ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Ανάσα» στην ακτοπλοΐα από την καταβολή οφειλόμενων μισθωμάτων από τα δρομολόγια άγονων γραμμών

Οικονομική "ανάσα" στην ακτοπλοΐα, δίνει η αποπληρωμή ενός μεγάλους μέρους των οφειλόμενων μισθωμάτων από την εκτέλεση δρομολογίων άγονων γραμμών, μετά από  σχετική ρύθμιση που κατατέθηκε και ψηφίστηκε στη βουλή με πρωτοβουλία του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη. 

   Η σχετική ρύθμιση που πέρασε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης, με τίτλο "Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου", προβλέπει ότι περίπου 40 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τον τακτικό προϋπολογισμό του 2022 για την αποπληρωμή δρομολογίων των ακτοπλόων και όχι από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων όπως εφαρμοζόταν έως τώρα, καθώς υπήρχε κίνδυνος τιμολόγια ακτοπλοϊκών εταιρειών που είχαν κατατεθεί έως τις 31/10/2022 να μην μπορέσουν να αποπληρωθούν.

   Σημειώνεται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει  ήδη εξασφαλίσει άλλα 25 εκατ. ευρώ για το 2022 από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ενώ συνολικά 65 εκατ. ευρώ θα αποδεσμευτούν για την αποπληρωμή πολλών εταιρειών, με την αρχή να γίνεται από τις μικρότερες. 

   Στελέχη της αγοράς στην ακτοπλοΐα δεν αποκλείουν  έως το τέλος του έτους να έχει ολοκληρωθεί και η αποπληρωμή και των υπόλοιπων οφειλόμενων μισθωμάτων για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών που ανέρχεται περίπου σε 15 εκατ. ευρώ.

   Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι το πρόβλημα εξόφλησης δημιουργήθηκε εφέτος, καθώς πολλά από τα κεφάλαια της κεντρικής κυβέρνησης δόθηκαν σε οικονομικά μέτρα στήριξης των κοινωνικών ομάδων για την πανδημία και την ενεργειακή κρίση, με αποτέλεσμα μέρος από τα χρήματα αυτά να διατεθούν με το κριτήριο των άμεσων αναγκών και όχι με τις βασικές υποχρεώσεις του κάθε υπουργείου.  

   Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο πρόεδρος των ακτοπλόων Σπύρος Πασχάλης, μιλώντας  στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα των οφειλόμενων μισθωμάτων στην ακτοπλοΐα, είχε τονίσει ότι τα ποσά από τον Σεπτέμβριο του 2021 άγγιζαν τα 80 εκατ. ευρώ για εκτελούμενα δρομολόγια. 

   Μάλιστα είχε αναφέρει ότι ορισμένες εταιρείες προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις είχαν προσφύγει σε τραπεζικό δανεισμό, αναφέροντας ότι υπήρξε και αντίκτυπος  στους διαγωνισμούς που «τρέχουν». 

   «Παρά το γεγονός ότι έχουν προκηρυχθεί κάποιες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας από τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, δεν υπάρχει προς το παρόν ενδιαφέρον για κάλυψή τους, αφού το αυξανόμενο κόστος καυσίμων και η καθυστέρηση στην καταβολή των χρημάτων είναι κάτι που φοβίζει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες», είχε επισημάνει  ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ. 

   Επισημαίνεται  ότι η χρηματοδότηση των άγονων γραμμών είναι ανελαστική δαπάνη, που εξυπηρετεί και εθνικούς και κοινωνικούς σκοπούς, ενώ η συγκεκριμένη ρύθμιση που ψηφίστηκε στη βουλή δίνει δυνατότητα βιωσιμότητας του ακτοπλοϊκού κλάδου που λόγω των οικονομικών συγκυριών, όπως οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους καυσίμων, αντιμετωπίζει προβλήματα. 

   Να σημειωθεί ότι λόγω της αύξησης της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου του 2022 έχει προχωρήσει ήδη σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου.

   Στις πολυετείς συμβάσεις, που είναι 19 τον αριθμό, η αύξηση της επιδότησης των μισθωμάτων, λόγω των αυξήσεων στα καύσιμα, έγινε αναδρομικά από 1ης/11/2021 αγγίζει περίπου τα δύο εκατομμύρια ευρώ, ποσοστό 8,69%, σύμφωνα με τις νέες τιμές των καυσίμων.

   Τουλάχιστον 140 λιμάνια σε 116 νησιά εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκά με 180 δρομολογιακές συνδέσεις.

   Το 2019, προ Covid, διακινήθηκαν στις γραμμές εσωτερικού 19,0 εκατ. επιβάτες, 2,43 εκατ. Ι.Χ. και 540.000 φορτηγά, ενώ στις γραμμές της Αδριατικής 1,5 εκατ. επιβάτες, 320.000 Ι.Χ. και 370.000 φορτηγά.

Διαβάστε επίσης

Σπ. Πασχάλης (πρόεδρος ΣΕΕΝ): Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου μπορεί να γίνει μόνο με νεότευκτα πλοίαΑκτοπλοΐα

Δύσκολη υπόθεση μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς, την παρούσα κατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου στην Ελλάδα, αφού ακόμα δεν έχει ανοίξει κανένας επενδυτικός κύκλος για την χρηματοδότησ...

Flying Cat 6: Γύρισε στον Πειραιά λόγω εμπλοκής αντικειμένου στην προπέλα τουΑκτοπλοΐα

Στο λιμάνι του Πειραιά επιστρέφει το επιβατηγό-υδροπτέρυγο Flying Cat 6 με 61 επιβάτες, λόγω εμπλοκής αντικειμένου στην προπέλα του. Το πλοίο επρόκειτο να εκτελέσει δρομολόγιο προς...

Έρχονται νέα αεροσκάφη θαλάσσιας επιτήρησης για το Λιμενικό Σώμα – Ελληνικής Ακτοφυλακής (φωτογραφίες)Ακτοπλοΐα

Τα αεροσκάφη θα αφιχθούν για πτητικές δοκιμές (demo flights) αποκλειστικά και μόνο για το Λιμενικό  Σώμα. Από την Δευτέρα 7/11/2022 έως και την 09/11/2022 θα εκτελεστούν πτητικές δ...

Απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά και Ραφήνα - Κανονικά για Αργοσαρωνικό Ακτοπλοΐα

Σε ισχύ το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές. Σύμφωνα με την ΕΜΥ οι ...

ATTICA GROUP: Μακροπρόθεσμη αναχρηματοδότηση δανεισμού ΟΜΙΛΟΥ ATTICA ύψους 210 εκ. ευρώ Ακτοπλοΐα

Η «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι ο Όμιλος Attica σύναψε διμερείς συμβάσεις δανεισμού, διάρκειας πέντε έως επτά ετών, με τρία ελληνικά πιστω...

Αύξηση 91,9% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένεςΑκτοπλοΐα

Αύξηση 91,9% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το α' τρίμηνο εφέτος σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2021, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α' τρι...

Οι ακτοπλόοι ζητούν αναβολή της συζήτησης για τον Κανονισμό Αρχών και Λειτουργίας Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών ΣυγκοινωνιώνΑκτοπλοΐα

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr   Την προσεχή Δευτέρα, 29.8.2022 έχει συγκληθεί συνεδρίαση του  Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) , κατά την οποία έχει εισαχθεί ως θέμα ημερησ...

Εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των αναπληρωτών εκπαιδευτικώνΑκτοπλοΐα

Με κοινή πρωτοβουλία Γ. Πλακιωτάκη - Ζ. Μακρή Τα υπουργεία Ναυτιλίας και Παιδείας, ανέλαβαν για μία ακόμη φορά πρωτοβουλία για την  παροχή έκπτωσης από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, σ...