ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Malcom McLean : Ένας ηγέτης και οραματιστής που άλλαξε το παγκόσμιο εμπόριο

Σε κάθε βιομηχανία, υπάρχουν ηγέτες και οραματιστές που καινοτομούν, σχεδιάζουν, δημιουργούν και διαμορφώνουν και έτσι επωφελούνται όλοι στην αλυσίδα. Οι ναυτιλιακές, οι εμπορευματικές και οι εφοδιαστικές αλυσίδες δεν αποτελούν εξαίρεση.

Το σημερινό άρθρο αφορά τον κ. Malcom McLean, έναν από τους ηγέτες και τους οραματιστές που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ποιος είναι ο Malcom McLean και γιατί είναι σημαντικός για τη ναυτιλία;

Τα κοντέινερ αποτελούν σημαντικό στοιχείο του παγκόσμιου εμπορίου. Το 2016 η εκτιμώμενη αξία ήταν άνω των 4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, χρησιμοποιώντας περίπου 130 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια γεμάτα με διάφορα φορτία.

Το ταπεινό και απλό κοντέινερ που δημιουργήθηκε το 1956 είναι αναγνωρισμένο παγκοσμίως ως μία από τις μεγαλύτερες εφευρέσεις του σύγχρονου κόσμου, που άλλαξε εντελώς τον τρόπο με τον οποίο διακινούνται τα αγαθά στον κόσμο όπως επίσης και την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Διαβάστε την συνοπτική ιστορία του Malcom Purcell McLean, του άνθρωπου που έχει ονομαστεί ως ο Πατέρας του Containerisation.

Ο Malcom Purcell McLean γεννήθηκε το 1913 κοντά στο Maxton στη νοτιοανατολική Βόρεια Καρολίνα. Ξεκίνησε μια μικρή εταιρεία με φορτηγά για τη μεταφορά γεωργικών προϊόντων και αγαθών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αυτό που ξεκίνησε ως μια εταιρεία φορτηγών που ονομαζόταν McLean Trucking Company το 1930, τελικά άνθισε και εξελίχθηκε σε μια εταιρεία με πάνω από 1.700 φορτηγά.

Εκείνη την περίοδο, όταν ο Malcom παρέδιδε αγαθά στις αποβάθρες, συνειδητοποίησε ότι υπήρξε μεγάλη αναποτελεσματικότητα στη μέθοδο “break-bulk” της μεταφοράς αγαθών με καράβιακαι συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί.

Συνειδητοποίησε ότι ξόδευε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του την στιγμή που περίμενε να παραδώσει μπάλες βαμβακιού, βλέποντας το γενικότερο σύστημα φόρτωσης να μην είναι αποδοτικό και να δημιουργεί μεγάλες καθυστερήσεις στην φόρτωση των προϊόντων στα καράβια, κάτι που σήμαινε χάσιμο χρόνο και συνεπώς χρημάτων.

Αναρωτιόταν πόσο εύκολο θα ήταν να ανασηκωθεί ολόκληρο το ρυμουλκούμενο του φορτηγού και να τοποθετηθεί στο πλοίο αντί να ξεφορτώνονται ένα ένα τα προϊόντα από το φορτηγό του και να φορτώνονται και πάλι ένα ένα στο πλοίο. Φυσικά τέτοιες ιδέες χρειαζόταν χρήματα και χρόνο για την υλοποίηση τους.

Για την επόμενη δεκαετία, ο Malcom επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη της επιχείρησης του και τελικά στις αρχές της δεκαετίας του 1950, είχε καταφέρει να έχει τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών στο Νότο και το πέμπτο μεγαλύτερο στη χώρα, το οποίο περιλάμβανε 1.776 φορτηγά και 37 τερματικά κατά μήκος της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ.

Αλλά παρόλο που η επιχείρηση μεγάλωνε, η σκέψη που είχε το 1937 συνέχιζε να βρίσκεται στο πίσω μέρος του μυαλού του και ήξερε ότι πρέπει να υπάρχει ένας πιο αποτελεσματικός τρόπος να μεταφέρεται το φορτίο κατά μήκος της ακτογραμμής των ΗΠΑ, τουλάχιστον…

Αυτή η σκέψη, ότι δηλαδή σε ένα μόνο πλοίο θα μπορούσε να φορτώσει εκατοντάδες ρυμουλκούμενα χωρίς τα πολλά έξοδα που αντιμετώπιζαν στις οδικές μεταφορές, όπως το κόστος των καυσίμων, το κόστος εργασίας, ο χρόνος μετακίνησης φορτηγών και ρυμουλκούμενων, οι περιορισμοί του βάρους, των ζημιών, της συντήρησης και επισκευής στα φορτηγά και τα ρυμουλκούμενα.

Αλλά υπήρχαν και κάποια προβλήματα στο σχέδιο αυτό, το οποίο ήταν κυρίως οι τροχοί του ρυμουλκούμενου και τον χώρο που θα καταλάμβαναν όπως επίσης και το ότι δεν θα ήταν δυνατόν να φορτωθούν το ένα πάνω στο άλλο.

Έτσι, σκέφτηκε να αφαιρέσει τους τροχούς και να φορτώσει μόνο τα ρυμουλκούμενα σώματα που θα του επιτρέψουν όχι μόνο να μειώσει τον χώρο που θα καταλαμβάνουν, αλλά και να επιτρέψει αυτά τα ρυμουλκούμενα να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο.

Έτσι, ουσιαστικά το σχέδιο ήταν ότι ένα ρυμουλκούμενο χωρίς τους τροχούς θα φορτώνονταν σε ένα πλοίο, και μαζί με τα προϊόντα που περιέχονται μέσα σε αυτό θα μεταφέρονταν από ένα λιμάνι σε κάποιο άλλο. Αυτή η σκέψη ήταν η αρχή για την μελλοντική μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων.

Ο Malcom όμως συνειδητοποίησε ότι η αγορά του σώματος ρυμουλκούμενων και η μεταφορά τους με φορτηγά δεν θα ήταν τόσο εύκολη όσο σκέφτηκε.

Ο Keith Tantlinger, ήταν ένας μηχανικός στον οποίο ενέθεσε ο Malcom να σχεδιάσει εμπορευματοκιβώτια που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά αγαθών αντί για τα σώματα ρυμουλκούμενων όπως είχαν σχεδιαστεί αρχικά. Ο Keith είχε σχεδιάσει ήδη ένα εμπορευματοκιβώτιο που είχε την ικανότητα και την αντοχή να στοιβάζεται ψηλά.

Πηγή: e-nautilia.gr

Διαβάστε επίσης

Μεταμορφώνεται η μαρίνα Αλίμου!Ναυτιλία

«Λίφτινγκ» εκατομμυρίων ευρώ - boutique ξενοδοχείο, εστιατόρια και καταστήματα Σημαντικά αναμένεται να αναβαθμιστούν τα επόμενα πέντε έτη οι εγκαταστάσεις της μαρίνας Αλίμου, η οπο...

Εξιτήριο από τον «Ευαγγελισμό» έλαβε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. ΠλακιωτάκηςΝαυτιλία

Εξιτήριο από τον «Ευαγγελισμό» έλαβε την Τρίτη ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος είχε νοσήσει από κορωνοϊό. Ο κ.  Πλακιωτάκης είχε εισαχθεί στο νοσοκομείο στις 28...

Η υπεραλίευση θα συνεχιστεί με ή χωρίς συμφωνία ΕΕ-Βρετανίας - Ρεπορτάζ του Κώστα ΑργυρούΝαυτιλία

Οι αρμόδιοι υπουργοί Αλιείας των 27 χωρών της ΕΕ κατέληξαν την περασμένη εβδομάδα σε συμφωνία για τα αλιευτικά αποθέματα και τις ποσοστώσεις και ενώ ακόμα είναι ασαφές αν τελικά θα...

Ακυβέρνητο δεξαμενόπλοιο με 18 επιβαίνοντες ανοιχτά του Κάβο ΝτόροΝαυτιλία

Δεξαμενόπλοιο  που είχε αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Ελευσίνα βρίσκεται ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης ανοιχτά του Κάβο Ντόρο (1,5 ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του...

16 Έλληνες στους 100 σημαντικότερους ανθρώπους της ναυτιλίας της Loyd's ListΝαυτιλία

Στη λίστα με τους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία, «φιγουράρουν» και 16 Έλληνες, όπως αναφέρεται στην ετήσια κλίμακα της διεθνούς ναυτιλιακ...

Υπόθεση κατασκοπείας: η πρόσληψη στη SAOS Ferries του Θρακιώτη μάγειρα που συνελήφθηΝαυτιλία

Είχε υποβάλλει αίτηση να εργαστεί ως μάγειρας στα πλοία της SAOS Ferries του Φώτη Μανούση, πριν ακόμα αυτή αναλάβει δρομολόγια στα Δωδεκάνησα και όταν εξυπηρετούσε την γραμμή Σαμοθ...