ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πάνω από 40 ετών θα είναι το 55,5% του ακτοπλοϊκού στόλου σε μία 10ετία

Του Γ. Μπήτρου
Όταν μια χώρα είναι χαρακτηρισμένη ως "νησιωτική" και μεγάλο μέρος των κατοίκων της κατοικεί σε νησιά και ένα σημαντικό  κομμάτι της οικονομίας  της στηρίζεται στη ζωή των νησιών, τότε  το ενδιαφέρον για  την ακτοπλοΐα  είναι αυξημένο. Και όλα αυτά σε μια χρονική στιγμή που η κίνηση στα νησιά έχει αυξηθεί τους τουριστικούς μήνες, όταν πολλοί ακτοπλόοι έχουν επενδύσει στην αγορά νέων σκαφών και έχουν αναβαθμίσει  τις παρεχόμενες  υπηρεσίες  τους. Ωστόσο η ανανέωση του υπάρχοντος στόλου και μάλιστα  των πιο μεγάλων ηλικιακά  πλοίων θα είναι το ζητούμενο  την επόμενη δεκαετία  όταν το 55,5%  των πλοίων θα έχει ξεπεράσει  τα 40 έτη από τη ναυπήγησή τους.
Αν και η ελληνική ακτοπλοΐα διαθέτει έναν ποιοτικό στόλο ίσως τον καλύτερο στην Ευρώπη για παρόμοιες υπηρεσίες και διεκπεραιώνει ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μεταφορικό έργο το οποίο το 2017 ξεπέρασε τους 17.500.000 επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσει τα 18 εκατ. το 2018, η ανανέωσή του είναι μία διαρκής ανάγκη. Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι περισσότερο απαραίτητη και αναπόφευκτη την επόμενη δεκαετία. Σήμερα στις ακτοπλοϊκές γραμμές πλην πορθμείων στο Αιγαίο και στο Ιόνιο είναι δρομολογημένα 74 πλοία εκ των οποίων 53 συμβατικά και 21 ταχύπλοα. Από τα 74 πλοία τα 10 ή το 13,5% είναι ηλικίας άνω των 40 ετών. Στο τέλος της επόμενης δεκαετίας τα 41 πλοία ή το 55,5% θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών με αποτέλεσμα τα αμέσως επόμενα χρόνια να είναι σταδιακά αναγκαία η αντικατάστασή τους.. Ο ρόλος της Ακτοπλοΐας * Η Ακτοπλοΐα μέσω των αμέσων και εμμέσων επιδράσεων συμμετέχει στο ΑΕΠ της Χώρας με 12,9 δις ή 7,3% επίσης στην απασχόληση με 350.000 θέσεις εργασίας, το 50% της απασχόλησης στα νησιά * Το μεταφορικό έργο των Ακτοπλοϊκών πλοίων τα οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ αποτελεί το 17,5% της συνολικής Ευρωπαϊκής κίνησης. * Το 65%-70% του εισερχόμενου τουρισμού έχει προορισμό τα νησιά μας. Ακόμα και η σημαντική τουριστική αύξηση της Αθήνας δεν θα ήταν δυνατή αν δεν υπήρχε η δυνατότητα μονοήμερων ή ολιγοήμερων επισκέψεων στα νησιά. * Το 65% του μεταφορικού έργου δηλαδή 11 εκ. επιβάτες (μετάβαση + επιστροφή) αφορά τον τουρισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μας επισκέπτονται τα νησιά μας με Ακτοπλοϊκά πλοία 2 εκ. αλλοδαποί και σχεδόν 4 εκ. Έλληνες τουρίστες. * Η επικοινωνία των νησιών μεταξύ τους επιτυγχάνεται μόνο δια θαλάσσης όπως επίσης και η εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας. * Από τα 95 συνολικά νησιά τα οποία εξυπηρετούνται, τα 69 εξυπηρετούνται μόνο Ακτοπλοϊκά.
* Περισσότερο από το 85% των εμπορευματικών μεταφορών υποστηρίζεται από την Ακτοπλοΐα. Ιδιαίτερα σε ότι αφορά την τροφοδοσία των νησιών με τρόφιμα, μπορούμε να πούμε ότι η Ακτοπλοΐα έχει σχεδόν την αποκλειστικότητα, συνεπώς υποστηρίζει το σύνολο των τουριστών ανεξάρτητα εάν χρησιμοποιούν πλοία ή αεροπλάνα για τις μετακινήσεις τους. Πηγή: Nautilia.gr
newmoney.gr

Διαβάστε επίσης

Το ΠΑΠΙ έγινε 80 χρονώνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Του Γ. Μπήτρου Το Πανεπιστήμιο Πειραιά που χαριτωμένα οι φοιτητές του αποκαλούν «παπί» από τα αρχικά του, συμπληρώνει φέτος 80 χρόνια από την ίδρυσή του. Ο εορτασμός αυτός συμπίπτε...

Bloomberg: Γιατί οι Κινέζοι επενδυτές επιλέγουν τις χώρες του ΝότουΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τα εμπόδια που επιχειρεί να βάλει η Κομισιόν στις κινεζικές επενδύσεις, η άρνηση των ΗΠΑ να δεχτούν τα κινεζικά κεφάλαια έχουν στρέψει το ενδιαφέρον του ασιατικού οικονομικού  «γίγ...

Παρουσίαση βιβλίου για τη μητρότητα στη Φιλολογική Στέγη ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Η Ποριώτισσα φιλόλογος και εικαστικός Σαρωνίς Βατικιώτη-Γκάτσου θα είναι παρουσιάστρια του βιβλίου "ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ - Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ" σε σχετική εκδήλωση που θα γίνει στις 29 Νοε...