Οι ελληνικές και οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες κατέχουν πλέον συλλογικά το ένα τρίτο της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου, σύμφωνα με την BIMCO.
Ενώ η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη θέση της ως το κορυφαίο ναυτιλιακό έθνος στον κόσμο, η Κίνα έχει αναδειχθεί και αυτή σαν ένα σημαντικό ναυτιλιακό έθνος. Σύμφωνα με την BIMCO, η Κίνα κατέχει πλέον τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς φορτίου πίσω από την Ελλάδα, η οποία ελέγχει το 19% της συνολικής χωρητικότητας.
Οι ελληνικές και οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες κατέχουν το 34% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας στον κόσμο.
Η BIMCO λέει ότι η είσοδος κινεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην αγορά χρηματοδοτικής μίσθωσης συνέβαλε στην ανάπτυξη του κινεζικού στόλου, με πέντε από τις 10 κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες να είναι ιδρύματα χρηματοδοτικής μίσθωσης.
Η BIMCO σημειώνει επίσης ότι το βιβλίο παραγγελιών της Κίνας είναι 21% μεγαλύτερο από αυτό της Ελλάδας, δείχνοντας πιθανή ταχύτερη ανάπτυξη του κινεζικού στόλου τα επόμενα χρόνια.
Εξετάζοντας ανά τύπο πλοίου, η Ελλάδα έχει σημαντική παρουσία στους τομείς του ξηρού χύδην φορτίου, των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, ενώ οι Κίνα έχει μεγαλύτερο μερίδιο στα φορτηγά πλοία μεταφοράς γενικού και εμπορευματοκιβωτίων χάρη στην κινεζική κρατική COSCO Shipping.
Ωστόσο, οι Κινέζοι και οι Έλληνες πλοιοκτήτες επικεντρώνονται σε πλοία μεταφοράς LNG και Pure Car Carriers (PCC), με τους Κινέζους να έχουν μεγαλύτερο αριθμό σε παραγγελίες, ξεπερνώντας τον υπάρχοντα στόλο τους κατά 126% και 260%, αντίστοιχα, σύμφωνα με την BIMCO.
(e-nautilia.gr)