτος, πέρα από τα χρονικά όρια που καταλάμβανε τα προηγούμενα χρόνια, κα...

Περιοδεία για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής, σε Μιλάνο και ΡώμηΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στοχευμένη περιοδεία (roadshow) στην Ιταλία πραγματοποίησαν τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού,υπό τον συντονισμό της Εντεταλμένης Περιφερειακής Συμβούλου για τον Τουρισμό της Περ...