ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πόρτο Χέλι: Μια επένδυση με… ιστορία που θα απογειώσει την Ερμιονίδα!

Η προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ για το… ξεχασμένο φιλέτο των 630 στρεμμάτων στη Βερβερόντα ανασύρει από το αρχείο το παλιό, αγαπημένο όνειρο για αεροδρόμιο και άλλες σοβαρές υποδομές τουρισμού στο Πόρτο Χέλι. Του Διονύση Βυθούλκα Από τους πειρατές στους επενδυτές... Ο λόγος για την περιοχή Βερβερόντα στο Πόρτο Χέλι. Λέγεται πως η λιμνοθάλασσα στην περιοχή πήρε το όνομά της από τους Βερβερίνους πειρατές, που τη χρησιμοποιούσαν ως καταφύγιο, αφού τους προσέφερε προστασία από τον καιρό και τους διώκτες τους. Σήμερα, το ΤΑΙΠΕΔ καλεί επενδυτές να δώσουν την προσοχή τους σε μια τουριστική περιοχή που έχει δυνατότητες ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε την έναρξη διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας με σκοπό την αξιοποίηση ακινήτου στη θέση «Βερβερόντα» στο Πόρτο Χέλι. Στην ιστοσελίδα του το Ταμείο, για να προσελκύσει το ενδιαφέρον, αναφέρει: «Το Πορτοχέλι αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Αργολίδας και διαθέτει ιδιαίτερα ανεπτυγμένη τουριστική υποδομή. Προσφέρεται ιδιαίτερα για ιδιοκτήτες θαλασσίων σκαφών, καθώς το λιμάνι του διαθέτει πολύ καλή υποδομή και μεγάλη χωρητικότητα. Παράλληλα, από το λιμάνι του Πορτοχελίου αναχωρούν πλοιάρια για τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού (Ύδρα, Σπέτσες κ.ά.) καθώς και για τα απέναντι παράλια του Τυρού και του Λεωνιδίου». Για το θέμα της επένδυσης τονίζει: «Το ακίνητο έχει συνολική έκταση 627.417,84 τ.μ. Το σχήμα του είναι μορφής επιμήκους πολυγώνου με μεγάλη πρόσοψη προς την παραλία. Τα νότια όρια του ακινήτου εκτείνονται σχεδόν σε όλο το πλάτος της λιμνοθάλασσας Βερβερόντας και του Όρμου του Πορτοχελίου, σε μήκος περί τα 2.600 μ., και συνορεύουν με τα όρια του οικισμού του Πορτοχελίου». Και προσθέτει: «Το μεγαλύτερο τμήμα του ακινήτου καταλαμβάνεται από χέρσες εκτάσεις με θαμνώδη ή καθόλου βλάστηση. Το τμήμα του ακινήτου προς τα νότια όριά του είναι επίπεδο, ενώ προς τα βόρεια όρια εκτείνεται στις πλαγιές των λόφων βόρεια του Πορτοχελίου με απεριόριστη και πανοραμική θέα προς τη θάλασσα, τη λιμνοθάλασσα της Βερβερόντας και τον λιμένα του ομώνυμου οικισμού». Επίσης, στην προτεινόμενη αξιοποίηση περιλαμβάνεται η πραγματοποίηση «στο πλαίσιο του Ν. 3986/2011 με την εκπόνηση μελέτης ΕΣΧΑΔΑ και ανάπτυξη του ακινήτου με τη «Μεικτή Χρήση» σε δύο Ζώνες Υποδοχής. Η μεν πρώτη Ζώνη προτείνεται να υποδεχθεί χρήσεις Τουρισμού και Αναψυχής και, συγκεκριμένα, σύνθετα τουριστικά καταλύματα και γήπεδο γκολφ 9 οπών, η δε δεύτερη Ζώνη προτείνεται να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία αεροδρομίου τύπου Β». Η αξιοποίηση της έκτασης βρέθηκε και στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε η διοίκηση του Ταμείου με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Π. Τατούλη. Η ιστορία Στην περιοχή τη δεκαετία 1960-1970 λειτουργούσε ιδιωτικό αεροδρόμιο, όπου η Ολυμπιακή εκτελούσε δρομολόγια. Την περίοδο της Χούντας έγινε προσπάθεια να κατασκευαστεί αεροδρόμιο κοντά στην είσοδο του χωριού, πράγμα που δεν αποπερατώθηκε ποτέ, γιατί το 1974 αποφασίστηκε να μη συνεχιστεί η χρηματοδότηση του έργου, λόγω σκανδαλωδών αποζημιώσεων που είχαν δοθεί. Σε άρθρα της εποχής διαβάζουμε ότι σε σύσκεψη που είχε γίνει υπό την προεδρία του τότε γενικού γραμματέα του ΕΟΤ – στην οποία συμμετείχαν και επιχειρηματίες ξενοδοχείων στο Πόρτο Χέλι-, ανακοινώθηκε πως οριστική απόφαση της κυβέρνησης αποτελεί η κατασκευή αεροδρομίου στη συγκεκριμένη περιοχή. Ο ΓΓ του ΕΟΤ είχε προσθέσει ότι ήταν σε εξέλιξη ευρεία εκστρατεία προβολής της περιοχής στο εξωτερικό και ότι παράλληλα συντασσόταν μελέτη ανάπτυξης και τουριστικής αξιοποίησης της περιοχής. Σχετικά με το αεροδρόμιο έλεγε ότι θα γίνει στην περιοχή Βερβερόντα και θα διέθετε διάδρομο 2.400 μ. περίπου. Στη συνέχεια αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο. Ένα από τα δημοσιεύματα τότε έκανε λόγο για «χορό 30 εκατομμυρίων λιρών». Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «η εθνική κυβέρνηση ακύρωσε την απαλλοτρίωση αγροτικής έκτασης στο Πόρτο Χέλι, όπου επρόκειτο να κατασκευαστεί αεροδρόμιο, για να εξυπηρετήσει την τουριστική περιοχή. Όλα αυτά θα στοίχιζαν στο κράτος 10 εκατομμύρια λίρες Αιγύπτου για τις απαλλοτριώσεις και περίπου 20 εκατομμύρια λίρες για το αεροδρόμιο. Και όλα αυτά είχαν αποφασιστεί διότι είχαν δοθεί άδειες να κατασκευαστούν περίπου 15 ξενοδοχεία στην περιοχή, όλα με δάνεια».__

Διαβάστε επίσης

Σπετσιώτες το 1938 στη ΕρμιονίδαΕρμιονίδα

Μια ιστορική φωτογραφία από την εκδρομή Σπετσιωτών στο Καστρί Ερμιονίδας, την 1η Νοεμβρίου 19?38, λάβαμε από φίλους του SΜ στο νησί. Σκοπός της εκδρομής ήταν το προσκύνημα στο πρώη...

Από τη Θερμησία Ερμιονίδας απογειώθηκε το ελικόπτερο που "δείχνει" ΜαζιώτηΕρμιονίδα

Από τη Θερμησία Ερμιονίδας απογειώθηκε το ελικόπτερο το οποίο φέρεται πως θα χρησιμοποιείτο για την επιχείρηση απόδρασης του Νίκου Μαζιώτη. Μέσα στο  ελικόπτερο που επιχείρησε να π...

Tο 2ο “Θερινό Σχολείο Τοπικής Ιστορίας” και φέτος από τον Δήμο ΕρμιονίδαςΕρμιονίδα

Ο Δήμος Ερμιονίδας διοργανώνει και φέτος το Καλοκαίρι το 2ο “Θερινό Σχολείο Τοπικής Ιστορίας” με στόχο να προβληθεί ο αρχαιολογικός πλούτος της Ερμιονίδας στη διεθνή ακαδημαϊκή κοι...

Παραμένουν επ’ αόριστον κλειστές η παλιά και νέα εθνική Κορίνθου-ΑθήναςΕρμιονίδα

Επ’ αόριστον έχουν κλείσει οι αγρότες την εθνική οδό Κορίνθου – Αθήνας, τόσο στην νέα όσο και στην παλαιά εθνική οδό, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται από μικρή παράκαμψη μ...