ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αυτοκίνητο έρευνα: Με την εφαρμογή του Euro7 οι εκπομπές του διοξειδίου του αζώτου θα μειωθούν κατά 50%

Αν εγκριθούν και εφαρμοστούν τα πρότυπα του Euro7, η ρύπανση του διοξειδίου του αζώτου (NO2) από τις οδικές μεταφορές θα μειωθεί κατά περίπου 50% έως το 2035. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα έως και 24% χαμηλότερες συγκεντρώσεις του τοξικού NO2 στις μεγάλες πόλεις έως το 2035.

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment) που πραγματοποιήθηκε από την Air Quality Consultants Ltd, ανατρέπει τα στοιχεία άλλης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τους Eυρωπαίους κατασκευαστές και οι οποίοι αντιτίθενται στους αυστηρότερους κανόνες για την ατμοσφαιρική ρύπανση, διατυπώνοντας ότι το Euro7 δεν θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε.

Η έρευνα της Transport & Environment (T&E) επισημαίνει ότι οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς το Euro7, δεν θα καταφέρουν να «πιάσουν» το όριο ατμοσφαιρικής ρύπανσης NO2 που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του αέρα το 2035, εκτός εάν εφαρμοστούν άλλα μέτρα όπως η ύπαρξη ζωνών μηδενικών εκπομπών.

Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμαότι τα όρια ρύπανσης που προέρχονται από τους ρύπους των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να μειώσουν γρήγορα τη ρύπανση από τα σωματίδια. Ένα οριζόμενο όριο μικροσωματιδίων περί των 3 mg/χλμ το 2025 αντί για τα 7 mg/χλμ το 2025 και 3 mg/χλμ το 2035, θα διπλασίαζε σχεδόν τη μείωση της ρύπανσης από σωματίδια από 19% σε 34% ήδη το 2030 και από 34% στο 55% το 2035. Η τεχνολογία μείωσης της ρύπανσης από τα φρένα των αυτοκινήτων για την επίτευξη αυτού του ορίου είναι ήδη διαθέσιμη και θα είναι μια επιπλέον επιβάρυνση περίπου 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

«Αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι ισχυρισμοί ότι το Euro7 δεν θα μειώσει σημαντικά την τοξική ρύπανση είναι απλώς ένα ακόμη παράδειγμα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που σκορπίζει αβεβαιότητα και αμφιβολίες για τον αντίκτυπό της. Η τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί 200 πρόωρους θανάτους κάθε μέρα στην Ευρώπη. Το Euro7 θα έσωζε χιλιάδες ζωές και θα βελτίωνε την ποιότητα του αέρα για δεκάδες εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες», αναφέρει μεταξύ άλλων η υπεύθυνη του τομέα εκπομπών της T&E, Anna Krajinska.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τις οδικές μεταφορές σκοτώνει πρόωρα 70.000 Ευρωπαίους κάθε χρόνο και προκαλεί πληθώρα ασθενειών, όπως καρκίνο, εγκεφαλικό και καρδιαγγειακά νοσήματα. Το Euro7 θα θέσει νομικά όρια για την πώληση σχεδόν 100 εκατομμυρίων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης που θα πωληθούν στην Ευρώπη μετά το 2025 και 3,1 εκατομμύρια μεγάλα φορτηγά ντίζελ μετά το 2027. Η T&E προειδοποιεί ότι η υγεία των πολιτών θα υποφέρει για δεκαετίες εάν η βιομηχανία δεν καταφέρει να εφαρμόσει τα νέα πρότυπα Euro7.

Διαβάστε επίσης

Νέα εποχή για τη Λαυρεωτική, έπειτα από την ένταξη του Γεωπάρκου της στο Παγκόσμιο Δίκτυο της UNESCOΠεριβάλλον

«Το Γεωπάρκο Λαυρεωτικής είναι ένας κρυμμένος θησαυρός». Με αυτήν τη φράση η UNESCO προλόγιζε πριν από λίγες ημέρες την ανακοίνωση της ένταξης της Λαυρεωτικής, με ολόκληρο τον πλού...

Ευρωπαϊκή Ένωση: Αναγκαία η μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου το 2040 κατά 95% σε σχέση με το 1990Περιβάλλον

Η Επιστημονική Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κλιματική Αλλαγή προτείνει τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 90%-95% το 2040 σε σχέσ...

Ευρώπη: 195.000 οι νεκροί από ακραία καιρικά φαινόμενα τα τελευταία 40 χρόνιαΠεριβάλλον

Ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα, όπως οι καύσωνες και οι πλημμύρες, στοίχισαν τη ζωή σε περίπου 195.000 ανθρώπους και προκάλεσαν ζημίες ύψους σχεδόν 560 δισεκατομμυρίων ευρώ από το ...

Έρευνα: Οι αναταράξεις στις πτήσεις αυξάνονται καθώς ο πλανήτης θερμαίνεταιΠεριβάλλον

Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στο Ηνωμένο Βασίλειο μελέτησαν τις αναταράξεις που προκαλούνται συχνά κατά τη διάρκεια αεροπορικών πτήσεων , τις οποίες είναι πιο δύσκολο ...

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα: Οι περιοχές που κινδυνεύουν από «καταβύθιση»Περιβάλλον

Διαπιστώνουμε πως τριπλασιάστηκαν τα ακραία και σφοδρά καιρικά φαινόμενα στη  Θεσσαλονίκη , σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και οι συνέπειες τους εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής,...

Greenpeace: Η Παγκόσμια Συνθήκη για τα Πλαστικά πρέπει να μειώνει την παραγωγή πλαστικού, αλλιώς θα αποτύχειΠεριβάλλον

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή, 2 Ιουνίου, το βράδυ, στο Παρίσι, η δεύτερη συνάντηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Διαπραγματεύσεων της Περιβαλλοντικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για την πλαστ...

Θαλάσσια ρύπανση από πλαστικά, το παράδειγμα της «ΕΝΑΛΕΙΑ» και τα πιο συχνά λάθη στην ανακύκλωσηΠεριβάλλον

Συνολικά 430 εκατομμύρια τόνοι πλαστικού παράγονται παγκοσμίως κάθε χρόνο, τα 2/3 των οποίων είναι προϊόντα μικρής διάρκειας που σύντομα μετατρέπονται σε απόβλητα. Τα εγκαταλελειμμ...

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: "Μείωση πλαστικής ρύπανσης κατά 80% έως το 2040 αν ενεργήσουμε τώρα"Περιβάλλον

Κάθε μέρα, το ισοδύναμο περισσότερων από 2.000 απορριμματοφόρων γεμάτων πλαστικό απορρίπτεται στους ωκεανούς, τα ποτάμια και τις λίμνες   Η φετινή Π αγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος  ε...

Τον κώδωνα του κινδύνου για ερημοποίηση των δασών της Μεσογείου κρούει πολυετής έρευνα στα Τενάγη ΦιλίππωνΠεριβάλλον

Η περιοχή Τενάγη Φιλίππων, στην ανατολική Μακεδονία, αποτελεί ένα από τα ελάχιστα σημεία αναφοράς για την κλιματική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο, δίνοντας πληροφορίες για τις αλλαγέ...