ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου Αττικής στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ)     

Το  10ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου Αττικής συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1-Σχολική Εκπαίδευση, υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), μετά την έγκριση της αίτησής του, σε σχέδιο Μαθησιακής Κινητικότητας Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Αναβαθμίζοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης του σχολείου μας μέσα από την ενδυνάμωση της ηγεσίας και του εκπαιδευτικού προσωπικού με στόχο τη διαχείριση της ετερότητας και την εκπαίδευση του Πολίτη του 21ου αιώνα».

Στα πλαίσια του ανωτέρω προγράμματος, εκπαιδευτικοί του σχολείου ταξίδεψαν στην Αυστρία, την Τσεχία και την Ιρλανδία και επιμορφώθηκαν σε δομημένους κύκλους μαθημάτων από έγκριτους εκπαιδευτικούς οργανισμούς παροχής υπηρεσιών επιμόρφωσης, EUROPASS Teacher Academy, ITC INTERNATIONAL και Alp aktvieren von leadership potential, σχετικά με θέματα που αφορούν τη διοίκηση και οργάνωση της σχολικής μονάδας καθώς και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, την επιμόρφωση σε καινοτόμες τεχνικές μάθησης, τον προγραμματισμό και την εκπαιδευτική ρομποτική. Οι κινητικότητες πραγματοποιήθηκαν (καθυστερημένα λόγω της πανδημίας) από τον Μάιο του 2022 έως και τον Οκτώβριο του 2022 και ολοκληρώθηκαν με απόλυτη επιτυχία.

Οι συμμετέχοντες στην κινητικότητα είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να εξασκηθούν σε καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, στρατηγικές μάθησης και νέα εκπαιδευτικά εργαλεία με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, να γνωρίσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και να ανταλλάξουν ιδέες και εκπαιδευτικό υλικό με εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες της Ευρώπης ώστε να αναπτύξουν το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Έτσι, εκπληρώνεται ο στόχος του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Ανάπτυξης του σχολείου μας που ήταν η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων από τους εκπαιδευτικούς που μπορούν να αξιοποιηθούν στην πράξη και να οδηγήσουν σε αποδοτικότερη και βελτιωμένη εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, την Πέμπτη 08/12/2022 το σχολείο πραγματοποίησε επιμορφωτική συνάντηση όπου οι πέντε συμμετέχοντες στο πρόγραμμα εκπαιδευτικοί μέσω βιωματικών εργαστηρίων παρουσίασαν τις νέες γνώσεις που απέκτησαν τόσο στο διδακτικό προσωπικό της σχολικής μας μονάδας όσο και στους συναδέλφους άλλων σχολείων της περιοχής που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα. Έδειξαν σχετικά βίντεο και μοίρασαν ερωτηματολόγια με στόχο την περαιτέρω κοινοποίηση και διάχυση στη σχολική κοινότητα των γνώσεων και της εμπειρίας που απέκτησαν. Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών, επιλύθηκαν απορίες και δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με τις καινοτόμους παιδαγωγικές μεθόδους, την εφαρμογή τους στην τάξη και τα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος Erasmus+ του σχολείου αποτελούν οι εκπαιδευτικοί: Παπάζογλου Ιωάννης (ΠΕ70), Σκαμάγκας Αθανάσιος (ΠΕ70), Καλοπίση Ελένη (ΠΕ70), Κουντράρου Σταυρούλα (ΠΕ70) και Γκορίτσα Παρασκευή (ΠΕ06).

Διάχυση Ευρωπαϊκού πρόγραμμα Erasmus+ KA1-Σχολική Εκπαίδευση

Με τη λήξη του Ευρωπαϊκού πρόγραμματος Erasmus+ KA1-Σχολική Εκπαίδευση,  που είχε εγκριθεί για το σχολείο μας υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), και μετά και την πραγματοποίηση των επιμορφώσεων που έλαβαν εκπαιδευτικοί του σχολείου σε Αυστρία, Τσεχική Δημοκρατία και Ιρλανδία από έγκριτους εκπαιδευτικούς οργανισμούς παροχής υπηρεσιών επιμόρφωσης, EUROPASS Teacher Academy ITC INTERNATIONAL και Alp aktvieren von leadership potential, σχετικά με θέματα που αφορούν τη διοίκηση και οργάνωση της σχολικής μονάδας, την επιμόρφωση σε καινοτόμες τεχνικές μάθησης, τον προγραμματισμό και την εκπαιδευτική ρομποτική, η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος υλοποίησε την Πέμπτη 08/12/2022 σε μια αίθουσα του σχολείου μας και με παρουσία και άλλων συναδέλφων εκπαιδευτικών από όμορα σχολεία, επιμορφωτική ενημέρωση με στόχο όλα αυτά που έμαθαν οι ίδιοι να τα μεταφέρουν και να τα μεταλαμπαδεύσουν στους συναδέλφους τους ώστε να βοηθήσουν να βελτιωθεί η μαθησιακή διαδικασία και να εξελιχθεί προς το καλύτερο η σχολική κοινότητα. Σύγχρονα μοντέλα εκπαιδευτικής διοίκησης, καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας, ψηφιακά εργαλεία μάθησης, τρόποι εμψύχωσης της τάξης, ήταν κάποια από τα σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η ενημέρωση. Ακολούθησε συζήτηση, ανταλλαγή εμπειριών και προβληματισμός.

Η επιμορφωτική συνάντηση ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση, μετά από μερικούς μήνες να επαναληφθεί ώστε να δούμε ποια από όλα αυτά τα εργαλεία και μέθοδοι διδασκαλίας εφαρμόστηκαν από τους εκπαιδευτικούς και με ποια αποτελέσματα.

 

Η συμμετοχή στις επιμορφωτικές δράσεις του Erasmus+  έχουν μεγάλη προστιθέμενη αξία για το σχολείο μας, αφού μέσω των αλληλεπιδράσεων με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς από τις ευρωπαϊκές χώρες αναπτύχθηκε ένας γόνιμος προβληματισμός και δόθηκε η δυνατότητα να γίνει ανταλλαγή καλών πρακτικών.

 

 

 

Να γνωρίσουν νέα τεχνολογικά εργαλεία και στρατηγικές μάθησης, να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις γλωσσικές ικανότητές τους, να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό, να πάρουν μέρος σε καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.  

Στην επιμόρφωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Ιρλανδία, τη Γερμανία και την Ισπανία. Αναλύθηκαν οι ιδιαίτερες πτυχές των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών των συμμετεχόντων, έγινε ανταλλαγή απόψεων η οποία συνέβαλε στην ανάπτυξη διαπολιτισμικού διαλόγου και οδήγησε σε μια μοναδική παιδαγωγική εμπειρία.

 

Διαβάστε επίσης

Το Ελληνικό σε ένα χρόνο από σήμερα - Οι παραδόσεις των έργων, οι διαγωνισμοί η οικιστική ανάπλαση στο τέλος του 2023ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

 Η αστική ανάπλαση του Ελληνικού, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αποτέλεσε την σημαντικότερη είδηση στον τομέα ανάπτυξης ακινήτων στην χώρα μας, αλλά είχε σημαντική απήχηση και σε...

Κλειστό το λιμάνι του Πειραιά μέχρι την παραμονή της ΠρωτοχρονιάςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Της Αναστασίας Βαμβακά/capital.gr Παρά την αρχική αναστολή των κινητοποιήσεων και τις σκληρές διαπραγματεύσεις της προηγούμενης εβδομάδας, το λιμάνι του Πειραιά λίγο πριν την αλλ...

Πόσες θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα έχει ο Πειραιάς;ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο Δήμος Πειραιά εκπόνησε Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), το οποίο αφορά στην χωροθέτηση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εντός των διοικητικών του ορίων, με την χρη...

Λιμάνι Πειραιά: 20 αναχωρήσεις πλοίων σήμερα για τα νησιά του ΑργοσαρωνικούΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ομαλά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα εξελίσσεται η έξοδος των εκδρομέων από το λιμάνι του Πειραιά καθώς και από τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.   Το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική ...

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, Μενδώνη – Μιχαηλίδου μαζί με πρωταθλητές των Special OlympicsΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, το οποίο είναι πλήρως προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία, πραγματοποίησαν η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη και η υφυπουργό...

Μαγική  ατμόσφαιρα στη Χριστουγεννιάτικη συναυλία της Φιλαρμονικής  Ορχήστρας  του Δήμου Πειραιά   και του Πρότυπου Μουσικού Κέντρου Πειραιά στο Δημοτικό ΘέατροΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Μια ξεχωριστή Χριστουγεννιάτικη συναυλία, με εκπληκτικές ερμηνείες από την παιδική χορωδία του Πρότυπου Μουσικού Κέντρου και την Ορχήστρα Εγχόρδων Νέων Πειραιά, που τραγούδησαν γιο...

Κώστας Κατσαφάδος: "Μπορούμε Περισσότερα Μαζί" - Μεγάλη ανοιχτή εκδήλωση στον Πειραιά (φωτογραφίες)ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Με κεντρικό σύνθημα: "Μπορούμε περισσότερα μαζί" ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής ΝΔ στην Α’ Πειραιώς και Νήσων, Κώστας Κατσαφάδος πραγματοποίησε χθες ...

Μνημόνιο Συναντίληψης και Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Ελληνικού - Αργυρούπολης και της LAMDA DevelopmentΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Μνημόνιο συνεργασίας υπογράφηκε σήμερα μεταξύ του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης  και της LAMDA Development (100% θυγατρικής της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Μ.Α.Ε.) με στόχο τα οφέλη της ανάπλασης του ...

Παλαιό Φάληρο: Γιατί αυτοκτόνησε ο 15χρονος με το πιστόλιΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τα σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, που φέρεται να αντιμετώπιζε, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, καθώς και η δυσκολία του να συνηθίσει την μετακόμιση του από την Ελβετία όπου διέμεναν ο...