Η Volkswagen ακυρώνει την επένδυση στην Τουρκία - Ρεπορτάζ του Κώστα Αργυρού
Σημαντικό πλήγμα για την τουρκική οικονομία, αλλά και τον πρόεδρο Ερντογάν προσωπικά, αφού επρόκειτο για ένα σχέδιο ύψους δισεκατομμυρίων αλλά και με ιδιαίτερο «συμβολισμό»
Οτι δεν κατάφεραν οι συστηματικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η ανάμιξη του Ταγίπ Ερντογάν σε μια σειρά από πολεμικά μέτωπα στη Μέση Ανατολή φαίνεται ότι το πετυχαίνει ο... covid-19. Η Volkswagen ανακοίνωσε σήμερα ότι ακύρωσε οριστικά τα σχέδιά της για ένα νέο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Τουρκία. Η εταιρία σταματάει τον σχεδιασμό για ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής πολλαπλών εμπορικών σημάτων στη χώρα, επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της. Ως αιτιολογία για αυτή την απόφαση αναφέρθηκε η πτώση της παγκόσμιας ζήτησης αυτοκινήτων, που προκλήθηκε από την κρίση του covid-19. «Υπό τη σημερινή προοπτική, δεν είναι επομένως απαραίτητο να δημιουργηθούν πρόσθετες μονάδες παραγωγής». Η επιχείρηση είχε προϋπολογίσει μια επένδυση δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία πάγωσε προσωρινά εξαιτίας της τουρκικής στρατιωτικής επίθεσης στη γειτονική Συρία το περασμένο φθινόπωρο και ανέβαλε την απόφαση αρκετές φορές αργότερα. Η Τουρκία επιβεβαίωσε και αυτή την ακύρωση της VW για το εργοστάσιο, η οποία θεωρείται σημαντικό πλήγμα για την οικονομία της αλλά και το «πρεστίζ» της.
Το έργο για το εργοστάσιο στη Μανίσα κοντά στη Σμύρνη ήταν στην πραγματικότητα μια ειλημμένη απόφαση, αλλά τέθηκε σε αναστολή μετά τη διεθνή κατακραυγή για τη στάση της Τουρκίας στη Συρία. Ωστόσο η εκκίνηση του project βρισκόταν με βάση τις ανακοινώσεις και των δύο πλευρών σε «τελικό στάδιο». Η εταιρεία είχε ήδη ιδρύσει μια τουρκική θυγατρική, η οποία εγγράφηκε στο εμπορικό μητρώο και είχε αρχικό κεφάλαιο 164 εκατομμύρια δολάρια.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να δημιουργηθούν 4.000 θέσεις εργασίας στη δυτική Τουρκία. Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το νέο εργοστάσιο είχε σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει τη μελλοντική επέκταση της αυτοκινητοβιομηχανίας σε νέες αγορές, ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Μεταξύ άλλων η Volkswagen ήθελε να δημιουργήσει νέες μονάδες για το Passat και το Superb της θυγατρικής του μάρκας Skoda. Μέχρι 300.000 αυτοκίνητα υπολογιζόταν ότι θα βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης σε αυτό το υπερσύγχρονο εργοστάσιο πολλαπλών εμπορικών σημάτων.
Τώρα όλα τα προγραμματισμένα έργα παραγωγής οχημάτων θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν και να υλοποιηθούν εντός του υπάρχοντος δικτύου παραγωγής.