Όταν ο Σαρωνικός ήταν ρομαντικός

Πίσω στη δεκαετία του ’60 και ΄70... Τότε το ταξίδι στα νησάκια και τα μέρη του Σαρωνικού δεν ήταν απλή διαδρομή, αλλά πολύωρο ρομαντζάρισμα στο κατάστρωμα και στα σαλόνια, σε μερικά από τα πιο γνωστά «ποστάλια» της ελληνικής ναυτιλίας. Γράφει ο Γιάννης Μητσόπουλος Συγκεντρώσαμε μερικές εικόνες που θα σας θυμίσουν τα πλοία που αγαπήσατε. Μια ζωή και μια εποχή που εκτοπίστηκαν από την ταχύτητα που πρόσφεραν τα νέα υδροπτέρυγα. Οι έξι ώρες του ταξιδιού έγιναν οι μισές, αλλά χάθηκε η απόλαυση του ήλιου και της θαλασσινής αύρας του καταστρώματος. Οι ιδιοκτήτες τους τα αγάπησαν, γιατί ήταν η πρώτη «μαγιά», που τους έκανε πλούσιους και εφοπλιστές. Εμείς οι επιβάτες, γιατί ήταν αντικείμενο ελπίδας και προσδοκίας για μια καλύτερη ζωή. Και γιατί ακόμα μας έκαναν να ονειρευτούμε και –γιατί όχι– να ερωτευτούμε. Νιόπαντρο ζευγάρι τη δεκαετία του ’60 στην πρύμνη της «ΝΕΡΑΪΔΑΣ» ταξιδεύει για τον Πειραιά. Το Πάσχα του 1962 άρχισε στον Αργοσαρωνικό δρομολόγια το πρώτο υδροπτέρυγο πλοίο με το όνομα «EXPRESS», που εδώ το βλέπετε στο λιμάνι του Ναυπλίου. Η πρωτοποριακή -για την εποχή- ιδέα της δρομολόγησής του, που μείωνε τη διάρκεια της διαδρομής στο μισό, ήταν του καπετάν Γιάννη Λάτση, που τότε είχε στην ίδια γραμμή το «ΝΕΡΑΪΔΑ» και αργότερα δρομολόγησε και τον «ΠΟΡΤΟΚΑΛΗ ΗΛΙΟ». Αυτή η επιλογή έφερε αργότερα τα «ιπτάμενα δελφίνια», που κατά μερικούς έλυσαν το πρόβλημα του Σαρωνικού, κατ' άλλους κατέστρεψαν την τοπική ακτοπλοΐα. Επιβάτες στο σαλόνι Β’ θέσης στη «ΝΕΡΑΪΔΑ» ταξιδεύουν για Πειραιά τη δεκαετία του ΄60. Το πλοίο «SARONIS» καθώς φεύγει από το λιμάνι της Ύδρας. Ήταν γερμανικής κατασκευής, ιδιοκτησίας Κονταρίνη και ταξίδεψε στη γραμμή του Αργοσαρωνικού από το 1959 μέχρι και τις πρώτες χρονιές της δεκαετίας του ‘70. Πληροφορίες αναφέρουν ότι διαλύθηκε σε παλιοσίδερα στην Τουρκία, στα πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας του 2000. Αυτό είναι ταξίδι! Χειμώνας, συννεφιά, κρύο, αλλά η παρέα απολαμβάνει τη «ρομαντσάδα» καταστρώματος στη «ΝΕΡΑΪΔΑ». Το «ΚΑΜΕΛΙΑ» ήταν από τα πρώτα σύγχρονα και μεγάλα επιβατικά που ναυπηγήθηκε από ελληνικά ναυπηγεία και ήταν ιδιοκτησίας Βατικιώτη. Άρχισε τα ταξίδια του στη γραμμή του Αργοσαρωνικού αρχές της δεκαετίας του ’60 και έμεινε στην ίδια ρότα για είκοσι περίπου χρόνια. Σύγχρονο για την εποχή, γρήγορο, καθαρό, άνετο, καλοτάξιδο και ασφαλές, αγαπήθηκε αμέσως από τους επιβάτες. Στη φωτογραφία σαλπάρει από το λιμάνι της Ερμιόνης. Αναχώρηση από τον Πειραιά με τη «ΝΕΡΑΪΔΑ» για το ημερήσιο δρομολόγιο μέχρι τις Σπέτσες. Δεκαετία του ’60.

Διαβάστε επίσης

Πολιτική «Σαλάτα»Ερμιονίδα

Μια χαρτογράφηση τάσεων και καταστάσεων λίγο πριν από τις εκλογές, σε μια πολιτική σκηνή 400 υποψήφιων δημοτικών συμβούλων και δημάρχων 6, για σχεδόν 10.000 ψηφοφόρους!Γράφει ο Γιά...

Οι τουλίπες και οι «Δολίνες» Ερμιονίδα

Φαινόμενα της φύσης που έγιναν γιορτινά έθιμα και στοιχεία παράδοσης, πλουτίζοντας την άχαρη ζωή των Διδύμων, ενός παραμελημένου αλλά γοητευτικού χωριού της Αργολίδας.Γράφει ο Γιάν...

To… «Koυνούπι» που βρυχάταιΕρμιονίδα

Τέσσερις επιβαρυντικές δικαστικές αποφάσεις κατά πλούσιου εφοπλιστή, που ήθελε να κλείσει την απλή πρόσβαση στην μαγευτική ακτή «Κουνούπι» στον Άγιο Αιμιλιανό, στο Πόρτο Χέλι, σημα...