ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Λιμάνια: Χαοτική η κατάσταση από τα άδεια κοντέινερ

Χαοτική είναι η κατάσταση σε πολλά μεγάλα εμπορικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Πειραιά, εξαιτίας των κενών εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία αρνούνται να παραλάβουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Ως «όπλο» προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη δυσλειτουργία που δημιουργείται οι επικεφαλής στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ ανακοίνωσαν την επιβολή «προστίμων» για τα εμπορευματοκιβώτια που παραμένουν στις προβλήτες πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Καθώς οι αμερικανικές αρχές απευθύνουν έκκληση εδώ και καιρό στις ναυτιλιακές εταιρείες να απομακρύνουν τα άδεια εμπορευματοκιβώτια που στοιβάζονται στους τερματικούς σταθμούς, πλέον ορίζεται ειδικό τέλος που θα προκύπτει από την ισορροπία φορτώσεων και εκφορτώσεων (αναλογία εξερχόμενων προς εισερχόμενα εμπορευματοκιβώτια που μετακινούνται από κάθε φορέα).

 

Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις η απόφαση έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και θα ισχύσει από την 1η Σεπτεμβρίου, καθώς πλησιάζει η περίοδος εμπορικής αιχμής.

«Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ αντιμετωπίζει όγκους εισαγωγών ρεκόρ, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται άδεια κοντέινερ μέσα και γύρω από το συγκρότημα, κάτι που επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα», δήλωσε ο διευθυντής του Λιμενικού Τμήματος στο NY/NJ Μπέτχαν Ρούνεϊ. Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε πως η λιμενική αρχή έχει ζητήσει επανειλημμένα από τις εταιρείες την απομάκρυνση των άδειων κουτιών, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εμπορικές συναλλαγές.

 

Αξιολόγηση
Η νέα πολιτική θα αξιολογείται ανά τρίμηνο και ο συνολικός όγκος εξερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να ισούται ή να υπερβαίνει το 110% των εισαγωγών κατά την ίδια περίοδο, διαφορετικά θα πέφτει «χαράτσι» 100 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο επειδή δεν επιτεύχθηκε το σημείο αναφοράς.

Την ίδια ώρα και άλλα λιμάνια αποφάσισαν να δώσουν έμφαση στην απομάκρυνση των εμπορευματοκιβωτίων από τις εγκαταστάσεις τους.

Το λιμάνι του Οκλαντ στην Καλιφόρνια, για παράδειγμα, μείωσε τον αριθμό των «δωρεάν» ημερών για τα κοντέινερ που παραμένουν στις προβλήτες, ενώ το περασμένο φθινόπωρο, τα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς ανακοίνωσαν σχέδια για χρέωση χρόνου παραμονής των κενών εμπορευματοκιβωτίων.

Στο μεταξύ, οι αρχές στο λιμάνι της μεγαλύτερης πόλης των ΗΠΑ προχωρούν και σε επιπλέον μέτρα, όπως η στοχευμένη προσέγγιση με εταιρείες που αποθηκεύουν τα εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι για υπερβολικά μεγάλες περιόδους, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη προσπάθειες για να βρεθεί επιπλέον χώρος αποθήκευσης.

 

Εμπλοκές
Η νέα προσέγγιση προληπτικής διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των προσπαθειών που γίνονται προτού προκληθούν εμπλοκές, σε μία περίοδο όπου ο όγκος φορτίου στα περισσότερα λιμάνια καταγράφει αύξηση ρεκόρ και τα containerships σχηματίζουν ατελείωτες ουρές περιμένοντας να ξεφορτώσουν.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα 153 πλοία περίμεναν τη σειρά τους για να μπουν στα λιμάνια του Λος Αντζελες και της Νέας Υόρκης. Επιπρόσθετα, σε επίπεδο κοντέινερ η συμφόρηση αυξήθηκε κατακόρυφα σε σύγκριση με τον Ιούνιο.

Η Λιμενική Αρχή της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ δήλωσε ότι τα έσοδα από το νέο τέλος θα χρησιμοποιηθούν ως αντιστάθμιση του κόστους παροχής πρόσθετης χωρητικότητας, την ώρα που στελέχη των logistics εκφράζουν την απαισιοδοξία τους, καθώς το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχει εκτοξευτεί.

 

 

Πηγή: Τα Νέα 

Διαβάστε επίσης

Μετσόβιο Πολυτεχνείο και Πανεπιστήμιο Σιγκαπούρης αναπτύσσουν μέθοδο μέτρησης αντίκτυπου κυμάτων στο πλοίοΝαυτιλία

Τα θαλάσσια κύματα μπορούν να εμποδίσουν την ταχύτητα και την απόδοση, αλλά και να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου των πλοίων που ταξιδεύουν στον ωκεανό. Η μέτρηση αυτού του αντίκ...

Υδατοδρόμια: Η Κρήτη μπαίνει στο επενδυτικό πλάνο της Hellenic SeaplanesΝαυτιλία

Συναντήσεις για νέα υδατοδρόμια και επέκταση του δικτύου υδατοδρομίων στη Μεγαλόνησο! Έντονη κινητικότητα παρατηρείται τον τελευταίο καιρό γύρω από το δίκτυο υδατοδρομίων της Κρήτη...

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας η Χιώτισσα πλοιοκτήτρια Αγγελική ΦράγκουΝαυτιλία

Δημιούργησε εταιρεία-κολοσσό με 188 πλοία* Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται η  Χιώτισσα πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου . Η  Navios Maritime Partners L.P....

Υπεγράφη η δωρεά του Ιδρύματος "Αικατερίνη Λασκαρίδη" για την ανακαίνιση-εκσυγχρονισμό του Ναυτικού Νοσοκομείου ΑθηνώνΝαυτιλία

Ο ΥΕΘΑ κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος παρέστη σήμερα, Τρίτη 26 Ιουλίου 2022,  στην υπογραφή δωρεάς για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών (ΝΝΑ) , μεταξύ του...

Πρώτο Event Sustainability Report των Ποσειδωνίων 2022 - Καταρρίφθηκε κάθε προηγούμενο ρεκόρΝαυτιλία

Κορυφαία επιτεύγματα σε Κοινωνία, Οικονομία, Υγεία Περιβάλλον Οι  Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε ., διοργανωτές της κορυφαίας ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο, έδωσαν στη δημοσιότητα το  Ev...

Οι ναυτικοί ζητούν υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με την Ένωση Ελλήνων ΕφοπλιστώνΝαυτιλία

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr Με επιστολή τους, οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού ζητούν από την  Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών  να υπογράψουν συλλογική σ...

Μελίνα Τραυλού: Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών θα συνεχίσουμε να συν–ενώνουμε για το κοινό καλό, ναυτιλία, κοινωνία και ΠολιτείαΝαυτιλία

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών παρευρέθηκε στην εκδήλωση απονομής υποτροφιών της Ένωσης και της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ   Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών , θα συνεχίσουμε να συν–ενώνουμε ...

Ο Πειραιάς ανάμεσα στα 10 κορυφαία λιμάνια στον κόσμο στον δείκτη ναυτιλίας 2022Ναυτιλία

Μια ακόμη παγκόσμια επιτυχία για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο κατέλαβε την 9η θέση διεθνώς στον Δείκτη Ναυτιλιακών Κέντρων Xinhua-Baltic (ISCD). Είναι η τρίτη χρονιά που το μεγα...