ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ούριος άνεμος για την ελληνική κρουαζιέρα

Αυτή τη στιγμή η Ανατολική Μεσόγειος έχει πραγματικά μία εντυπωσιακή άνοδο και αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες περιοχές
 

Δύο στοιχεία εντυπωσιάζουν τον παρατηρητή του κλάδου της κρουαζιέρας αυτή την περίοδο. Η άνοδος της ζήτησης για κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο και ο μεγάλος αριθμός των πλοίων που επιδιώκουν να κάνουν λιμάνι εκκίνησης κάποιο ελληνικό.

Σε παγκόσμιο επίπεδο η γενική εικόνα της κρουαζιέρας αυτή τη στιγμή είναι αναμφισβήτητα πολύ θετική και εκπέμπει αισιόδοξα μηνύματα για τη συνέχεια, αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Γιώργος Κουμπενάς.

Είναι γεγονός ότι έπειτα από δύο πολύ δύσκολα χρόνια λόγω της πανδημίας βρίσκεται σε τροχιά ανόδου σε διεθνές επίπεδο, με πάνω από 7,5 εκατ. επιβάτες να έχουν ταξιδέψει σε σχεδόν 90 χώρες μετά την επανέναρξη των δρομολογίων. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της CLIA, το σύνολο των επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026. Βέβαια πρέπει να πούμε ότι το 2022 τα επίπεδα πληρότητας ξεκίνησαν από 60% και σταδιακά βελτιώθηκαν, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες φθάνοντας και το 80-100%.

 

 Εξαιρετική χρονιά το 2022

Ειδικότερα για την χώρα μας, ο Κουμπενάς επισημαίνει ότι το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας με μεγάλο αριθμό προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα ελληνικά λιμάνια που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) ανήλθαν στις 4.614. Πολύ σημαντικός θα είναι και ο απολογισμός στα έσοδα και τον αντίστοιχο θετικό αντίκτυπο στην εθνική οικονομία καθώς αναμένεται να ξεπεράσουν τα έσοδα του 2019.

Για το 2023, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ σημειώνει ότι η Μεσόγειος, τόσο η Δυτική όσο και η Ανατολική, παραμένουν ως σταθερή προτίμηση αλλά αυτή τη στιγμή η Ανατολική Μεσόγειος έχει πραγματικά μία εντυπωσιακή άνοδο και αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες περιοχές επισκεπτών κρουαζιέρας. Εν μέρει αυτή η δυναμική οφείλεται, όπως εξηγεί, στην ελκυστικότητα των προορισμών όπως τα ελληνικά νησιά καθώς έχουν να προσφέρουν αμέτρητες επιλογές και πολυδιάστατες εμπειρίες για όλα τα γούστα, τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα. Οι προορισμοί στην Ανατολική Μεσόγειο επίσης έχουν πλούσια ιστορία, πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα, παραλίες και απίστευτα γραφικά και άγνωστα μέρη. Επιπλέον οι διεθνείς συγκυρίες όπως οι περιορισμοί στην αγορά της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης καθώς και ο αποκλεισμός της Βαλτικής θα συνεχίσουν να ενισχύουν το τουριστικό ρεύμα και τη ζήτηση προς την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης η αύξηση των απευθείας πτήσεων από την Αμερική ωθούν τις εταιρείες κρουαζιέρας να επιλέξουν τα ελληνικά λιμάνια για επι/αποβίβαση των κρουαζιερόπλοιων.

 

Τα ελληνικά λιμάνια

Επίσης σύμφωνα με τον Κουμπενά είναι αξιοσημείωτη και η αύξηση του αριθμού των πλοίων που έχουν βάση τους τα ελληνικά λιμάνια. Παρατηρούμε δηλαδή ένα μεγάλο άλμα στην ανάπτυξη του homeporting που είναι πολύ θετικό για την ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας αλλά και λόγω του ότι θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα πλοία είναι μικρότερου μεγέθους και απευθύνονται σε επιβάτες υψηλού εισοδήματος είναι εξίσου σημαντικό καθώς προσεγγίζουν σε μικρότερους προορισμούς που μέχρι σήμερα δεν ήταν στον χάρτη της κρουαζιέρας αφήνοντας μεγάλο οικονομικό αποτύπωμα στις τοπικές οικονομίες.

Η πρόβλεψη των ανθρώπων της κρουαζιέρας είναι ότι θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία της κλάδου στη χώρα μας με περαιτέρω αύξηση των προσεγγίσεων που θα είναι περισσότερο και από 10% σε σχέση με το 2023.

Τέλος ο Κουμπενάς επισημαίνει την ανάγκη η χώρα μας, έχοντας δεδομένη τη συνεχή αύξηση των μεγεθών της κρουαζιέρας, να βρει τρόπους για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πλοίων και επιβατών και την αποφυγή του συνωστισμού στα λιμάνια και στους προορισμούς.

Διαβάστε επίσης

Το φουτουριστικό σκάφος που έκλεψε την παράσταση στην έκθεση του Μόντε Κάρλο – Σε ποιον Κύπριο ανήκειΣκάφη

Το φουτουριστικό καταμαράν 43,5 μέτρων “This is It”, το οποίο μοιάζει με πολυτελές σκάφος βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, τράβηξε την προσοχή των επισκεπτών στο πρόσφα...

Ναυπηγοεπισκευή: Αυξάνεται ο ελάχιστος χρόνος απασχόλησης στους τεχνικούς ασφαλείαςΣκάφη

Υπογράφηκε ΚΥΑ από τα υπ. Εργασίας και Ναυτιλίας Μια ακόμη θεσμική πρωτοβουλία,  με σκοπό την ενίσχυση του πλέγματος προστασίας της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων , έλαβε σήμ...

Το μυστήριο του εγκαταλελειμμένου σκάφους Έλληνα επιχειρηματία: Το αγόρασε Ρώσος – Κανείς δεν το θέλειΣκάφη

Περιπλέκεται το μυστήριο γύρω από τον ιδιοκτήτη ενός σούπερ γιοτ μήκους 82 μέτρων, που παραμένει εγκαταλελειμμένο στην Αντίγκουα και Μπαρμπούντα εδώ και πάνω από έναν χρόνο.   Το A...

Βoot: Πάνω από 230.000 επαγγελματίες βρέθηκαν στην Έκθεση για τον θαλάσσιο ΤουρισμόΣκάφη

Tην Έκθεση ΒΟΟΤ που πραγματοποιήθηκε εφέτος μετά από δύο χρόνια, λόγω πανδημίας, επισκέφθηκαν περισσότεροι από 230.000 επαγγελματίες και ενδιαφερόμενοι για τα σκάφη, για τα θαλάσσι...

Συζητήθηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων της ΕλευσίναςΟικονομία

Ομαλά εξελίχθηκε η διαδικασία στο Πρωτοδικείο Αθηνών όπου κατατέθηκαν οι φάκελοι με τα στοιχεία της συμφωνίας για την εξυγίανση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας.     Η απόφαση αναμένετ...