ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κινηματογραφικό ντοκουμέντο από το θρυλικό «Ε/Γ ΜΥΚΗΝΑΙ» (βίντεο)

Ένα ανεκτίμητης αξίας βίντεο, από το θρυλικό πλοίο «ΜΥΚΗΝΑΙ», μεταφόρτωσε στο YouTube ο χρήστης Σπύρος Πασσαλάρης. Τα δύο βίντεο μας μεταφέρουν 32 χρόνια πίσω, στις 21 Οκτωβρίου 1984, την εποχή που το Ε/Γ ΜΥΚΗΝΑΙ όργωνε τη θάλασσα του Σαρωνικού εκτελώντας το δρομολόγιο Πειραιάς – Πόρτο Χέλι  με ενδιάμεσες στάσεις στα λιμάνια της Αίγινας, των Μεθάνων, του Πόρου, της Ύδρας, της Ερμιόνης και των Σπετσών. Ο οπερατέρ δείχνει να είναι έμπειρος, και έχει τραβήξει μοναδικά πλάνα από την πρωινή  αναχώρηση του πλοίου από τον Πειραιά, αλλά και πλάνα από το εσωτερικό του πλοίου, την γέφυρα, ακόμη κι από το μηχανοστάσιο. Το θρυλικό «ΜΥΚΗΝΑΙ» ναυπηγήθηκε το 1971 στο Πέραμα, από το ναυπηγείο Αναστασιάδη – Τσορτανίδη, οι οποίοι ήταν οι ιδιοκτήτες του πλοίου. Το υλικό κατασκευής του σκάφους είναι ο Χάλυβας (steel). Αρχικά το ολικό μήκος του πλοίου ήταν 62 μέτρα με το οποίο νηολογήθηκε. Όμως με τη μεγάλη μετατροπή της πρύμνης το 1986, όπου από τετραγωνισμένη "flat", γίνεται καμπυλωτή "liberty" και κατασκευάζεται πισίνα, προστίθενται ακόμη 5,80 μέτρα και έτσι το ολικό μήκος επιμηκύνεται και ανέρχεται στα 67,80 μέτρα. Το πλάτος είναι 10 μέτρα και το βύθισμα από 3 μέτρα πριν τη μετατροπή του 1986, έφτασε στα 3,25. Συγχρόνως γίνεται μετατροπή και στη μορφή της πλώρης και από οβάλ αλλάζει σε μυτερή, τη μορφή που έχει σήμερα. Η ολική χωρητικότητα ανέρχεται στους 907,58 (tonnage gross). Στις 22 Ιουλίου 1971 με ανάδοχο την Αθηνά Αναστασιάδη (κόρη του ιδιοκτήτη) το “ΜΥΚΗΝΑΙ”, όπως ήταν το πρώτο του όνομα, εντάσσεται στην ελληνική ακτοπλοΐα αλλάζοντας τα μέχρι τότε δεδομένα αφού με ταχύτητα 17 κόμβων, είναι το γρηγορότερο του Σαρωνικού. Με τον θρυλικό Cpt Τζίμη Μαστροκόλια (αδελφό του Κούλη) από το Πόρτο Χέλι της Ερμιονίδος στη Γέφυρα, ξεκινά κάθε πρωί στις 8 για Αίγινα, Μέθανα, Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσες και Πόρτο Χέλι ενώ ορισμένες μέρες καταπλέει και στο Λεωνίδιο! Στις αρχές του '80, με την έλευση των “δελφινιών” αλλά και των σύγχρονων συμβατικών το πλοίο αποσύρεται οριστικά από την ακτοπλοϊκή γραμμή.

Διαβάστε επίσης

Δεν βρέθηκε DNA του 77χρονου «χειριστή» στο πηδάλιο του μοιραίου ταχύπλοου της ΑίγιναςΑίγινα

Ανατροπή στην υπόθεση του τραγικού ναυτικού δυστυχήματος της Αίγινας φέρνουν τα στοιχεία από την εργαστηριακή πραγματογνωμοσύνη της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. Τ...

Έντονα καιρικά φαινόμενα στα νησιά – Πολλές ζημιές στον Πόρο (φωτογραφίες)Αίγινα

Δυνατή καταιγίδα με θυελλώδεις ανέμους έπληξε τα νησιά του Σαρωνικού το βράδυ της Παρασκευής 7 Οκτωβρίου 2016, με τον Πόρο να βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα» και η καταιγίδα να αφ...

Ο Μητροπολίτης Εφραίμ στην Επιτροπή Διαλόγου με το υπουργείο ΠαιδείαςΑίγινα

Οι μητροπολίτες Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης Εφραίμ, Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος και Μεσσηνίας Χρυσόστομος, θα απαρτίζουν την Επιτροπή Διαλόγου με το υπουργείο Παιδείας, όπως ...

Στην τελική ευθεία το τοπικό πρόγραμμα CLLD/LEADER 2014-2020 των Νήσων ΑττικήςΑΓΚΙΣΤΡΙ

Τη Δευτέρα 3.10.2016, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων, πραγματοποιήθηκε η πανηγυρική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του «Δικτύου Συνεργασίας Δήμων Περι...