Ειδικότερα ειπώθηκαν τα εξής αρχικά:
«Μέχρι έξι Έλληνες ναυτικούς έχουν υποχρέωση τα υπό ελληνική σημαία πλοία να έχουν επάνω». Για το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος έχει ξεπεράσει τα 5.000 την ώρα που στο ελληνικό νηολόγιο είχαν εγγεγραμμένα 806 πλοία και πόσο επηρεάζει την εικόνα και τη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας, τα στελέχη σχολίασαν: «Το σημαντικό είναι ότι το ελληνόκτητο πλοίο το διαχειρίζεται εταιρεία που έχει έδρα στην Ελλάδα. Άρα το διαχειρίζεται από την Ελλάδα όπως κάνει η ίδια εταιρεία για πλοίο της υπό ελληνική σημαία. Τα διαχειρίζεται και τα δύο με τους ίδιους υπαλλήλους. Και πληρώνει το ελληνόκτητο πλοίο τους ίδιους φόρους με το υπό ελληνική σημαία (tax tonnage).
-Άρα η σύνδεση με την Ελλάδα του ελληνόκτητου πλοίου δεν χάνεται. Η σύνδεση με την ελληνική οικονομία υπάρχει πάντα είτε είναι υπό ελληνική σημαία το πλοίο είτε όχι».
«- Όταν στο ελληνικό νηολόγιο-στην ελληνική σημαία ήταν το 40% του ελληνικών συμφερόντων στόλου τότε ήταν άλλες καταστάσεις αφού δεν υπήρχαν ανοικτά νηολόγια όπως της Λιβερίας, των Νήσων Μάρσαλ του Παναμά κ.α. Τότε ήταν σχεδόν αυτονόητη η επιλογή. Ούτε υπήρχε η επιλογή να ναυτολογήσουν πληρώματα από μεγάλη δεξαμενή αλλοδαπών ναυτικών, όπως οι Φιλιππινέζοι που μπήκαν κατά χιλιάδες» και προσέθεσαν:
-Οι Έλληνες ναυτικοί που έχουμε σήμερα δεν φτάνουν για να επανδρώσουν τα ελληνικών συμφερόντων πλοία. Εάν έρθουν σήμερα να εγγραφούν στο ελληνικό νηολόγιο 100 πλοία δεν θα βρεθούν 600 Έλληνες Αξιωματικούς όπως προβλέπεται από την οργανική σύνθεση πληρώματος».
Και εστίασαν στη λύση:
«-Χρειάζεται συνολικότερη αξιολόγηση. Ελήφθησαν μέτρα για προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο-ελληνική σημαία έγιναν 50% παραπάνω αιτήσεις αλλά όταν φτάσεις στο όριο σου με τους Έλληνες αξιωματικούς δεν μπορείς να κάνεις κάτι.
-Το έτος 2024 θα είναι έτος Ναυτικής Εκπαίδευσης, αν δεν έρθει η νεολαία στη θάλασσα να πάρει 10.000 μισθό, σε ένα πολύ καλό και εκσυγχρονισμένο επαγγελματικό περιβάλλον τότε δεν υπάρχει τρόπος να ενισχυθεί το ελληνικό νηολόγιο. Δεν υπάρχει κανένα φορολογικό πρόβλημα για να αποτρέψει τον εφοπλιστή να φέρει το πλοίο του στο ελληνικό νηολόγιο».