ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Συνεχίζεται η πτώση για την ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου

Και τα τέσσερα κύρια τμήματα της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου σημείωσαν για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα πτώση των ναύλων.

Ο δείκτης Capesize 5TC του Baltic Exchange, ένα καλάθι μέσων ναύλων της spot αγοράς σε πέντε βασικά δρομολόγια, σημείωσε πτώση 33,7% την περασμένη εβδομάδα και έφτασε τα 9.254 δολάρια/ημέρα την Παρασκευή. Ο αριθμός αυτός σηματοδοτεί το χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές Μαρτίου και πτώση 54,6% από τις 12 Μαΐου.

Οι δραστικές μειώσεις στις μέσες τιμές spot για πολλαπλά δρομολόγια αναφοράς τροφοδότησαν την ελεύθερη πτώση του τομέα capesize κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων.

Πάντως αναλυτές και πλοιοκτήτες αναμένουν ότι η αγορά ξηρού χύδην φορτίου θα ενισχυθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους λόγω της ανόδου της ζήτησης από την Κίνα και ιστορικά χαμηλού βιβλίου παραγγελιών.

Οι μέσοι ναύλοι στην spot αγορά ακολούθησαν πτωτική ρότα και στα μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Το Panamax 5TC διολίσθησε κατά 8% την περασμένη εβδομάδα και κατά 26,5% τις τελευταίες τρεις εβδομάδες στα 9.269 δολάρια ανά ημέρα την Παρασκευή, ενώ το Supramax 10TC μειώθηκε κατά 13,5% από πριν από μία εβδομάδα και κατά 25,9% από τις 12 Μαΐου στα 9.011 δολάρια ανά ημέρα.

Το Handysize 5TC υποχώρησε κατά 7,4% από την περασμένη Παρασκευή και κατά 25,9% τις τελευταίες τρεις εβδομάδες στα 9.805 δολάρια την ημέρα την Παρασκευή.

theseeanation.gr

Διαβάστε επίσης

Μελέτη DNV: Η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών χρειάζονται εκπαίδευση στην προηγμένη τεχνολογία και τα νέα καύσιμαΝαυτιλία

Ένα εντυπωσιακό ποσοστό 81% των ναυτικών εξέφρασε την ανάγκη για μερική ή πλήρη εκπαίδευση για να χειριστεί αποτελεσματικά τις προηγμένες τεχνολογίες που αναμένεται να αναπτυχθούν ...

Νέα μελέτη του νηογνώμονα DNV: Η πλειονότητα των ναυτικών χρειάζεται εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίεςΝαυτιλία

Ένα εντυπωσιακό ποσοστό 81% των ναυτικών εξέφρασε την ανάγκη για μερική ή πλήρη εκπαίδευση για να χειριστεί αποτελεσματικά τις προηγμένες τεχνολογίες που αναμένεται να αναπτυχθούν ...

Βασίλης Κορκίδης: Δύσκολη εξίσωση η απανθρακοποίηση στις συνδυασμένες μεταφορέςΝαυτιλία

Η απανθρακοποίηση των μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρύτερου στόχου της Ε.Ε. για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως ορίζεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία....

 Δέσμευση της ελληνικής ναυτιλίας για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματοςΝαυτιλία

Με ανάρτησή της για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών επισημαίνει τη δέσμευσή της στην παγκόσμια προσπάθεια για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ...

Κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για θαλάσσια σκάφη – Από την VINSSEN της Νότιας Κορέας στην έκθεση Nor-Shipping 2023Ναυτιλία

Η VINSSEN, εταιρεία που εξειδικεύεται στην παραγωγή κυψελών καυσίμου υδρογόνου για θαλάσσια σκάφη, ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στη διεθνή έκθεση Nor-Shipping 2023, η οποία θα διεξα...

O Πάνος Λασκαρίδης δωρίζει τον «Περσέα», ένα ακόμα πλοίο στο Πολεμικό ΝαυτικόΝαυτιλία

«Όποιος έχει πολλά, ας δώσει πολλά. Όποιος έχει λίγα, ας δώσει ό,τι μπορεί. Το σπουδαίο είναι να στηρίζουμε την πατρίδα ο καθένας από το δικό του μετερίζι» συνηθίζει να λέει ο εφοπ...

Νέα ψηφιακά εργαλεία από το υπουργείο Ναυτιλίας για την εξυπηρέτηση πολιτών και ναυτικώνΝαυτιλία

Στη δημιουργία τριών νέων ψηφιακών εργαλείων, που αφορούν την καταγραφή λιμενικών υποδομών στα νησιά, αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση ναυτικών και πολιτών χωρίς φυσική παρουσία θ...