ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"Μαχαίρι" στις άγονες γραμμές

Στα επίπεδα των 85 εκατ. ευρώ αναμένεται να διαμορφωθούν τα μισθώματα για τις άγονες γραμμές το 2012, καθώς θεωρείται πλέον βέβαιο ότι κάποιες εξ αυτών θα κοπούν και κάποιες άλλες θα αναδιαρθρωθούν λόγω των σοβαρών δημοσιονομικών προβλημάτων.Επισημαίνεται ότι το 2010 τα συνολικά κονδύλια που διατέθηκαν σε άγονες γραμμές ανήλθαν στα 93 εκατ. ευρώ, ενώ σε ανάλογα επίπεδα εκτιμάται ότι θα κλείσει και το 2011.Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτά τα κονδύλια αφορούν στον τελικό απολογισμό και όχι τον προϋπολογισμό.Σύμφωνα με το λογιστικό σχέδιο που υλοποιεί το υπουργείο Οικονομικών, για να πραγματοποιηθεί ένας διαγωνισμός θα πρέπει να «υπάρχουν» τα χρήματα για το ανώτατο δυνατό μίσθωμα που θεωρητικά μπορεί να ζητηθεί.Στην περίπτωση των αγόνων γραμμών της ακτοπλοΐας με δεδομένο ότι υπάρχουν κατηγορίες μισθωμάτων σε κάθε γραμμή (νέα ή μεγαλύτερης ηλικίας πλοία) υπολογίζεται για την προκήρυξη του διαγωνισμού η ανώτατη δυνατή μίσθωση.Ωστόσο, δεν σημαίνει ότι τελικά θα καταβληθούν αυτά τα ποσά, καθώς σε πολλές περιπτώσεις αντί π.χ. για πλοία «κατηγορίας Ι» θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό πλοία «κατηγορίας ΙΙΙ» (δηλαδή με μικρότερο μίσθωμα). Συνεπώς, για όλες τις γραμμές, όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες, το προϋπολογισθέν κονδύλι θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ, αν πρόκειται για το σύνολο των υφιστάμενων γραμμών.Επισημαίνεται ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2010-2011, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι σχετικοί διαγωνισμοί για τη νέα περίοδο 2011-2012.Οπως έχει αναφέρει η «Ν», συνολικά 35 άγονες γραμμές είναι στον «αέρα», εκ των οποίων οι 22 αφορούν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και οι υπόλοιπες 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.Για την προκήρυξη αυτών των διαγωνισμών απαιτούνταν με τον όρο του ανώτατου μισθώματος περί τα 65 εκατ. ευρώ.Τις προηγούμενες ημέρες τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ήταν σε διαβουλεύσεις προκειμένου να εξευρεθούν οι αναγκαίοι πόροι (έλειπαν 14 εκατ. ευρώ) για την προκήρυξη των διαγωνισμών.Εως ένα βαθμό φαίνεται ότι το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίστηκε όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, ωστόσο πλήρης εικόνα θα υπάρχει στις αρχές της εβδομάδας. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θεωρείται βέβαιο ότι το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας θα ζητήσει την επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων που λήγουν στο τέλος του Οκτωβρίου, με τα υφιστάμενα μισθώματα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προς το παρόν τουλάχιστον αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό αυτή την προοπτική, καθώς τα μισθώματα είναι χαμηλά και ορισμένες γραμμές είναι ζημιογόνες. Το αρμόδιο υπουργείο υποστηρίζει ότι η επέκταση της σύμβασης είναι υποχρεωτική, ωστόσο την άποψη αυτή δεν την ασπάζονται οι ακτοπλόοι. Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, σε ό,τι αφορά τους διαγωνισμούς διατύπωσε την άποψη ότι σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες ζητήσουν παράταση της σύμβασης δεν είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες θα το δεχθούν, αφού δεν είναι υποχρεωτικό. «Αν μια εταιρεία δεν καλύπτει το κόστος λειτουργίας της γραμμής, γιατί να συνεχίσει να την εκτελεί;» αναρωτήθηκε.πηγή¨naftemporiki.gr Το ανωτέρω δημοσίευμα ερμηνεύετε απο τους γνωρίζοντες τα ναυτιλιακά δρώμενα της ακτοπλοίας, πως σίγουρα η συγκοινωνία στο νησί μας θα γυρίσει στην εποχή του 1960 και του 1970 Πειραιά - Υδρα δυο φορές την ημέρα με διάρκεια ταξιδείου κοντά στις τρεις ( 3 ώρες ).Εύχομαι να διαψευτώ και τα πράγματα να γίνουν καλύτερα......ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ !!! Από το hydras Ne

Διαβάστε επίσης

Αγώνας Ανοιχτής Θάλασσας ΥΔΡΑ 2011Ύδρα

Ο Ναυτικός όμιλος Ελλάδος, διοργάνωσε τον Αγώνα Ανοικτής Θαλάσσης  ΥΔΡΑ 2011,  για σκάφη ORCi, IRC ORC Club ,  από την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011 έως και την Κυριακή 30 Οκτωβρίου ...

Η 28η Οκτωβρίου στον ΣαρωνικόΑίγινα

Με ένα σερφάρισμα σε μερικά από τα πιο ενημερωμένα blogs του Αργοσαρωνικού, πήραμε μια καλή γεύση από τις εορταστικές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου. Παντού οι καθιερωμένες εοερταστ...

«Το καλύτερο σχολείο της ζωής μου...»Ύδρα

Μια αυθεντική κοσμοπολίτισσα, η πολυταξιδεμένη και αιώνια έφηβη Φαίνη Ξύδη, θυμάται τη χρυσή εποχή των νεανικών της χρόνων στην Ύδρα. Πήγα σε πολλά σχολεία, σε διαφορετικούς τόπους...

Πάει και ο ΟΤΕΎδρα

Το κατάστημα του ΟΤΕ στην Ύδρα έκλεισε. Υπήρξαν συνεχείς περικοπές και υποβαθμίσεις στις προσφερόμενες υπηρεσίες του, εδώ και δύο χρόνια. Ούτε τηλεφωνικές συσκευές είχε, ούτε συνδέ...

Το «χρυσό» παιδί της ΎδραςΎδρα

Ο 14χρονος Ιάσων Διαμαντής, παγκόσμιος πρωταθλητής στο καράτε, μιλάει στη Σοφία Μωρές για τη μεγάλη του διάκριοη, τον αθλητισμό και την Πολιτεία. Οι Καιροί που διανύουμε είναι πολύ...

Μουσικά ταξίδια στον ΑργοσαρωνικόΎδρα

Συναυλίες γνωστών καλλιτεχνών διοργανώνει η Περιφερειακή Ενότητα Νήσων στα νησιά του Αργοσαρωνικού “με το ελάχιστο δυνατό κόστος”, όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο Αντιπεριφερειάρχης ...

1ο Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής ΎδραςΎδρα

Στην Ύδρα, ένα νησί που οφείλει το όνομά του στα άφθονα νερά που ανάβλυζαν από τις πηγές του στην αρχαιότητα, και σε μια εποχή που ο πολιτισμός είναι τόσο απαραίτητος όσο και το νε...