Συμφωνία OΛΠ-COSCO για τον Πειραιά
Σε φιλικό διακανονισμό για νέες επενδύσεις στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, ύψους 230 εκατ. ευρώ, κατέληξαν έπειτα από πολυήμερες διαβουλεύσεις, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-COSCO). Η συμφωνία προκαλεί έντονες αντιδράσεις.
Με βάση το πρακτικό της συμφωνίας που υπέγραψαν οι δύο πλευρές, ο ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει να κατασκευάσει το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ, να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του, να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 μηχανήματα ανύψωσης E-RTG's, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του, και να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και τον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό, κατ' ελάχιστον με επτά γερανογέφυρες Super Post Panamax και 16 μηχανήματα ανύψωσης κοντέινερ RMG's, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία.
Επίσης, θα χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκατ. ευρώ και θα συνεχίσει να καταβάλλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα.
Παράλληλα, το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει κάθε χρόνο ο ΣΕΠ στον ΟΛΠ δεν καταργείται αλλά προσαρμόζεται βάσει οικονομικών δεικτών του ΑΕΠ, λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτίων της αρχικής σύμβασης.
ΕΝΤΟΝΕΣ ΑNTIΔΡΑΣΕΙΣ
Τις έντονες αντιδράσεις τόσο της ΟΜΥΛΕ, όσο και του βουλευτή Α' Πειραιά & Νησιών και υπεύθυνου Ναυτιλίας και Αιγαίου του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα προκάλεσε η ανακοίνωση για τη συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ Α.Ε.
Αναφορικά με την ανακοίνωση τύπου με την οποία δόθηκε στη δημοσιότητα το πρακτικό συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ A.E. με τίτλο «Πρακτικό Συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. για νέες επενδύσεις στο Εμπορικό Λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκ. ευρώ» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Το «Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής (!) Διευθέτησης» που ανακοίνωσαν πριν από λίγο η ΟΛΠ ΑΕ και η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) επιχειρεί να παρουσιάσει το άσπρο μαύρο και να παραπλανήσει την ελληνική κοινωνία.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ανοιχτή ανατροπή ακόμα και της ήδη χαριστικής σύμβασης με την οποία η COSCO εγκαταστάθηκε στο λιμάνι του Πειραιά. Η νέα επένδυση της COSCO όπως και η παλιά ωφελεί κατά προκλητικό τρόπο την ίδια και ελάχιστα συνεισφέρει σε προστιθέμενη αξία και σε θέσεις εργασίας για την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Είναι δε πλέον προφανής η μονοπωλιακού χαρακτήρα εκμετάλλευση του εμπορικού λιμένα Πειραιά.
Αν κάτι τέλος επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά είναι οι τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει το λιμάνι του Πειραιά ως πύλη διαμετακομιστικού εμπορίου προς την Ευρώπη, δυνατότητα που υπό δημόσιο έλεγχο θα μπορούσε να προσφέρει πραγματικά οφέλη στη χώρα μας και στον ελληνικό λαό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται τέτοιες χαριστικές συμφωνίες και πολύ πιο αναλυτικά τις επόμενες μέρες θα δώσουμε αναλυτικότερη τεκμηρίωση. Έτσι κι αλλιώς όμως, πρόκειται για νέα σύμβαση και μάλιστα χωρίς διεθνή διαγωνισμό την οποία η κυβέρνηση οφείλει υποχρεωτικά να φέρει στη Βουλή προς έγκριση»
Από την πλευρά της ο Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) είχε διατυπώσει την αντίθεση της με τον φιλικό διακανονισμό, με την εξής ανακοίνωση:
"Οι τελευταίες εξελίξεις στα Λιμάνια και ιδιαίτερα στον ΟΛΠ αποδεικνύουν ότι η Κυβέρνηση χρησιμοποιεί τα Λιμάνια ως προσωπικό της λάφυρο που το ξεπουλάει στον βωμό της πρόσκαιρης επιβίωσης της αδιέξοδης και καταστροφικής πολιτικής της.
Με τον απαράδεκτο «φιλικό διακανονισμό» μεταξύ ΟΛΠ και COSCO παραχωρούν, χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, το Δυτικό Μέτωπο του Λιμανιού .ως «πανωπροίκι» στην COSCO. Με την ουσιαστική κατάργηση του εγγυημένου τιμήματος που προβλέπει η αρχική σύμβαση προχωρούν σε μία ακόμη χαριστική πράξη προς την COSCO. Έτσι υπονομεύεται η οικονομική θέση του Δημόσιου ΟΛΠ, καθώς και τα Δημόσια Έσοδα.
Αυτό, σε συνδυασμό με την απαίτηση της COSCO για απόκτηση του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και την αποδοχή της απαίτησης από την Κυβέρνηση, όπως διοχετεύεται στον τύπο, οδηγούμαστε στο τέλειο ξεπούλημα και σε σκανδαλώδη ενέργεια.
Οδηγούμαστε, δηλαδή, σε ένα καθεστώς όπου η COSCO θα μεταβληθεί σε ιδιοκτήτη και ταυτόχρονα παραχωρησιούχο (ενοικιαστή) του ΟΛΠ. Θα αποκτήσει όλο τον ΟΛΠ χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Παράλληλα θα αποκτήσει δικαιώματα Δημόσιας Αρχής.
Όλα αυτά ασφαλώς θα τύχουν νομικής διερεύνησης, ως προς την νομιμότητά τους, αφού παραβιάζεται κατάφωρα η νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων. Αυτό άλλωστε προκύπτει και από τα 23 ερωτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Ελληνική Κυβέρνηση.
Καλούμε για μια ακόμη φορά την δικομματική Κυβέρνηση να εγκαταλείψει τον ολισθηρό δρόμο στον οποίο βαδίζει.
Καλούμε τις Πολιτικές Δυνάμεις, την Ελληνική Βουλή, τους Κοινωνικούς Φορείς, την Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας στο συντελούμενο έγκλημα.
Ως Συνδικαλιστικές Οργανώσεις θα κινήσουμε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες, ώστε να αναδείξουμε τις αυθαίρετες νομικά πράξεις, τόσο στο εθνικό, όσο και στο ευρωπαϊκό επίπεδο.
Θα οργανώσουμε μέτωπο αντίστασης, ώστε να ακυρωθεί το σκανδαλώδες ξεπούλημα των Λιμανιών.
Τα Λιμάνια δεν πωλούνται.
Αποτελούν Εθνικό Κεφάλαιο και περιουσία του Ελληνικού Λαού"
Πηγή: AΠΕ