ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σάλος από την κατάργηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς- Κύθηρα

Θύελλα αντιδράσεων από κατοίκους, φορείς και την Περιφέρεια Αττικής προκαλεί η ενδεχόμενη διακοπή της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Καστέλι. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από την πλοιοκτήτρια εταιρεία LANE του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», που έχει σύμβαση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, στο τέλος του μήνα, ήδη όμως οι κάτοικοι είναι στο πόδι… Κάτοικοι των Κυθήρων και των Αντικυθήρων έχουν στείλει εξώδικη δήλωση-διαμαρτυρία προς τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ενώ ανάλογη επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας έχει αποστείλει και ο μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ. Σε περίπτωση που η συγκεκριμένη εταιρεία δεν θα θελήσει να συνεχίσει την τακτική δρομολόγησή του πλοίου, το υπουργείο Ναυτιλίας, αναμένεται να ακολουθήσει συγκεκριμένη διαδικασία, προκειμένου να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε νέα προκήρυξη της συγκεκριμένης γραμμής.Ο ακτοπλοϊκός κλάδος, πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα των τραπεζών και χρήζει συγχωνεύσεων, όχι μόνο σε καθαρά εταιρικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο δρομολογίων τόσο στην Αδριατική όσο και στο Αιγαίο, καθώς η περίοδος της αυτο-ρύθμισης της αγοράς έχει τελειώσει προ πολλού, τονίζουν σύμβουλοι ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων. Ασύμφορο το δρομολόγιο λέει το υπουργείο Ναυτιλίας Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναφερόμενος στο θέμα της γραμμής των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, είπε ότι έχει συζητηθεί εκτενώς με βουλευτές του Πειραιά, κατοίκους και φορείς των δύο νησιών και επισήμανε ότι οι κάτοικοί τους καλύπτονται ήδη με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, μέσω Πελοποννήσου από τη Νεάπολη. Σχετικά με το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε πως η πλοιοκτήτρια εταιρεία από τον Ιούνιο του 2013 έχει γνωστοποιήσει ότι δεν ενδιαφέρεται να συνεχίσει το δρομολόγιο. Έκανε λόγο για υψηλό μίσθωμα σε μια γραμμή που εξυπηρετεί πολύ χαμηλό αριθμό επιβατών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά, πως είναι σχεδόν 200 ευρώ η επιδότηση ανά επιβάτη, όταν ο μεγαλύτερος όγκος αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν προς τα εκεί, μετακινούνται οδικώς από την Πελοπόννησο μέσω του λιμανιού της Νεάπολης Βοιών. Πρόσθεσε, επίσης, ότι στόχος του υπουργείου είναι να συνεχιστεί η επιδότηση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, αλλά ανέφερε ότι καμία εταιρεία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και γίνεται προσπάθεια να επιδοτηθούν γραμμές από Γύθειο όσο και από το Καστέλι για να καλυφθούν οι συγκοινωνιακές ανάγκες των Κυθήρων και των Αντικυθήρων. Σημειώνεται ότι τα δύο νησιά εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά από τη Νεάπολη Βοιών στην Πελοπόννησο με το επιβατηγό πλοίο «Πορφυρούσα», με έξι δρομολόγια την εβδομάδα εκτός της Πέμπτης και από τον Πειραιά με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» δύο φορές την εβδομάδα. Επί ποδός πολέμου οι κάτοικοι Την περασμένη Κυριακή 12/01 πραγματοποιήθηκε Παγκυθηραϊκή συγκέντρωση για το ακτοπλοϊκό στην εκκλησία της Μυρτιδιώτισσας στην οποία παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον βουλευτή Α’ Πειραιά και Νήσων Θόδωρο Δρίτσα. Ο βουλευτής Πειραιά στην τοποθέτησή του τόνισε την ανάγκη να διατηρηθεί η σύνδεση των δύο νησιών με το διοικητικό κέντρο του Πειραιά καθώς και με το Καστέλι Κισσάμου Κρήτης. Τη διατήρηση δρομολογίου από τον Πειραιά μια φορά την εβδομάδα με ταυτόχρονη ενίσχυση της τοπικής γραμμής από τη Νεάπολη Βοιών ζητεί η ΔΗΜΑΡ και τονίζει ότι οι Κυθήριοι και οι Αντικυθήριοι, όπως όλοι οι νησιώτες, έχουν ίσα δικαιώματα στο μεταφορικό αγαθό όπως και οι υπόλοιποι πολίτες που κατοικούν στην ηπειρωτική χώρα. Αντιδράσεις από την Περιφέρεια Αττικής Μετά από πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη και της παράταξης «Αττική συνεργασία - όχι στο μνημόνιο», συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το μείζον ζήτημα που έχει προκύψει με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, αποδεχόμενο τη σχετική εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη, μετά από διεξοδική συζήτηση, εξέδωσε απόφαση που τονίζει ότι: «το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είναι κατηγορηματικά αντίθετο στη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, την Κρήτη και το Γύθειο και θεωρεί παράνομη και καταχρηστική -δεδομένου ότι υπάρχει σε ισχύ σύμβαση που λήγει το 2016- την αποδρομολόγηση του πλοίου ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ από τη γραμμή. Μια τέτοια απόφαση θα είναι καταστροφική για το μέλλον, τις προοπτικές και τις ζωές των ανθρώπων των δύο Νησιών και έρχεται σε αντίθεση με το Σύνταγμα που προστατεύει τη Νησιωτικότητα.Ζητούμε από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να τηρήσει την υπάρχουσα σύμβαση που εξασφαλίζει την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυθήρων και Αντικυθήρων, τηρώντας την παγία αρχή του δικαίου (pacta sunt servanta), στο πλαίσιο του χρέους που έχει η συντεταγμένη Πολιτεία να σέβεται και να στηρίζει τη Νησιωτικότητα και τις μικρές μας πατρίδες». Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης, δήλωσε: «Η θέση του Περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρού και η δική του ήταν και είναι πάντα αδιαπραγμάτευτη: Στηρίζουμε τη Νησιωτικότητα με έργα και πράξεις και το δικαίωμα των πολιτών των νησιών μας να έχουν σωστή και ασφαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση με το διοικητικό κέντρο και τους βασικούς προορισμούς με τους οποίους τους συνδέουν ιστορικοί δεσμοί και αναπτυξιακές προοπτικές. Πιστεύουμε και ελπίζουμε ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου θα επιδείξει την ανάλογη ευαισθησία και δεν θα συναινέσει στην αποδρομολόγηση του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» το οποίο άλλωστε δεσμεύεται συμβατικά έως το 2016. Η Περιφέρεια Αττικής και σύσσωμο το Περιφερειακό Συμβούλιο θα κάνουν τα πάντα για να μην καταλήξουν τα Κύθηρα ένα ακόμα υποβαθμισμένο νησί και τα Αντικύθηρα -με κρατική βούλα- μια ακόμη ακατοίκητη βραχονησίδα. Μια τέτοια κατάληξη θα είναι ντροπή και κόλαφος για τον σύγχρονο πολιτισμό μας. Ήδη, σήμερα το πρωί, ζήτησα επίσημα από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτη, συνάντηση με διαπαραταξιακή αντιπροσωπεία του Περιφερειακού Συμβουλίου για το μείζον αυτό ζήτημα και ελπίζω να οδηγηθούμε σε λύση με βάση την κοινή λογική».

Διαβάστε επίσης

Στο Τολέδο έργα του Ελ ΓκρέκοΕλλάδα

Στη μεγαλύτερη έκθεση για τον Ελ Γκρέκο που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ και η οποία θα λάβει χώρα στο Τολέδο της Ισπανίας, θα ταξιδέψουν τρία έργα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου από την...

H Kosmocar A.E. – Audi Μέγας Χορηγός της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της E.EΕλλάδα

Η ανάληψη της προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Ελλάδα για το πρώτο εξάμηνο του 2014 είναι θεσμικό καθήκον και ταυτόχρονα μια εθνική προσπάθεια για να ενισχυθε...

Αντώνης Σαμαράς: "Δεν θέλω πρόωρες εκλογές, η ΝΔ θα είναι πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές!"Ελλάδα

Τέλος στα σενάρια περί πρόωρων εκλογών εντός του 2014, θέλησε να δώσει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από το Στρασβούργο όπου βρίσκεται για την παρουσίαση των προτεραιοτήτων της ελ...

Σενάριο αιφνιδιασμού: Εθνικές εκλογές και ευρωεκλογές τον Μάϊο, Περιφερειακές το Φθινόπωρο!Ελλάδα

Αιφνιδιαστική αλλαγή πολιτικού σκηνικού ενόψει Μαΐου. Σύμφωνα με έγκυρη πηγή από κύκλους του κυβερνώντος κόμματος, που φέρνει στο φως το Saronic Magazine, οι κάλπες που θα στηθούν ...