ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέος κανονισμός από την ΕΕ για τους εξοπλισμούς πλοίων

Στις 4 Ιουλίου 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε την τελευταίο Εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2022/1157 σχετικά με τις απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και επιδόσεων και τα πρότυπα δοκιμών για τον εξοπλισμό πλοίων.

Αυτή η νέα απαίτηση τέθηκε σε ισχύ στις 15 Αυγούστου 2022. Ο εκτελεστικός κανονισμός δημοσιεύεται σε ετήσια βάση και θεσπίζει κανόνες για την εφαρμογή της οδηγίας 2014/90/ΕΕ σχετικά με τον εξοπλισμό πλοίων όσον αφορά τις απαιτήσεις συμμόρφωσης και πιστοποίησης για τον εξοπλισμό που πρόκειται να εγκατασταθεί σε σκάφη με σημαία ΕΕ.

Ο κανονισμός περιλαμβάνει το παράρτημα στο οποίο περιγράφονται λεπτομερώς οι εφαρμοστέες απαιτήσεις, τα πρότυπα δοκιμών, οι ενότητες για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης και τυχόν ισχύουσες ημερομηνίες διάθεσης στην αγορά για κάθε απαριθμούμενο στοιχείο εξοπλισμού πλοίων που υπόκειται στην οδηγία και τον εκτελεστικό κανονισμό. Τα καλυπτόμενα προϊόντα περιλαμβάνουν τη διάσωση, την πυροπροστασία, τη ναυσιπλοΐα, τις ραδιοεπικοινωνίες, την πρόληψη της ρύπανσης και άλλο εξοπλισμό πλοίων που υπόκειται σε νομικές απαιτήσεις.

Οι κατασκευαστές εξοπλισμού ενθαρρύνονται να επανεξετάζουν το παράρτημα του εκτελεστικού κανονισμού για τυχόν επικαιροποιήσεις ή αλλαγές στις απαιτήσεις που ισχύουν για τα προϊόντα τους.

Οι κατασκευαστές πρέπει να διαθέτουν έγκυρη πιστοποίηση MED (πιστοποιητικά Modules B+D, B+E, B+F ή G) για να μπορούν να διαθέτουν τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Η συμμόρφωση των προϊόντων επιβεβαιώνεται από τον κατασκευαστή στο τέλος της φάσης παραγωγής με την τοποθέτηση του πηδαλιόσχημου σήματος στο προϊόν και την έκδοση της δήλωσης συμμόρφωσης.

Η δήλωση συμμόρφωσης που εκδίδεται από τον κατασκευαστή για προϊόντα που παράγονται μετά τις 15 Αυγούστου 2022 ακολουθεί τον 6ο εκτελεστικό κανονισμό.
Οι κατασκευαστές καλούνται να συγκρίνουν τη συμμόρφωση των προϊόντων τους με τις απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και επιδόσεων, καθώς και με τα πρότυπα δοκιμών του ισχύοντος εκτελεστικού κανονισμού. Για προϊόντα στα οποία αντιμετωπίζονται τροποποιημένες απαιτήσεις και πρότυπα δοκιμών, ενδέχεται να απαιτούνται νέες ή πρόσθετες δοκιμές.

Με ισχύ από τις 15 Αυγούστου 2022, ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2022/1157 (τελευταία έκδοση) καταργεί τον προηγούμενο εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2021/1158.

Διαβάστε επίσης

ΕΕΝΜΑ: Ζητεί παρέμβαση των υπ. Εξωτερικών και Ναυτιλίας για τα τέλη διέλευσης στο ΒόσποροΝαυτιλία

Οι τουρκικές αρχές ανακοίνωσαν αύξηση στα τέλη διέλευσης κατά 400% από 7 Οκτωβρίου 2022 Την παρέμβαση των υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας, ζητεί με επιστολή της η  Ένωση Εφοπλι...

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία εισφέρει στο ΑΕΠ το 7% και φέρνει 17 δισ. δολάρια ετησίωςΝαυτιλία

  Ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί διαχρονικά βασικό συντελεστή του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας , χωρίς δημοσιονομικό κόστος και όπ...

Πλακιωτάκης: Τέλος στην επιχειρησιακή απραξία των εναέριων μέσων του ΛιμενικούΝαυτιλία

«Το Λιμενικό Σώμα βρίσκεται καθημερινά στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση των παράνομων μεταναστευτικών ροών σε κάθε γωνιά των ελληνικών θαλασσών»,  αναφέρει σε ανάρτησή του στ...

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Πληρώνεται άμεσα, έως και τον Φεβρουάριο 2022Ναυτιλία

Εγκρίθηκε η σχετική χρηματοδότηση προς το υπουργείο Ναυτιλίας Έπειτα από την έγκριση των σχετικών πιστώσεων χρηματοδότησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προς το Υπουργείο...

Νεκρή πρωτοετής ναυτική δόκιμος σε εκπαιδευτικό ταξίδι της ΣχολήςΝαυτιλία

Την Τρίτη εμφάνισε πυρετό και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο της Νάπολης - Η επιδείνωση ήταν ραγδαία - Τα ακριβή αίτια του θανάτου διερευνώνται Τραγικό θάνατο μιας πρωτοετούς  Ναυτικής ...

Σάμος: Προσέκρουσε στην προβλήτα στο Βαθύ το πλοίο «Διαγόρας» – Απαγορεύτηκε ο απόπλουςΝαυτιλία

Απαγορεύθηκε προσωρινά ο απόπλους του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Διαγόρας» στο λιμάνι Βαθύ της Σάμου, λόγω πρόσκρουσης στην προβλήτα κατά τη διαδικασία πρόσδεσης. Στο πλοίο δε...