Το πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1978, χαρακτηρίζεται στη γλώσσα των λιμενικών ως «σαπάκι». Το μέγεθος  της φθοράς που έχει υποστεί αποκαλύπτεται και στη σχετική τεχνική έκθεση των λιμενικών Αρχών.

Από τον Δεκέμβριο του 2018 οπότε και κατασχέθηκε μέχρι και σήμερα παραμένει δεμένο στο λιμένα Ηρακλείου, μπροστά από το Τελωνείο. Όσο περνάει όμως ο καιρός χωρίς να αποκαθίστανται οι ζημιές, τόσο εντείνεται ο κίνδυνος σε συνδυασμό με τις άσχημες καιρικές συνθήκες.

Έξι μήνες μετά την αθώωση του καπετάνιου και του δεκαμελούς πληρώματος από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης, η πλοιοκτήτρια εταιρεία επανέρχεται για την απόδοση του ΝΟΚΑ. Ανάλογο αίτημα έχουν υποβάλλει και οι εταιρείες σχετικά με τα μεταφερόμενα εμπορεύματα.

Πριν 6 μήνες αθωώθηκε ο καπετάνιος και το πλήρωμα

Διαρκούσης της δίκης προέκυψε ότι το κλειδί στην υπόθεση βρίσκεται στην εταιρεία που είχε ναυλώσει τα κοντέινερ, στους διπλούς πάτους των οποίων βρέθηκαν περισσότεροι από έξι τόνοι χασίς σε μορφή σοκολάτας και πάνω από τρία εκατομμύρια χάπια captagon.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα της απόδοσης του πλοίου και των εμπορευμάτων αναμένεται να συζητηθεί ενώπιον του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης στις αρχές Μαρτίου.


Ο δικηγόρος Βαγγέλης Στρατουδάκης

Τον Δεκέμβριο είχε υποβληθεί ενώπιον του Εισαγγελέα Εφετών Ανατολικής Κρήτης αίτηση προσδιορισμού σύντομου δικασίμου από τον δικηγόρο κ. Βαγγέλη Στρατουδάκη, ο οποίος εκπροσωπεί την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αλλά και τις εταιρείες με τα εμπορεύματα.

Μεταξύ άλλων, ο συνήγορος υπογραμμίζει ότι το κατασχεμένο πλοίο «έχει υποστεί εκτεταμένες βλάβες οι οποίες έχουν προκαλέσει την εισροή υδάτων. Το εν λόγω θέμα περί εισροής υδάτων είχε ήδη επισημανθεί από το λιμεναρχείο Ηρακλείου κατά τη διενέργεια του αρχικού ελέγχου που διενεργήθηκε το 2018.

Ως εκ τούτου, καθώς έχει ήδη παρέλθει χρονικό διάστημα πέρα των 2 ετών, το πλοίο κινδυνεύει άμεσα με βύθιση εντός του λιμένος Ηρακλείου επί του οποίου βρίσκεται. Τονίζεται δε ότι ήδη κατά τη διενέργεια του πρώτου ελέγχου και της επιβολής της κατάσχεσης το πλοίο ήδη υφίστατο αρκετές ζημιές που του καθιστούσαν επικίνδυνο!

Είναι δε προφανές, ότι στην περίπτωση που η εν λόγω κατ’ Έφεση Δίκη, εκδικαστεί ενώπιον του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης (κατόπιν αναβολής λόγω των μέτρων για την πανδημία της Covid 19) κατόπιν της παρόδου ιδιαίτερα μεγάλου χρονικού διαστήματος και ενόψει των καιρικών συνθηκών που επίκεινται λόγω της εποχής, δεν θα υπάρχει καμία δυνατότητα επισκευής του πλοίου, με αποτέλεσμα κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων αυτό να βυθιστεί!».

Μάλιστα ο κ. Στρατουδάκης υπογραμμίζει με έμφαση ότι σε περίπτωση που το πλοίο βυθιστεί εντός λιμένος, θα προκληθεί «τεράστια οικολογική καταστροφή». Υπενθυμίζεται ότι στο ΝΟΚΑ, το οποίο είχε αναχωρήσει από τη Λαττάκεια της Συρίας με προορισμό τη Βεγγάζη βρέθηκαν, μετά από καρδιοχτύπι και εξονυχιστικό έλεγχο στο λιμάνι του Ηρακλείου, ναρκωτικά αξίας 100 εκατομμύριων.

Στο παρά πέντε του απόπλου,  στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου ανακάλυψαν ότι 8 από τα 18  μεταφερόμενα κοντέινερ είχαν κρυφούς διπλούς πάτους (αριστοτεχνικά κατασκευασμένους) από τους οποίους «ξετρύπωσαν» περισσότερους από έξι τόνους χασίς σε μορφή «σοκολάτας» και τρία εκατομμύρια Captagon, το διεγερτικό χάπι των Τζιχαντιστών όπως είναι γνωστό.

Τον Ιούνιο, μετά από 18 μήνες στη φυλακή, τόσο ο καπετάνιος όσο και τα μέλη του πληρώματος κηρύχθηκαν αθώοι. Κάποιοι μάλιστα ξέσπασαν σε λυγμούς. Απόφοιτος της Αγγλικής φιλολογίας ο  28χρονος Mohammed είχε πάρει δάνειο για να σπουδάσει.

Πήγε ως ναύτης στο ΝΟΚΑ για το μεροκάματο, για να μπορέσει να ξεπληρώσει τις υποχρεώσεις του,  και βρέθηκε φυλακισμένος στον Κορυδαλλό. Όταν η μεταφράστρια ανακοίνωσε ότι κηρύσσονται αθώοι, σχεδόν έπεσε από το εδώλιο από χαρά και ανακούφιση.

https://www.patris.gr